کد خبر : 1897655 | 07 فروردين 1402 ساعت 05:00 | 49.1K بازدید | 9 دیدگاه

زنان فرانسه منتظر جادوگر سفید

فرش قرمز برای رنار پهن شد: خداحافظ ریاض!

حبیب بی، مشاور کانال پلاس، درباره احتمال حضور هروه رنار در راس تیم زنان فرانسه صحبت کرد.

فرش قرمز برای رنار پهن شد: خداحافظ ریاض!

به گزارش ورزش سه، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، هروه رنار فرانسوی، هدایت تیم زنان این کشور را بر عهده خواهد گرفت. او به احتمال بسیار زیاد چهارشنبه آینده در پاریس خواهد بود؛ کمی بعد از انجام دیدار تیم‌ عربستان مقابل بولیوی که شاید تبدیل به آخرین مسابقه این مربی مشهور در قاره آسیا و آفریقا بشود.

نکته عجیب درباره رنار و آینده‌اش اینکه هیچکدام از رسانه‌های عربستانی کوچک‌ترین خبری در این باره منتشر نکرده‌اند و مشخص نیست که چرا هیچ نقل قولی از سوی این مربی فرانسوی درباره احتمال جدایی از تیم ملی عربستان منتشر نمی‌شود و تنها برخی مفسران در شبکه‌های تلویزیونی به این مسئله پرداخته‌اند.

در عین حال در فرانسه، صحبت‌ها درباره رنار جدی است؛ به خصوص که تیم ملی زنان در ماه‌های گذشته درگیر جابجایی‌هایی بوده و احتیاج به یک خون تازه دارد. رنار به عنوان سرمربی آینده تیم زنان فرانسه از محبوبیت خاصی میان علاقمندان به فوتبال برخوردار است و گزینه‌ای مناسب و شایسته برای این پست به نظر می‌آید.

در‌ میان کسانی که آینده طلایی را برای زنان فرانسه پیش‌بینی می‌کنند، حبیب بی، مفسر کانال پلاس فرانسه است. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم انتخاب رنار یک خواست متقابل است. هم او دوست دارد در تیم زنان باشد و هم حضور شخصیتی مثل او می‌تواند کمک زیادی به این تیم بکند. من زمانی که او سرمربی ساحل عاج بود، مدت زیادی را با وی گذرانده‌ام و با افکارش آشنایی دارم. او در مربیگری یک جنبه فوق‌العاده دارد و وقتی با شما صحبت می‌کند، قدرت زیادی برای قانع کردن و به کرسی نشاندن حرفش دارد.»

این مفسر تلویزیونی در ادامه می‌گوید شخصیت رنار برگ برنده او است و این همان چیزی است که تیم زنان فرانسه برای بازگشت به آم نیاز دارد: «من فکر می‌کنم اگر او هدایت این تیم را بر عهده بگیرد، کاری فوق‌العاده در تیم ملی زنان فرانسه انجام خواهد کرد.»

اگر رنار بنا بر برنامه‌ای که فرانسوی‌ها می‌گویند عربستان را ترک کرده و به فرانسه برود، در ماه آینده اولین بازی‌هایش را با تیم جدید مقابل کلمبیا و کانادا در فاصله چهار روز برگزار خواهد کرد.

البته شاید این یک خبر عادی در سطح فوتبال فرانسه باشد اما در سطح قاره آسیا همچنان این یک شوک محسوب می‌شود و به نوعی به چالش کشاندن جذابیت‌های احتمالی هدایت تیم ملی عربستان است که یکی از مدعیان فتح جام ملت‌های آسیا هم به شمار می‌آید و البته با توجه به نتایج خوب رنار در جام جهانی، این جدایی یک شکست برای فدراسیون فوتبال عربستان نیز هست.

دیدگاه‌ها