کد خبر : 1897689 | 07 فروردين 1402 ساعت 10:20 | 4.6K بازدید | 0 دیدگاه

توصیه‌های علیرضا دبیر به مربیان

رئیس فدراسیون کشتی در جلسه با اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی گفت: تا به اینجا خوب بودیم اما هنوز به جایی که حق کشتی ما است نرسیده‌ایم.

توصیه‌های علیرضا دبیر به مربیان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، جلسه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) برگزار شد.

دبیر در این جلسه با تأکید بر اینکه کشتی سال سختی را از لحاظ فنی در پیش رو دارد، تصریح کرد: حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان که کسب سهمیه المپیک هم هست، امیدهای جهان و مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران را امسال پیش رو داریم و اگر از الان برنامه ریزی و مدیریت مناسب برای هماهنگی‌های لازم انجام نشود، قطعاً به مشکل برخواهیم خورد.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: موضوع دیگر برنامه ریزی کادرهای فنی برای حضوری موفق در رقابت‌های پیش رو است، ما به عنوان فدراسیون کشتی تمامی پشتیبانی را از نظر تغذیه، اسکان، پرواز، اهدای جوایز و … انجام می‌دهیم و خیالتان از بابت فدراسیون راحت باشد. من تمام قد پای شما ایستاده‌ام و تنها خواست من این است که تیم‌های ملی بدون حاشیه و در آرامش کامل، برنامه‌های خود را جلو ببرند.

دبیر ادامه داد: معتقدم اگر قرار باشد کار فنی خوب پیش برود، باید سرمربی تیم ملی اول از همه خودش پای کار باشد و مانند یک فرمانده در جلوی لشگر قرار بگیرد. کار، با نظم به سرانجام می‌رسد و سرمربی ناظم این کار است.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: به عنوان مثال سرمربی باید خودش از همه زودتر بیدار شود و برای صبحانه در غذاخوری حضور داشته باشد تا کشتی گیر هم به خود اجازه ندهد که تأخیری در کار داشته باشد. این موضوع باید در تمامی جهات نیز تسری داشته باشد، اولین نفری که در تمرین حاضر می‌شود سرمربی باشد تا کشتی گیران نیز نظم را یاد بگیرند و از سوی دیگر همه حواسشان جمع می‌شود که فرمانده نفر اول است و به همه چیز به صورت کامل احاطه دارد.

دبیر در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: موضوع دیگر اینکه سرمربیان تیم‌های ملی حتماً باید گزارش کار خود را به فدراسیون بدهند و برای این کار باید برنامه ریزی کنند و با گرفتن گزارش کار روزانه از مربیان و برگزاری جلسات فنی، تمامی مسائل و موارد را به صورت مکتوب ارائه دهند تا من نیز در جریان روند تمامی کارها باشم.

وی ادامه داد: هیچ دخالتی در بحث فنی ندارم، مگر اینکه از من مشورت بخواهند. به عملکرد فنی رنگرز و درستکار اطمینان کامل دارم. هیچ وقت رفاقت را در کار دخالت نمی‌دهم و همه می‌دانند در کار با کسی شوخی ندارم.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: به عنوان رئیس فدراسیون وقتی که کشتی گیران مشکلی دارند، حتماً وظیفه دارم به آنها کمک کنم و روحیه من اینگونه است که مشکلات آنها را حل کنم. همه کشتی گیران نیز این موضوع را می‌دانند که در بحث‌های فنی باید به سرمربیان خود رجوع کنند. پس برداشت اشتباه نشود که به دنبال دخالت فنی هستم بلکه به دنبال رفع مشکلات شخصی و رفع دغدغه‌های آنها هستم.

به گزارش سایت فدراسیون کشتی، دبیر تاکید کرد: کشتی آزاد و فرنگی نداریم و از شما می‌خواهم که یکی باشید و همفکری در بین مربیان آزاد و فرنگی باشد و اگر ایرادی دیدید یا ایده‌ای دارید به یکدیگر منتقل کنید، چرا که همه ما برای یک هدف تلاش می‌کنیم و آن هم مدال آوری و در نهایت افتخار و سربلندی برای مردم و کشور عزیزمان است.

وی با بیان اینکه درست زندگی کردن را به کشتی گیران یاد بدهید گفت: یک کشتی گیر اگر بتواند درست زندگی کند چه از نظر اخلاقی و چه از نظر انضباطی و مباحث تمرینی موفق خواهد شد و این وظیفه کادر فنی است که تجربیات خود را در اختیار این جوانان بگذارند چراکه قطعاً در گذشته شما هم مشکلاتی مانند همین کشتی گیران داشته‌اید که می‌توانید به خوبی به آنها کمک کنید تا به موفقیت برسند.

دبیر با قدردانی از سرمربیان تیم‌های ملی افزود: اینکه سرمربیان تیم‌های ملی ما به صورت شبانه روزی در اردوها حضور دارند و در کنار کشتی گیران هستند قابل تحسین است و از شما می‌خواهم تجربیات و داشته‌های خود را به سایر مربیان تیم ملی نیز انتقال دهید، چراکه شما نیز برای همیشه سرمربی تیم ملی نخواهید بود و باید جای خود را به جوان‌تر ها بدهید.

