کد خبر : 1897852 | 08 فروردين 1402 ساعت 11:37 | 7.3K بازدید | 1 دیدگاه

اینفانتینو به تورنمنت‌سازی ادامه می‌دهد

تأسیس جام جهانی جدید: باشگاهی - زنان!

فیفا در نظر دارد تا از سال 2025 جام باشگاهی زنان را نیز به تقویم فوتبال اضافه کند.

تأسیس جام جهانی جدید: باشگاهی - زنان!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته در بوداپست مجارستان جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، از آغاز به کار تورنمنتی جدید خبر داد: جام باشگاه‌های زنان. این در حالی است که اتحادیه بازیکنان فوتبال اروپا (ECA) به جام جهانی 32 تیمی مردان در رده باشگاهی نیز اعتراض داشت و آن‌ها را در تضاد با منافع بازیکنان می‌دانست اما اینفانتینو در مجمع همین اتحادیه ساخت یک جام جهانی تازه را اعلام کرد که البته مورد مخالفت ECA نیز قرار نگرفت.

اینفانتینو درباره جام جهانی باشگاهی زنان گفت: این روز مهمی برای آینده فوتبال و ثبات بلندمدت آن است. ما بسیار خوشحالیم که قرارداد همکاری خود را با ECA، یکی از نمایندگان باشگاه‌های سراسر اروپا، تمدید و تقویت می‌کنیم.

وی افزود: تقویم مسابقات بین‌المللی جدید تایید شده توسط ECA، تعادل لازم را بین فوتبال باشگاهی و ملی فراهم می‌کند. ما پروژه‌های هیجان‌انگیزی در پیش داریم، از جمله جام جهانی باشگاه‌های فیفا در سال 2025 و جام جهانی باشگاه‌های زنان فیفا.

البته مشخص نیست که این جام جهانی چند تیم خواهد داشت اما نکته مهم این است که هنوز لیگ قهرمانان در قاره‌هایی نظیر آسیا برگزار نمی‌شود و به همین دلیل مشخص نیست که نمایندگان این قاره‌ها با چه سازوکاری برگزیده خواهند شد.

همچنین نکته مبهم دیگر اینکه فیفا هنوز تعداد تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های زنان را اعلام نکرده اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که در ابتدا تعداد تیم‌ها در همان حدود 7 قرار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها