کد خبر : 1897674 | 07 فروردين 1402 ساعت 09:13 | 25.5K بازدید | 20 دیدگاه

بچه‌ها ستاره غنا را پدر صدا می‌کردند

با مرگ آتسو بچه‌های زیادی دوباره یتیم شدند!

مدیر یتیم‌خانه‌ای در غنا از کارهای خیر کریستین آتسو، فوتبالیستی که در زلزله ترکیه از دنیا رفت، پرده برداشت.

با مرگ آتسو بچه‌های زیادی دوباره یتیم شدند!

به گزارش "ورزش سه"، مدیر یتیم‌خانه‌ای در غنا که با حمایت مالی کریستین آتسو، بازیکنی که در زلزله ترکیه درگذشت، اداره می‌شد، گفت، بچه‌های آنجا عادت کرده بودند که ملی‌پوش غنایی را «پدر» صدا کنند.

این مهاجم ۳۱ ساله که برای باشگاه هاتای اسپور ترکیه بازی می‌کرد، در زلزله ماه فوریه این کشور جان باخت. جسد او در ۱۸ فوریه پس از دو هفته از زیر آوار خارج شد.

ست آسیدو، مدیر موسسه خیریه بکی در مصاحبه‌ای گفت: ما دعا می‌کردیم و امیدوار بودیم، زنده بیرون بیاید. وقتی که آن خبر منتشر شد انگار که در مراسم خاکسپاری هستیم. حال بچه‌ها خیلی خراب بود. جلسات زیادی برگزار کردیم تا آن‌ها این رنج را پشت سر بگذارند.

پس از درگذشت بازیکن سابق تیم‌های نیوکاسل، اورتون و پورتو افراد زیادی راجع به فعالیت‌های خیریه او صحبت کرده‌اند. حمایت‌های او از بنیاد بکی، موجب تبدیل شدن یک خانه به مدرسه‌ای برای کودکان در شهر ساحلی سنیا براکو شد.

1833276

آسیدو در مورد فعالیت‌های آتسو که شامل تامین پول، غذا، لباس

 و سایر ملزومات بچه‌ها بود، گفت: این یک بسته کامل بود از وسایل کمک آموزشی و یونیفرم مدرسه گرفته تا تمام چیزهایی که برای تحصیل لازم است. بعد هم مسئله آب و سرویس بهداشتی بود. او به ما کمک کرد که چاهی حفر کنیم و فیلترهایی تهیه کنیم که بچه‌ها به آب آشامیدنی دسترسی داشته باشند. برایمان صفحات خورشیدی آورد تا برق تولید کنیم. برایمان یک تلویزیون آورد و از بچه‌ها خواست هر موقع که خودش بازی داشت از آن استفاده کنند.

آسیدو می‌گوید او همیشه بی‌خبر به دیدن بچه‌ها می‌آمد: وقتی اینجا می‌آمد انگار که جشنواره به پا شده است. وقتی از ماشین بیرون می‌آمد، همه بچه‌های می‌دویدند و به سوی او می‌پریدند. گاهی نمی‌توانست وزن بچه‌ها را تحمل کند و روی زمین می‌افتاد اما همیشه خوشحال بود. بعضی‌ها او را عمو می‌نامیدند و تعدادی پدر صدایش می‌کردند. او کودکی آسانی نداشت و وقتی می‌خواست فوتبال بازی کند، لباس یا کفش ورزشی نداشت. هروقت بچه‌هایی را می‌دید که همان وضعیت را دارند، دوست داشت بهشان کمک کند.

1835915

منبع: بی‌بی‌سی

دیدگاه‌ها