وی با بیان اینکه اگر کار برای خدا باشد به نتیجه می‌رسد، تصریح کرد: هرکس تلاش کند به نتیجه می‌رسد اما اگر این تلاش کردن با نیت خدایی باشد هم برد و هم باختش پیروزی است. هرچند که در این راه حتماً اذیت خواهید شد و سختی‌هایی هم خواهید کشید.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه باید از لحاظ ذهنی نیز کشتی گیران آماده حضور در مسابقات باشند گفت: حتماً قبل از تمرینات به مدت ۱۰ دقیقه هم که شده درباره موضوعات مرتبط، برای کشتی گیران صحبت کنید و ذهن آنها را از تمامی جهات آماده کنید، از طرفی حتماً برای تمرینات خود از قبل برنامه را به ریز داشته باشید و همه بدانند که کدام کشتی گیر با کدام کشتی گیر باید تمرین و یا مرور کند و تصمیمات لحظه‌ای نگیرید.

«اگر کشتی گیری ببرد اولین نفر من افتخار می‌کنم و اگر شکست بخورد اولین ضربه را من می خورم.» رئیس فدراسیون کشتی با بیان این جمله گفت: به عنوان مثال می گویم شکست و پیروزی حسن یزدانی، محمدرضا گرایی، کامران قاسم پور و محمدهادی ساروی و … تأثیرش اول بر رئیس فدراسیون است و بعد برای سایرین. برای اینکه اتفاقات بد و شکست در کشتی نباشد ۶ ماه قبل پیش بینی‌های لازم را انجام دهید که ضربه آن را روز مسابقه نخوریم. همه این موارد من را یاد جوانی خودم می‌اندازد. اگر در جاهایی به کشتی گیران سخت گیری می‌کنم به خاطر این است که پیشرفت بهتری داشته و موفق تر باشند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث آنالیز تصریح کرد: حتماً جلسات آنالیز در اتاق آنالیز باشد تا کشتی گیر در جو و فضای بهتری قرار بگیرد. در تمامی آنالیزها علاوه بر آنالیزور و مربی اختصاصی کشتی گیر، سرمربی تیم ملی نیز باید حضور داشته باشد، چراکه انتظار من این است که سرمربیان تیم ملی باید در تمامی جهات و کارها از سایر نفرات عقب نباشد و به تمامی مسائل مسلط باشند.

دبیر ضمن قدردانی از زحمات خدایاری مربی بدنساز تیم ملی کشتی آزاد گفت: جا دارد از این مرد بی ادعا تشکر ویژه کنم و به واقع وی را یک الگو برای دیگران می دانم و خدا نیز حتماً کمکش می‌کند.

وی با اشاره به حضور در فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی کسی را قهرمان نمی‌کند، اگر کسی بخواهد به قهرمانی المپیک و جهان برسد باید تلاش کند و تمام تمرکز خود را روی تمرینات و هدفش بگذارد. کسی زرنگ است که نگذارد فضای مجازی روی او تأثیر بگذارد و هرچه از فضای مجازی دورتر باشید، تمرکزتان بیشتر است.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد جایگاه کشتی ایران در جهان گفت: رُک می گویم ما تا به اینجا خوب بودیم اما هنوز به جایی که حق کشتی ما است نرسیده‌ایم. باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن جایگاه به کار ببندیم و قطعاً پتانسیل انجام این کار در شما وجود دارد.

دبیر خطاب به کادر فنی تیم ملی گفت: با کشتی گیران رفاقت کنید و حتماً از جهت اخلاقی، اعتقادی، احترام به خانواده و زندگی کردن به آنها مشورت دهید چراکه تمامی شما تجربیات با ارزشی دارید که اگر در زمان کشتی گیری داشتید، قطعاً موفق تر از امروز بودید. کار باید به گونه‌ای باشد که وقتی یک کشتی گیر پس از دو هفته اردو به جمع خانواده اش باز می‌گردد، آنها باید حس کنند که از نظر اخلاقی نیز بهتر شده است.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه همه مربیان ایرانی خوب هستند، خاطرنشان کرد: خدا را شاکر هستم که هم سرمربیان و هم مربیان تیم ملی جزء بهترین‌ها هستند و زندگیشان را برای کار کشتی گذاشته‌اند و من از همه شما ممنونم. اما توقع من بیشتر از اینها است. تیم ما باید با فاصله قهرمان دنیا شود چراکه ما خیلی خوبیم و روز به روز باید بهتر شویم و این را باید به دنیا ثابت کنیم که ما حرف اول را می‌زنیم که این کار در سایه توسل، توکل، پشتکار و زحمت بدست می‌آید.

در ادامه این نشست حسن رنگرز به نمایندگی از کادر فنی گفت: از فدراسیون کشتی تشکر ویژه دارم، بنده در مدت زمانی که در کشتی بوده‌ام تاکنون چنین فضایی را مهیا و خوب برای کشتی کشور ندیده‌ام، اینکه فدراسیون کشتی باعث شده کشتی در کشور و دنیا شخصیت پیدا کند با ارزش و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: تمامی موارد مطرح شده در جلسه، مدنظر کادرهای فنی خواهد بود و ما نیز مسائل را رعایت کرده و خواهیم کرد و نکاتی که شما در این جلسه مطرح کردید را خیلی از قهرمانان و مربیان بزرگ رعایت می‌کنند.

دیدگاه‌ها