کد خبر : 1898109 | 09 فروردين 1402 ساعت 19:48 | 22.2K بازدید | 29 دیدگاه

تغییر میزبان جام جهانی زیر 20 سال رسمی شد

رژیم صهیونیستی عامل سلب میزبانی اندونزی

پس از مخالفت اندونزی با حضور رژیم صهیونیستی در این کشور، فیفا میزبانی جام جهانی زیر 20 سال را از این کشور پس گرفت.

رژیم صهیونیستی عامل سلب میزبانی اندونزی

به گزارش "ورزش سه"، پس از مدت‌ها بحث و مناقشه درخصوص برگزاری رقابت‌های جام جهانی زیر 20 سال، فیفا امروز و با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، از تغییر محل برگزاری این مسابقات خبر داد.
پس از این‌که رژیم صهیونیستی توانست جواز حضور در این پیکارها را کسب کند، اندونزی به‌عنوان یکی از کشورهای مسلمان و در راستای حمایت از آرمان‌های فلسطین، از میزبانی رژیم صهیونیستی خودداری کرد.
طی روزهای گذشته اعتراضات شدیدی نسبت به حضور احتمالی تیم رژیم صهیونیستی در اندونزی صورت گرفت و این کشور خواستار حذف رژیم صهیونیستی از این مسابقات شده بود.
حالا ساعتی پیش، فیفا با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، اعلام کرد که میزبانی این پیکارها را از اندونزی پس گرفته است. در متن این بیانیه آمده است: «پس از جلسه امروز بین جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و اریک توهیر، رئیس اتحادیه فوتبال اندونزی، فیفا به‌دلیل شرایط فعلی تصمیم گرفت تا میزبانی جام جهانی فوتبال زیر 20 سال 2023 را از اندونزی پس بگیرد.»
در ادامه این اطلاعیه ذکر شده است: «میزبان جدید در اسرع وقت اعلام خواهد شد و تاریخ برگزاری مسابقات در حال حاضر بدون تغییر باقی مانده است. تحریم‌های احتمالی علیه فدراسیون فوتبال اندونزی نیز ممکن است در مرحله بعدی تصمیم‌گیری شود.»
در بخش پایانی نیز آمده است: «علی‌رغم این تصمیم و در روند تحول فوتبال اندونزی پس از فاجعه‌ای که در اکتبر 2022 رخ داد، فیفا مایل است تأکید کند که همچنان به کمک فعالانه به فدراسیون فوتبال اندونزی ادامه خواهد داد.»

دیدگاه‌ها