کد خبر : 1897894 | 08 فروردين 1402 ساعت 15:28 | 9.1K بازدید | 3 دیدگاه

لوکاکو را با گل‌هایش قضاوت نکنید؛

سرمربی بلژیک: مقابل آلمان نیاز به اثبات چیزی ندارم

دومنیکو تدسکو، سرمربی تیم ملی بلژیک که پیش از این از لایپزیش و شالکه 04 اخراج شده، می‌گوید که نیازی به اثبات چیزی به آلمانی‌ها ندارد.

سرمربی بلژیک: مقابل آلمان نیاز به اثبات چیزی ندارم

به گزارش ورزش سه، لایپزیش در سپتامبر 2022، تنها 9 ماه پس از انتصاب دومنیکو تدسکو به عنوان سرمربی و با وجود کسب عنوان قهرمانی جام حذفی آلمان در فصل 2021-2022، او را از سمت خود برکنار کرد و شالکه 04 هم تدسکو را در مارس 2019 و یک سال پس از اینکه او این تیم را به مقام دوم بوندسلیگا رساند، کنار گذاشت.

حالا تیم ملی بلژیک فردا با هدایت دومنیکو تدسکو در یک بازی دوستانه برابر آلمان قرار می‌گیرد و تدسکو در نشست خبری پیش از این مسابقه تاکید کرد از آنچه در دو دوره حضور در آلمان به دست آورده، خوشحال است.

او گفت: من کارم را دوست دارم و از آنچه قبلا انجام داده‌ام، خوشحالم. من همیشه می‌خواهم برنده باشم، اما فکر نمی‌کنم چیزی برای اثبات به آلمانی‌ها وجود داشته باشد. مربی آنقدرها مهم نیست و بازیکنان هستن  که تفاوت را ایجاد می‌کنند.

آلمان و بلژیک در شرایطی به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم در جام جهانی 2022 قطر، عملکرد ناامید کننده‌ای ارائه دادند و در دور گروهی از این رقابت‌ها خداحافظی کردند. تیم ملی آلمان که سابقه 4 قهرمانی در جام جهانی را دارد، پس از حذف، در رده‌بندی فیفا به رتبه چهاردهم سقوط کرد اما تدسکو معتقد است که این نشان‌دهنده توانایی پایین مانشفت نیست.

تدسکو در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره گفت: آن‌ها چگونه می‌توانند در جایگاه چهاردهم قرار بگیرند؟ آن‌ها در جام جهانی قطر موقعیت‌های زیادی داشتند اما نتوانستند به اندازه کافی گل بزنند.

او تاکید کرد: هیچ تیمی بیشتر از تیم ملی آلمان گلزنی نمی‌کند و حتی اگر آلمان در رتبه آخر رده‌بندی فیفا هم بود، چیزی تغییر نمی‌کرد. ما می‌خواهیم برنده شویم، حتی اگر این یک بازی دوستانه باشد.

آلمان روز شنبه در دیداری دوستانه با نتیجه 2-0 پرو را شکست داد و تیم ملی بلژیک هم روز جمعه با پیروزی 3-0 برابر سوئد، مسابقات مقدماتی خود برای حضور در یورو 2024 را با برد آغاز کرد. سه گل بلژیک در این بازی توسط روملو لوکاکو به ثمر رسید تا او به رکورد 71 گل در 105 بازی ملی دست یابد.

تدسکو در این‌باره گفت: عملکرد لوکاکو بسیار مهم‌تر از گلزنی‌های او است؛ او را صرفا بر این اساس قضاوت نکنید، چرا که او عملکرد خیلی خوبی دارد. هت‌تریک او باعث افتخار است و این چیزی است که لوکاکو شایسته آن است.

او در پایان درباره چالش‌هایی که پس از انتقال قرضی لوکاکو از چلسی به اینترمیلان برای او ایجاد شد، گفت: من دوست دارم او خوشحال باشد. این بازیکن توانایی‌هایی دارد که او را واجد شرایط بازی در هر تیمی از جمله اینتر می‌کند. او انسان خوبی است و شایسته این است که خوشحال باشد.

دیدگاه‌ها