کد خبر : 1897753 | 07 فروردين 1402 ساعت 18:22 | 91.4K بازدید | 45 دیدگاه

سررشته‌داری: امیدمان به همراه اول است

باشگاه استقلال همچنان منتظر SMS واریز!

مشاور مدیرعامل باشگاه استقلال آخرین وضعیت این باشگاه برای تامین پول استراماچونی را شرح داد.

باشگاه استقلال همچنان منتظر SMS واریز!

به گزارش "ورزش سه"، بدهی سنگین باشگاه استقلال به استراماچونی و مهلت کوتاهی که آبی‌ها برای پرداخت این پول دارند، باعث شده تا هواداران نسبت به آینده بسیار نگران باشند. باشگاه استقلال باید ظرف 72 ساعت مبلغی نزدیک به 120 میلیارد تومان را به استراماچونی پرداخت کنند و اگر این اتفاق نیفتد، تبعات سنگینی برای باشگاه در پی خواهد داشت.

محمد سررشته داری، مشاور مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت و گوی امروز خود درباره وضعیت تامین پول استراماچونی گفت: این بزرگ ترین بدهی تاریخ باشگاه استقلال است. باشگاه استقلال همیشه نیازی به کمک خودش نداشته و همیشه روی پای خودش ایستاده است. باشگاه استقلال امروز تکرار چیزی که برای بقیه باشگاه‌ها رقم خورده را نیاز دارد. ما از زمان حضور فتح الله زاده طرح‌های اقتصادی زیادی را به جاهای مختلف بردیم، رد شد. می‌خواستیم وام بگیریم، نامه زدند که وام ندهید. می‌خواستیم یکی از سندهای کمپ را گرو بگذاریم اما نشد. انگار طوری شده که جلوی باشگاه استقلال ایستاده اند. انگار این پرافتخارترین باشگاه ایرانی در آسیا نیست.

او ادامه داد: موارد مشابه زیادی برای دیگر باشگاه‌ها داشتیم که به راحتی حل شده است. کار به ریاست جمهوری کشیده، بدهی برانکو و پول کالدرون پرداخت شده است. به استقلال که می‌رسیم می‌بینیم که مساعدتی انجام نمی‌شود.

مشاور مدیرعامل استقلال همچنین گفت: آنچه که به استقلال می‌گذرد که به مدیریت 5 ماه اخیر نیست. مال 5 سال گذشته است. از زمان آقای فتحی تا امروز که به اینجا رسیدیم. همه بدهی‌ها از گذشته باقی مانده و کارهای زیادی کرده ایم. امروز توقع مان این است که آن کنید که برای دیگران کردید. ما که مهم نیستیم، مهم هواداران استقلال هستند که تا نیمه های شب پیگیر هستند و پیام می دهند که چه شد؟

سررشته داری درباره اقداماتی که باشگاه استقلال برای تامین پول استراماچونی انجام داده، گفت: با هر کسی که بگویید جلسه گذاشتیم و نامه زدیم. امیدمان به همراه اول بود که هنوز هم هست و امیدواریم آنها همراه آخر ما هم باشند. همه تلاشمان این است که از این گذرگاهی که ناخودآگاه جلوی پایمان قرار داده شده، عبور کنیم. آقای مخبر روی نامه دستور داده اند. بقیه نهادها هم دستور داده اند و می‌گویند به زودی پرداخت می‌شود. برخی هم می‌گویند نمی‌دهیم و نداریم. هر مسئولی یک جواب متفاوت می‌دهد و این هوادار استقلال را نگران کرده است.

مشاور مدیرعامل استقلال در واکنش به این پرسش که عدد بدهی چقدر است، بیان کرد: عدد با نرخ روز ارز 120 میلیارد تومان است؛ مقدار کمی از آن را داریم. ما متناقض صحبت نکردیم. بستگی به روز دارد. ما باید پول را به یورو بدهیم و قیمت متفاوت می‌شود. 1.8 میلیون یورو برای استراماچونی باید بدهیم و پول شباب الاهلی و پادوانی را هم باید پرداخت کنیم.

سررشته داری درباره اینکه چرا در گذشته پولی که به دست آمده برای استراماچونی پرداخت نشده، گفت: حدود 140 میلیارد تومان درآمدزایی کردیم و به پرداخت بدهی‌ها شروع کردیم. بخشی از 140 میلیارد از محل بورس بوده که حساب خود باشگاه بوده است. 70 میلیارد تومان هم از اسپانسرهای جدید بوده است. موقعی که آمدیم بازیکنان اعتصاب کرده بودند. ما اگر آنجا پول را برای استراماچونی می دادیم، تیم مان در کورس قهرمانی نبود. اینجا استقلال است و همیشه باید در کورس قهرمانی باشد. بازیکنان اعتصاب کرده بودند و بازی نمی‌کردند. سر راه ماه شکایت میلیچ قرار داشت و برخی مسائل دیگر هم بود.

او افزود: رضایت همه طلبکاران را باید بگیریم و برای فیفا و ای اف سی آپلود کنیم. اگر این کار را نکنیم کمیته انضباطی تشکیل خواهد شد و می تواند هم کسر امتیاز داشته باشد و هم پنجره نقل و انتقالاتی بسته شود. بعد هم اگر پرداخت نشود، سقوط به دسته های پایین تر می تواند در پی داشته باشد.

سررشته داری درباره برگزار نشدن جلسه همراه اول گفت: تمام تلاشمان این است جلسه همراه اول برگزار شود. فکر می کنم این جلسه با مساعدت مسئولان ذیربط این جلسه برگزار شود و ما همچنان امیدوار هستیم.برنامه ریزی کرده ایم و مسیر انتقال پول را مشخص کرده ایم و فقط باید پول به حساب باشگاه بیاید و به یورو تبدیل شود.

او درباره اینکه امیر قلعه نویی شخصا با مخبر ارتباط گرفته اضافه کرد: امیرخان بزرگ باشگاه استقلال هستم اما من در جریان کارهایی که آقای قلعه نویی انجام دادند، نیستم.

دیدگاه‌ها