کد خبر : 1897937 | 08 فروردين 1402 ساعت 22:30 | 150.4K بازدید | 134 دیدگاه

با تشکر از دروازه‌بان کنیا

ایران ۲ - کنیا ۱: پایان خوش فیفادی مارچ!

تیم ملی ایران با پیروزی برای کنیا در دومین دیدار دوستانه خود، پرونده فیفادی فروردین ماه را بست و به بایگانی فرستاد.

ایران ۲ - کنیا ۱: پایان خوش فیفادی مارچ!

به گزارش “ورزش سه” تیم ملی ایران در دومین دیدار دوستانه خود در سال ۱۴۰۲ به پیروزی شیرینی برابر تیم ملی کنیا دست یافت.

در حالی که نیمه اول این مسابقه بدون اتفاق و موقعیت خاصی دنبال می‌شد اما ۴۵ دقیقه دوم پر از سوژه بود و ۳ گل به همراه داشت.

در ابتدا نیمه دوم، این شاگردان انگین فیرات بودند که توسط کاپیتان و ستاره خود یعنی مایکل اولونگا به گل اول دست پیدا کردند. اما در ادامه ستاره‌های ایرانی کار را در دست گرفتند و با درخشش رامین رضاییان که یک پاس گل و یک گل به نام خود ثبت کرد، بازگشت شیرینی به مسابقه داشتند و توانستند حریف آفریقایی خود را شکست دهند.

با این پیروزی، پرونده فیفادی ماه مارچ (فروردین) برای شاگردان قلعه‌نویی بسته شد و بازیکنان ایران تا ماه خرداد و برگزاری تورنمنت کافا، درگیر مسابقات باشگاهی خواهند بود.

گزارش لحظه به لحظه دیدار ایران و کنیا را از این صفحه “ورزش سه” دنبال کنید:

روز: سه‌شنبه
تاریخ: ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
ساعت: ۲۰:۳۰
ورزشگاه: آزادی
داور: زید ثامر
کمک‌ها: حسین فلاح، کرار عبدالکریم و وحید کاظمی

ایران
پیام نیازمند (دقیقه ۴۶- سیدحسین حسینی)، آرمین سهرابیان، حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی (دقیقه ۴۶- رامین رضاییان)، احسان حاج صفی (دقیقه ۶۱- امید نورافکن)، محمد کریمی (دقیقه ۴۶- میلاد سرلک)، روزبه چشمی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۴۶- مهدی ترابی)، محمد محبی و شهریار مغانلو
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

1836388

کنیا
پاتریک ماتاسی، آموس نوندی، برایان ماندلا، جوزف اوکومو، اریک اوما، تدی آکوما، ریچارد اودادا، ویکتور اومونه (دقیقه ۷۲- دنیل ساکاری)، دوک آبویا، مسعود جمعه و مایکل اولونگا
سرمربی: انگین فیرات

1836389

⚽️ شرح گل:

دقیقه ۵1: کنیا یک - ایران صفر (مایکل اولونگا)؛ کاپیتان خطرناک کنیا با فرار از میانه میدان و از پیش رو برداشتن مدافع تیم ملی ایران، به سرعت تا محوطه جریمه نفوذ کرد و سپس با تو سر توپ و ضربه‌ پای چپ فنی، گل اول را برای کنیا به ارمغان آورد.

ویدئو: 276100

دقیقه ۷۶: ایران یک - کنیا یک (محمد محبی)؛ چند متر آن طرف‌تر از محوطه جریمه، یک ضربه ایستگاهی برای ایران در سمت راست به دست آمد و رامین رضاییان اقدام به ارسال آن کرد و محمد محبی با ضربه‌ سر، دروازه کنیا را گشود.

