کد خبر : 1897908 | 08 فروردين 1402 ساعت 16:36 | 21.5K بازدید | 4 دیدگاه

حمله به فن دایک: لایق کاپیتانی نیست!

دو اسطوره فوتبال هلند ویرجیل فن دایک را به خاطر رفتارهایش مقابل فرانسه و جبل‌الطارق سرزنش کردند.

حمله به فن دایک: لایق کاپیتانی نیست!

به گزارش "ورزش سه"، ویرجیل فن دایک هم مثل تیم باشگاهی خود لیورپول روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. پیروزی 3-0 مقابل جبل‌الطارق هم باعث نشد که انتقادات از کاپیتان هلند بابت نمایش ضعیفش مقابل فرانسه که به شکست 4-0 لاله‌های نارنجی انجامید کم شود. رود گولیت و فان باستن، دو اسطوره فوتبال هلند جدیدترین منتقدین فن دایک هستند.

مارکو فان باستن، ستاره سابق تیم ملی هلند کاپیتانی فن دایک را یک سوتفاهم در این تیم دانسته و افزود: "او سر و صدا می‌کند اما معلوم نیست چه چیزی می‌گوید. یک کاپیتان باید با صدای بلند فکر کند و به وضوح بگوید که چه کاری باید انجام داد. او از اتفاقات عقب می‌ماند و باعث ایجاد هرج و مرج و سو ء تفاهم می‌شود. این دقیقا همان چیزی است که به عنوان کاپیتان باید از آن جلوگیری کنید."

1836340

او با زیر سوال بردن سطح فعلی فن دایک گفت: "او در رختکن خوب است اما از نظر فوتبال و فنی خیر! این‌ها ربطی به مصدومیت ندارد به رهبری یک بازیکن مربوط است. او سر و صدا می‌کند اما چیزی نمی‌گوید. این حس که به هر قیمتی پیروز شوی باید درون تو باشد."

رود گولیت، هم‌تیمی فان باستن در عصر طلایی میلان و هلند نیز با انتقاد از کاپیتانی فن دایک گفت: "او در حال پسرفت کردن است. در انگلیس قبلا از فن دایک انتقاد شده بود. اما خب در تیم منتخب سال حضور داشت و معتقد است که از بقیه بهتر است. با این وجود به عنوان کاپیتان در حل کردن چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شود ناکام است."

اسطوره فوتبال هلند در ادامه انتقاد از کاپیتان فعلی تیم ملی این کشور افزود: "او خیلی ایمن فوتبال بازی می‌کند. به نظرم فن دایک اگر اعتقاد دارد که بازیکن بزرگی است باید آن را ثابت کند. این یک انتقاد مثبت است و او می‌تواند خود را نشان دهد."

دیدگاه‌ها