کد خبر : 1898013 | 09 فروردين 1402 ساعت 09:39 | 42.7K بازدید | 8 دیدگاه

او می‌خواهد جانشین دشان شود

رنار و سیلی واقعیت به فوتبال عربستان!

وب‌سایت گل عربی در گزارشی به این سؤال پاسخ داده که چرا هروه رنار تجربه موفق خود در آسیا و آفریقا را فدای تیم ملی زنان فرانسه کرد.

رنار و سیلی واقعیت به فوتبال عربستان!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی عربستان شب گذشته در دیداری دوستانه با نتیجه ۲-۱ برابر بولیوی شکست خورد و دقایقی بعد از پایان بازی هم فدراسیون فوتبال عربستان در خبری رسمی اعلام کرد که با درخواست رنار برای فسخ قرارداد موافقت کرده است.

ساعاتی پس از انتشار این بیانیه، گل عربی در گزارشی به جدایی رنار پرداخت و نوشت: «ما اعراب در ضرب المثل‌های رایج خود می‌گوییم "یک پرنده در دست، نه ده پرنده روی درخت" اما صحبت بزرگان معقول‌تر است و آنها می‌گویند "به زیر پای خود نگاه نکنید، بلکه به افق‌های دور نگاه کنید". در واقع منظور از این صحبت این است که لذت فوری را انتخاب نکنید و آینده‌ای راحت را انتخاب کنید.

هروه رنار به سخن بزرگان توجه کرد، اما باید منتظر ماند و دید تصمیم او در نهایت باعث آینده‌ای درخشان، سودآور و راحت برای وی می‌شود یا خیر؟

رنار با وجود تمدید قرارداد خود با عربستان تا سال 2027 و همچنین برنامه‌ریزی برای جام جهانی 2026، تصمیم به ترک تیم ملی عربستان گرفت و فدراسیون فوتبال عربستان هم شب گذشته رسما فسخ قرارداد این سرمربی فرانسوی را اعلام کرد.

1836612

بر اساس اخبار منتشر شده، تیم زنان فرانسه مقصد بعدی هروه رنار است که اقدامی شوکه کننده برای بسیاری محسوب می‌شود. او چگونه می‌تواند آنچه را که از سال 2019 با سبزپوشان ساخته و با کسب یک پیروزی تاریخی مقابل آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر و تبدیل شدن به یک مدعی در جام ملت‌های آسیا 2023، میوه‌های آن را درو می‌کند، قربانی کند؟

نگاه سطحی را کنار بگذارید و چشم‌های خود را باز کنید تا بفهمید چرا این مرد 54 ساله به فکر فدا کردن آنچه با تیم‌های مردان در آفریقا و آسیا به دست آورده بود، افتاد. در واقع به نظر می‌رسد این قدم رنار بسیار فراتر از تیم زنان فرانسه است؛ به خصوص که طبق گزارش‌ها، دستمزد توافق شده کمتر از نصف آن چیزی است که او از عربستان دریافت می‌کرد.

در ابتدا باید اشاره کنیم که رنار در صورت صحت گزارش‌ها و انعقاد قرارداد با بانوان فرانسه، با حضور در رقابت‌های جام جهانی استرالیا و نیوزلند در اواسط سال جاری کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

از سوی دیگر، سرمربی تیم ملی فرانسه، دیدیه دشان، درگیر اختلافات زیادی است؛ چه با بازیکنانی که توسط یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر جهان، کریم بنزما، هدایت می‌شوند و چه با مسئولان فدراسیون فوتبال فرانسه. همچنین گرفتن بازوبند کاپیتانی از آنتوان گریزمان و انتخاب کیلیان امباپه به عنوان کاپیتان نیز یکی دیگر از مسائلی است که باعث ایجاد بحران در بین بازیکنان فرانسه شده است.

1836613
جلد روزنامه ورزشی الریاضیه عربستان که به بررسی گزینه‌های احتمالی جایگزینی رنار پرداخته است

همچنین مسائلی که آرامش تیم ملی فرانسه را بر هم زد، باعث شد هواداران درخواست برکناری دشان و حضور زین‌الدین زیدان در راس این تیم را مطرح کنند، اما با اظهارات تند نوئل لو گری بحران دیگری ایجاد شد تا مشخص شود تا زمانی که او ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده دارد، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

حالا نگاه دور و بلندپروازانه رنار مشخص می‌شود. تیم ملی زنان فرانسه به طور کلی اولین تجربه این سرمربی در کشور خودش است و این فرصتی برای نزدیک شدن به مسئولان فدراسیون فوتبال و پر کردن فاصله بین او و تیم ملی مردان فرانسه خواهد بود.

در صورتی که رنار در جام جهانی زنان موفق عمل کند، طرحی که در ذهن او وجود دارد ممکن است خیلی زود به موفقیت برسد اما آیا این اتفاق رخ می‌دهد؟ بیایید منتظر باشیم و ببینیم ماه‌های آینده چه چیزی در انتظار او است!»

دیدگاه‌ها