کد خبر : 1898132 | 09 فروردين 1402 ساعت 23:09 | 205.8K بازدید | 68 دیدگاه

نکاتی برای پیشگیری از تکرار فاجعه

خطر اخراج- ستاره‌های تیم‌ملی: جدی بگیرید!

در آستانه جام ملت‌های آسیا، یک خطر جدی بازیکنان تیم‌ملی را تهدید می‌کند.

خطر اخراج- ستاره‌های تیم‌ملی: جدی بگیرید!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران با تزریق نفرات جدید و برد کنیا، قدم‌های خوب و محکمی را در راه موفقیت جام ملت‌های آسیا برداشته است. در عین حال، بررسی عملکرد تنی چند از ملی‌پوشان در رابطه با مسائل روز داوری، می‌تواند کمک شایانی را به اين عزيزان کند.

تیم مدیریتی و تصمیم‌سازی فوتبال هر ساله قوانین بازی فوتبال را با توجه به اتفاق‌هایی که در مسابقات مختلف جهان رخ می‌دهد، دستخوش تغییرات می‌نماید. لذا بازیکنان، مربیان، سرپرستان و کلیه عوامل فنی باید درخصوص این امر مهم، توجیه کامل شوند.

ابتدا با شهریار مغانلو آغاز می‌کنیم. یکی از بازیکنان بسیار فنی و  بااخلاق که با چاشنی کنترل احساسات در بازی‌های حساس می‌تواند عملکرد خود را دو‌چندان بهتر کند. نگاهی گذرا به رفتارهای شهریار در بازی‌های لیگ و ملی، نگرانی‌هایی را به‌وجود می‌آورد که بایستی در جلسات تمرینی مکرر، یک تغییر رفتار در وی به‌وجود آید. بازی حساس سپاهان و استقلال در هفته شانزدهم، تکل و خطاي شديدي که مغانلو در نيمه اول بر روي حرداني انجام داد كه مستحق دريافت كارت قرمز مستقيم بود كه با خوش‌شانسي و اشتباه در تشخيص داور با كارت زرد جريمه شد. تصوير زير:

1836824

در بازي‌هاي دوستانه به‌دليل محك‌خوردن بازيكنان، داوران قوانين را با درجه سختي كمتري اعمال مي‌کنند؛ همان‌طورکه در بازي دوستانه ايران و كنيا، شهريار مغانلو با دو خطاي بي‌پروا در دقايق 20 و 36 مي‌بايستي كارت زرد دريافت كرده و از بازي اخراج مي‌شد كه قطعاً در بازي‌هاي رسمي مشكلات عديده‌اي را براي تيم ملي به‌وجود خواهد آورد. اين خطاها توسط نامبرده در نقاط و دقايقي از بازي اتفاق افتاد كه دليلي براي انجام آن‌ها نمي‌توان متصور شد. تصاوير زير مربوط به دو خطاي بي‌مورد از مغانلوست:

1836832
1836827

اما بازيكن خوب ديگر تيم ملي كه به بررسي عملكرد وي خواهيم پرداخت، محمد محبي است. مهاجم جوان و آينده‌دار تيم ملي بايستي به اين نكته توجه داشته باشد كه تمركز خود را به‌طوركامل به بازي اختصاص دهد و با پرخاشگري‌ سبب عصبانيت خود و هم‌تيمي‌هايش نشود. تصاوير زير مربوط به محمد محبي در دقايق 3، 9، 44، 67 و 95 است كه منتظر اعلام خطا يا مالكيت توپ از طرف داور است. اگرچه در مواردي نيز حق با محبي بوده؛ در عين حال ذكر اين نكته ضروري است كه تصميم داور فصل‌الخطاب بازي است و بايد به آن تمكين شود.

1836828
1836831
1836829
1836830
1836826

در پايان لحظه تداعي‌كننده جام ملت‌هاي آسيا و بازي ايران مقابل ژاپن بود، جايي كه احسان حاج‌صفي به‌جاي دويدن و تعقيب‌كردن بازيكن مهاجم زننده گل كنيا،‌ دستان خود را به نشانه اعتراض به داور بالا برده و بازي را رها كرد:

1836825

از بازيكنان خوب و حرفه‌اي تيم ملي ايران انتظار مي‌رود با تغيير رويكرد خود، تمام تمركز خويش را روي اتفاق‌هاي بازي قرار دهند و با تمرين و مشاوره با صاحبان ايده در اين زمينه به پيشرفت هرچه بيشتر خود و تيم ملي ايران كمك شاياني نمايند.

علي ميرزابيگي

دیدگاه‌ها