کد خبر : 1897667 | 07 فروردين 1402 ساعت 08:00 | 12K بازدید | 5 دیدگاه

امباپه: پلاتینی یک افسانه باقی خواهد ماند

کیلیان امباپه، مهاجم تیم ملی فرانسه، در آستانه یک رکورد جدید است.

امباپه: پلاتینی یک افسانه باقی خواهد ماند

به گزارش ورزش سه، امباپه که با به ثمر رساندن دو گل در دیدار مقابل هلند، کریم بنزما را در فهرست گلزنان ملی پشت سر گذاشت، حالا سه گل با رکورد میشل پلاتینی، ستاره سابق تیم ملی فرانسه، فاصله دارد.

پلاتینی مهم‌ترین فوتبالیست فرانسه در دهه ۱۹۸۰ به شمار می‌آید که سه بار توپ طلای اروپا را برده و علاوه بر یک قهرمانی اروپا با خروس‌ها، دو بار به نیمه نهایی جام جهانی نیز رسیده است‌. پلاتینی بعدها سرمربی تیم ملی فرانسه و رییس یوفا نیز بوده و یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ فوتبال فرانسه به شمار می‌آید.

امباپه امروز درباره این رکورد گفت: من با سه گل پشت پلاتینی هستم. این افتخار نیست، بلکه هدفی است که باید آن را به دست آورد، چرا که این آمار تنها بخشی از مسیری است که من در حال طی کردن آن هستم اما فراتر از رکورد، پلاتینی افسانه بلامنازع فوتبال فرانسه باقی خواهد ماند.

اظهارنظر دیدیه دشان، سرمربی فرانسه نیز در این باره جالب بود. او درباره مقایسه رکورد کیلیان امباپه و پلاتینی گفت: او پر از جاه‌طلبی است و زمانی که به یک رکورد می‌رسد، نوبت به شکستن رکورد دیگری خواهد رسید. او این را پشت سر خواهد گذاشت، چون او کیلیان است.

1835897

دیدگاه‌ها