کد خبر : 1897754 | 07 فروردين 1402 ساعت 18:58 | 13.7K بازدید | 27 دیدگاه

دیدار فرانسه - ایرلند زیر سایه هند جنجالی تیری آنری

فرانسه امشب در حالی به مصاف ایرلند می‌رود که دیدار دو تیم به دلیل اتفاقی که 14 سال پیش با نقش‌آفرینی تیری آنری در مسابقه بین دو تیم رخ داد دیداری حساس خواهد بود.

دیدار فرانسه - ایرلند زیر سایه هند جنجالی تیری آنری

به گزارش "ورزش سه"، فرانسه امشب در شهر دوبلین، پایتخت جمهوری ایرلند، به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود و امیدوار است با کسب سه امتیاز دیگر به صعود به مرحله نهایی رقابت‌های یورو2024 نزدیک شود. اما این بازی برای ایرلندی‌های حساسیت خاصی دارد.

حساسیت ایرلندی‌ها به اتفاقی جنجالی برمی‌گردد که در دیدار 14 سال پیش دو تیم با نقش‌آفرینی تیری هانری رخ داده بود. ایرلندی‌ها می‌گویند هند جنجالی تیری آنری در مسابقه سال 2009 را هنوز فراموش نکرده‌اند و امشب به دنبال گرفتن انتقام‌شان از فرانسه هستند.

دو تیم در سال 2009 در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2010 در دو بازی رفت و برگشت به مصاف هم رفتند. فرانسه بازی رفت را در خانه‌اش 1-0 پیروز شد و در بازی برگشت در طول 90 دقیقه از ایرلند 1-0 شکست خورد تا کار به وقتهای اضافه کشیده شود. ماجرای جنجالی به این دقایق برمی‌گشت. تیری آنری توپ را درون محوطه جریمه ایرلند دو بار با دستهای خود لمس کرد و آن را در مقابل ویلیام گالاس انداخت تا خروس‌ها به گل رسیده و ایرلند را حذف کنند.

1836039

ریچارد دان، بازیکن سابق تیم ملی ایرلند که در آن سال مقابل فرانسه بازی کرد، امروز به نشریه اکیپ گفت:" ما هنوز هند تیری آنری را فراموش نکرده‌ایم. چرا که خیلی خوب بازی کردیم و پیروزی مقابل فرانسه حق‌مان بود. ما تا آخرین لحظه یعنی تا وقتی او آن هند را مرتکب شد همه بازی را در کنترل داشتیم. آنری بعدا پشیمان شده بود و خودش به من گفت که توپ را با دست زده. خیلی عصبانی بودم و گفتم چرا به من می‌گویی؟ چرا چند دقیقه قبل به داور نگفتی؟ داور و تیری آنری آن سال ما را نابود کردند و به همین خاطر است که از این به بعد همه بازی‌های فرانسه و ایرلند جنجالی خواهد بود".

1836040

دیدگاه‌ها