کد خبر : 1897752 | 07 فروردين 1402 ساعت 18:28 | 21.4K بازدید | 6 دیدگاه

چلسی: علت ضرر نجومی باشگاه تحریم علیه آبراموویچ بود

باشگاه چلسی می‌گوید علت زیان 130 میلیون یورویی باشگاه در فصل گذشته تحریم‌های دولت انگلیس علیه مالک سابق باشگاه رومن آبراموویچ بوده است.

چلسی: علت ضرر نجومی باشگاه تحریم علیه آبراموویچ بود

به گزارش "ورزش سه"، انتشار گزارش‌های مالی فصل 22-2021 باشگاه چلسی و مشخص شدن زیان 130 میلیون یورویی این باشگاه در فصل گذشته با انتقادهای زیادی در انگلیس مواجه شده است. اما این باشگاه در دفاع از خود انگشت اتهام را به مالک سابق چلسی، رومن آبراموویچ، و دولت انگلیس گرفت و مدعی شد تحریم‌های مالی دولت بریتانیا از عوامل مهم این ضرر و زیان بوده است.

بعد از آغاز جنگ اوکراین، دولت بریتانیا، رومن آبراموویچ، مالک روس باشگاه چلسی، را زیر ذره‌بین گذاشت و تحریم‌هایی علیه باشگاه چلسی وضع کرد که بر اساس آن چلسی با محدودیت در فروش بلیت، برگزاری رویدادهای خاص و حتی نقل و انتقال بازیکنان جدید مواجه شد. این محدودیت‌ها تا 30 مه سال گذشته پابرجا بود تا اینکه در نهایت کنسرسیومی به رهبری تاد بولی آمریکایی مالکیت باشگاه را به دست گرفت.

1783483

چلسی در اطلاعیه‌ای که امروز منتشر کرده از عملکرد مالکان جدید باشگاه دفاع کرده و می‌گوید با وجود تحریم‌ها گردش مالی باشگاه از 440 میلیون یورو در فصل گذشته به 500 میلیون یورو در فصل جاری افزایش پیدا کرده است. درآمدهای مالی باشگاه هم به 190 میلیون یورو افزایش یافته است.

این گزارش‌های مالی البته هزینه‌های باشگاه در دو پنجره نقل و انتقالاتی زمستان امسال و تابستان سال گذشته را شامل نمی‌شود. چلسی با هدایت تاد بولی در این دو پنجره بیش از 600 میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید پرداخته است.

1836037

دیدگاه‌ها