کد خبر : 1897812 | 08 فروردين 1402 ساعت 00:12 | 146.3K بازدید | 34 دیدگاه

عکس تاریخی دو تیم ملی فوتبال

بچه‌ها متشکریم! فوق‌ستاره‌ها و یک روز متفاوت

شاید مهم‌ترین اتفاق در دوره تمرینات ایران در فیفادی ماه فروردین، امروز رخ داد.

بچه‌ها متشکریم! فوق‌ستاره‌ها و یک روز متفاوت

به گزارش ورزش سه، دختران تیم ملی فوتبال ایران که در حال حاضر خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک آماده‌ کرده و در اردویی که شاید شرایط آن هم چندان مساعد نیست، کارشان را برای یک رقابت آسیایی آغاز کرده‌اند، در پایان تمرین‌شان سری به تمرین تیم ملی فوتبال ایران زدند.

این تمرین البته آخرین جلسه تمرینی جدی تیم ملی فوتبال ایران زیر نظر امیر قلعه‌نویی در فیفادی مارس بود؛ آخرین حضور بازیکنان برای درخشش مقابل چشم سرمربی جدید تیم ملی و به نوعی رفتن به سمت پایان این دوره ده روزه اردویی و بازگشت به باشگاه‌ها در ایران و اروپا.

ایران در دومین مسابقه دوستانه خود در فیفادی پنجره فروردین، مقابل حریف ناشناخته‌ای به نام کنیا به میدان خواهد رفت که از معدود حریف‌های در دسترس فوتبال ایران پس از دوره تعلیق و دوری‌اش از رقابت‌های بین‌المللی بود. آنها با مربی ترکی که سابقه حضور در فوتبال ایران را دارد و با اتکا به توانایی به مهاجم درخشان (مایکل اولونگا)، قصد دارند در تهران بازگشت خوبی به صحنه رقابت‌های ملی داشته باشند.

1836167

ملی‌پوشان فوتبال ایران در دوره جدید کاری خود وظیفه مهمی بر عهده دارند که به طور خلاصه بازگرداندن علاقه مردم به تیمی است که به دلایل مختلف ممکن است در بین هواداران فوتبال، منتقدان جدی داشته باشد. از همین رو بازیکنان ملی‌پوش فوتبال ایران سعی کرده‌اند کمی سنجیده‌تر و کم‌خطاتر از گذشته در این مسیر قدم بردارند.

امروز وقتی دختران تیم ملی فوتبال، خود را به محوطه تمرین تیم ملی رساندند، استقبال بسیار گرمی از آنها و سرمربی‌شان صورت گرفت؛ به خصوص که اغلب این دختران، الگوهایشان را از بین همین ستاره‌های فوتبال ملی انتخاب می‌کنند و به همین سبب دیدن از نزدیک تمرین و بازی فوق ستاره‌های فوتبال ایران برای آنها بسیار جالب توجه بود.

این دیدار در شرایطی که تیم زنان روز دوازدهم فروردین برای شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک به میانمار خواهند رفت، برای آنها روحیه‌بخش و دلگرم‌کننده بود و البته چقدر خوب که این حمایت تنها مربوط به یک روز کاری نباشد و بدل به بخشی از وظیفه اجتماعی و همیشگی ملی‌پوشان فوتبال ایران بشود.

1836165

البته در بین بازیکنان تیم ملی، سردار آزمون راسا اقدام به تاسیس یک تیم والیبال کرده و ورزشکاران حرفه‌ای زیادی را زیر پوشش دارد تا به این شکل دین خود را به ورزش زنان ایران تا حد زیادی ادا کرده باشد. این کاری است که بد نیست نسخه‌های دیگری از آن را بعضی دیگر از ملی‌پوشان فوتبال ایران با توجه به تمکن مالی و شرایط خوب خود نیز انجام بدهند، به خصوص که ورزش زنان ایران تشنه پیشرفت‌های بزرگ است.

به هر حال امروز یک روز خوب و متفاوت در اردوی تیم ملی فوتبال ایران بود و تصویر نهایی بازیکنانی که با خوشحالی از ملی‌پوشان زن فوتبال ایران استقبال کردند، گواه این ساعتی که به خوشی گذشت .

ممنون بچه‌ها. همانطور که در استادیم فریاد می‌زنند: متشکریم!

دیدگاه‌ها