ویدئو: 276105

دقیقه ۸۴: ایران دو - کنیا یک (رامین رضاییان)؛ باز هم یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه برای ایران به دست آمد و امید نورافکن پشت توپ ایستاد. او تصمیم گرفت با ارسال پاس کوتاه، رضاییان را صاحب موقعیت کند و سانتر این بازیکن با اشتباه گلر کنیا به گل دوم تیم ملی تبدیل شد.

ویدئو: 276107

🟨 اخطار

ایران: دقیقه ۵۶- روزبه چشمی

کنیا: دقیقه ۶۵- ماتاسی، ۸۳- تدی آکومو

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۹- سانتر خطرناک صادق محرمی را ابتدا ماتاسی برگشت داد و در ادامه شوت خطرناک مغانلو از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷- اوکومو از سمت نفوذ خطرناک و سریعی به سمت دروازه ایران داشت و سانتری به محوطه جریمه انجام داد که ضربه آبویا در اختیار پیام نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۵۸- محمد محبی پس از نفوذ به محوطه جریمه با پای چپ شلیکی به سمت دروازه کنیا داشت که گلر این تیم توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۳- ضربه فنی و کات‌دار مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه ۷۰- بازیکنان تیم ملی پس از پاس‌کاری‌های پیاپی، روزنه‌ای از سمت راست پیدا کردند و رامین رضاییان سانتری را به محوطه جریمه انجام داد که ضربه خطرناک طارمی پس از برخورد به دفاع کنیا راهی کرنر شد.

🥇 بهترین بازیکن:

رامین رضاییان- مدافع راست تیم ملی در بین دو نیمه با تصمیم امیر قلعه‌نویی جایگزین صادق محرمی شد. طلایی‌ترین اتفاقی که در نهایت به نفع تیم ملی بود و این بازیکن با ارسال پاس گل اول و تاثیرگذاری مستقیم روی گل دوم، پایه‌گذار بازگشت ایران به نتیجه مسابقه و کسب برد شیرین گردید.

📌اتفاق ویژه: 

با تصمیم سرمربی تیم ملی، سه دروازه‌بان در دو بازی مقابل روسیه و کنیا مورد استفاده قرار گرفتند. بیرانوند، نیازمند و حسینی فرصت حضور در میدان ملی را به دست آوردند اما نکته جالب توجه این است که دروازه ایران در هر دو مسابقه باز شد و کلین‌شیتی به دست نیامد.

🔴حاشیه:

*تعداد هواداران حاضر در استادیوم آزادی، کمی بیشتر از تماشاگرانی است که در بازی با روسیه در ورزشگاه حاضر بودند.

*در جایگاه تماشاگران کنیایی که تعدادشان به حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر می‌رسد، در وی آی پی ورزشگاه آزادی مستقر شدند و با شور و حرارت خاصی تیم فوتبال کشورشان را تشویق می‌کنند.

*مهدی اربابی، رئیس سابق هیئت فوتبال تهران و یکی از چهره‌های قدیمی فوتبال ایران، برای تجلیل در این مسابقه حضور دارد. او در اواسط نیمه اول در جایگاه CIP ورزشگاه آزادی قرار گرفت تا در بین دو نیمه تقدیر از وی صورت گیرد.

1836390

*ورودی‌های ورزشگاه آزادی با سخت‌گیری خاصی از سوی مأموران نیروی انتظامی بسته بود و به تماشاگران گفته می‌شد که از در شرقی وارد استادیوم بشوند.

*انگین فیرات سرمربی تیم ملی کنیا که تجربه ۳ فصل حضور در فوتبال باشگاهی ایران را دارد، با تیپ اسپرتی که قبلا هم از او دیده بودیم در کنار زمین‌ با حرارت خاصی تیمش را به جلو هدایت می‌کند.

*نمایش نه چندان مطلوب تیم ملی در نیمه اول، باعث ناراحتی امیر قلعه‌نویی در محوطه فنی شده است.

*داور عراقی این مسابقه، سعی می‌کند با سوت‌های کم بازی را از جریان نیندازد. اما این مسابقه ۲ مرتبه به واسطه مصدومیت بازیکنان کنیا متوقف شده و بازیکنان در این زمان نفس تازه کرده‌اند.

