کد خبر : 1898031 | 09 فروردين 1402 ساعت 11:45 | 9.4K بازدید | 8 دیدگاه

استراتژی تیم ملی در جام ملت‌ها مشخص شد

فدراسیون فوتبال -قهرمانی، قلعه‌نویی- قول نمی‌دهم

فدراسیون فوتبال شاید برای اولین بار در سال‌های اخیر هدف تیم ملی را در یک تورنمنت مهم مشخص کرده است.

فدراسیون فوتبال -قهرمانی، قلعه‌نویی- قول نمی‌دهم

به گزارش "ورزش سه"، در گذشته هر گاه تیم ملی وارد یک تورنمنت مهم می‌شد، نه سرمربی تیم ملی از قهرمانی و صعود حرف می‌زد و نه فدراسیون فوتبال و همواره تاکید بر این بود، تلاش می‌کنیم بهترین نمایش را داشته باشیم، اما این بار در آستانه حضور تیم ملی در جام ملت‌ها فدراسیون فوتبال استراتژی تیم ملی را مشخص کرده است و اذعان کرده هدف از حضور در جام ملت‌های آسیا قهرمانی است.

تیم ملی فوتبال ایران تجربه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد، اما از آخرین قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌ها دهه‌ها می‌گذرد و نسل امروز آن را به یاد ندارد، همانند آخرین قهرمانی یک تیم باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا. حتما به یاد دارید آخرین تیمی از ایران که در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شد، پاس با مربیگری فیروز کریمی بود. تیمی که امروز وجود خارجی ندارد و بیشتر بازیکنانش سن و سالی را گذرانده‌اند و برخی هم پدربزرگ شده‌اند. آخرین قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا هم در سال 1976 رقم خورده است.

1836623

قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا؛ این به طور رسمی از سوی احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، مطرح شده است. او دیروز در مورد استراتژی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: «هدف فدراسیون قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست که جزء راهبردهای فدراسیون محسوب می‌شود، اما اگر بخواهیم در بعد کلان به این موضوع نگاه کنیم، قطعاً قهرمانی در جام ملت‌های آسیا مدنظر فدراسیون است و این موضوع را به جد پیگیری خواهم کرد. به قول یکی از دوستان ما باید قهرمانی را ببینیم که حداقل بتوانیم دوم شویم.»

این در حالی است که امیر قلعه‌نویی هیچ‌گاه در دوران مربیگری خود پیش از شروع کار وعده‌ای نداده است و حتی دادن قول قهرمانی را اشتباه می‌داند. او حتی دیروز هم گفت اگر گروهی است که می‌تواند مدعی شود تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا قهرمان کند، حاضر است تیم را تحویل آنها بدهد. سرمربی تیم ملی دیروز در این باره گفت: «درباره نتیجه هر کسی که قول می‌دهد می‌تواند برای تیم ملی قهرمانی بیاورد، ما همین الان تیم ملی را تحویلش می‌دهیم. شرایط ما خوب است، اما بالاخره فوتبال است دیگر، توپ به تیر برخورد می‌کند و به گل می‌رود و یا اینکه مهدوی‌کیا پنالتی خراب می‌کند. اما نسل خوبی داریم و هم‌چنین بازیکنان خوب لیگ را دیده‌ایم. در ادامه بازیکنان دیگر هم به تیم ملی اضافه می‌شوند و به ما می‌توانند کمک کنند.»

1836624

دیدگاه‌ها