*طرفداران حاضر در ورزشگاه آزادی، حرکات مایکل اولونگا ستاره تیم ملی کنیا را با دقت زیر نظر دارند. این در حالی است که آرمین سهرابیان، یک مأمور دائمی برای مهار این ستاره بین‌المللی است.

*اسفندیارپور مدیرعامل باشگاه گل‌گهر از مهمانان ویژه این مسابقه است که با حضور در جایگاه ویژه بازی را از نزدیک تماشا می‌کند. او آخرین بار در جدال گل‌گهر و استقلال در ورزشگاه آزادی حضور داشت.

*مطابق مسابقه قبلی، سعید الهویی بیشترین حضور فنی را کنار امیر قلعه‌نویی دارد و آن‌ها با مشورت یکدیگر اقدام به تحلیل بازی و وضعیت مسابقه می‌کنند.

*با حضور پیام نیازمند در دروازه تیم ملی، این دروازه‌بان دومین بازی ملی خود را برای تیم ملی انجام می‌دهد.

*آرمین سهرابیان و محمد کریمی دو چهره تازه وارد به ترکیب تیم ملی هستند. هر دو شاگردان سابق امیر قلعه‌نویی در سپاهان و گل‌گهر به حساب می‌آیند.

*تیم ایران نیمه دوم را برای تغییر شرایط بازی با چهار تعویض آغاز کرد. سیدحسین حسینی که در جام جهانی ۲ بازی برای تیم ملی انجام داده بود، در مسابقه امشب مقابل کنیا به میدان رفت تا در این فیفادی به ۳ دروازه‌بان تیم ملی بازی رسیده باشد.

*در شرایطی که با شروع نیمه دوم، تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه آزادی سر و صدای چندانی ندارند، حدود ۳۰ هواداران کنیایی با تشویق تیمشان، جو استادیوم را در دست گرفته‌اند.

*با گل تماشایی مایکل اولونگا به دروازه جنوبی، همه حاضران روی نیمکت کنیا برای تشویق به سمت این بازیکن رفتند و شادی جالبی مقابل جایگاه ۳۶ شکل گرفت.

*احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی به خطای اولونگا روی آرمین سهرابیان پیش از گلزنی اعتراض داشت.

*روزبه چشمی در دقیقه ۵۶ روی خطایی در میانه میدان، اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

*با افرایش دامنه حملات ایران، دروازه‌بان و مدافعان کنیا در دو مرتبه مختلف با خوابیدن روی زمین به دنبال از جریان انداختن بازی بودند.

*با تعویض احسان حاج‌صفی و ورود امید نورافکن، بازوبند کاپیتانی بر بازوی مهدی طارمی بسته شد. پس از باز شدن دروازه کنیا با ضربه سر محمد محبی، بازیکنان تیم ملی از تماشاگران خواستند با تمام توان اقدام به تشویق تیم برای زدن گل بعدی کنند.

*حرکت هوشمندانه امید نورافکن روی گل دوم ایران باعث شد تا بازیکنان به تشویق او بپردازند.

*هفت بازیکن ذخیره ایران که پشت دروازه کنیا مشغول به گرم کردن بودند، کمی پیش از دقیقه ۹۰ بازی، به نیمکت تیم ملی برگشتند. آن هم در شرایطی که رضا اسدی بدل به آخرین تعویض ایران شد.

*امیر قلعه‌نویی در لحظه تعویض اسدی از او خواست هر چه زودتر پیراهن بر تن کرده و وارد زمین بشود. او نگران ضربات ایستگاهی کنیا به نظر می‌رسید.

*رضا اسدی دقایقی پس از ورود به زمین به دلیل خطا روی اولونگا از داور عراقی کارت زرد گرفت.

ویدئو: 592

دیدگاه‌ها