کد خبر : 1898208 | 10 فروردين 1402 ساعت 13:52 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

سالی پر ترافیک برای ورزش اول ایران

آغاز سال 1402 با برگزاری اردوهای تیم‌های ملی کشتی

اردوهای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رده های سنی مختلف در حالی در ابتدای سال جاری آغاز شده است که کشتی ایران سال پرترافیکی را پیش روی خود دارد.

آغاز سال 1402 با برگزاری اردوهای تیم‌های ملی کشتی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری فارس، با توجه به برنامه های فشرده تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی به جهت اجرای چرخه ی انتخابی، حضور در رقابت های قهرمانی آسیا، جام تختی، رقابت های بین المللی، بازی های آسیایی، رقابت های جهانی و کسب سهمیه المپیک و جام جهانی، اردوی این تیم ها به ترتیب روزهای 5 و 6 فروردین ماه در کمپ تیم های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.

از سوی دیگر با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی جوانان و نوجوانان، اردوی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان از روز 8 فروردین ماه در شهرهای کرج و اسلامشهر در حال برگزاری است و اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان از امروز در سیرجان آغاز می شود و اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان نیز به زودی آغاز خواهد شد.

فدراسیون کشتی در ابتدای سال جاری اقدام به انتشار تقویم فنی مسابقات داخلی و داخلی بین المللی نمود که برگزاری 6 رقابت بین المللی جام تختی در کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان، جام شاهد در کشتی فرنگی جوانان، جام شهید هاشمی نژاد در کشتی آزاد جوانان، جام عبداله موحد در کشتی آزاد نوجوانان و جام رحیم علی آبادی در کشتی فرنگی نوجوانان در دستور کار قرار دارد.

همچنین برگزاری رقابت های قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف و در کشتی های سنتی، برگزاری لیگ دسته اول، لیگ منطقه ای نوجوانان و لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی نیز از دیگر مسابقاتی است که در سال جاری به انجام خواهد رسید.

کشتی ایران امسال و پس 7 سال میزبان جام جهانی کشتی فرنگی در تهران خواهد بود که زمان برگزاری این مسابقات آذرماه سال جاری خواهد بود.

علاوه بر رقابت های داخلی، مسابقات برون مرزی نیز پیش روی تمامی رده های سنی قرار دارد که از مهمترین آن ها می توان به مسابقات قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان در رده های سنی پایه، قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی، رقابت های جهانی صربستان و کسب سهمیه المپیک و رقابت های تدارکاتی بین المللی در تمامی رده های سنی اشاره کرد.

طبق سند راهبردی و توسعه 8 ساله فدراسیون، کشتی ایران در سال 2028 باید در بالاترین جایگاه جهانی و المپیک بایستد و در این راستا، تمهیدات ویژه ای از جمله تجهیز و ساخت اماکن کشتی از جمله خانه کشتی شهید ابراهیم هادی، خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده، سالن شهدای هفتم تیر به همراه خوابگاه مجهز با گنجایش بالا، سالن جهان بخت توفیق، مجموعه رفاهی شهید سجاد عفتی، ساختمان شهید جعفر جنگروی محل اداری فدراسیون، سالن مجهز و بزرگ بدنسازی شهید حسین شکوری، زمین چمن مصنوعی فوتبال شهید تقی زاده، سالن همایش ها شهید شاهرخ ضرغام و مرکز رسانه ای و سالن سینما برادران شهید علی پناه اشاره کرد.

در کنار این اقدامات برگزاری اردوهای بسترسازی نونهالان در محل کمپ تیم های ملی با حضور کشتی گیران مستعد و مربیان منتخب از سراسر کشور، برگزاری دوره های آموزشی کشتی و اعزام به رقابت های بین المللی مختلف از جمله اقدامات فدراسیون به منظور بالا بردن سطح کشتی ایران بوده است.

همچنن بررسی عملکرد و فعالیت هیئت های کشتی در دستور کار فدراسیون کشتی بوده و سال گذشته در چندین مرحله با دعوت از روسای هیئت های کشتی استان ها و شهرستان ها در کمپ تیم های ملی کشتی، اهداف کشتی کشور، توسط رئیس فدراسیون برای آن ها تبیین شد.

پیگیری برای ساخت خانه های کشتی جدید، تجهیز و بازسازی خانه های کشتی موجود، در اختیار گرفتن سالن های ورزشی به جهت استفاده برای تمرینات کشتی گیران از دیگر برنامه های فدراسیون بوده که در اکثر استان ها اجرایی شده است.

در پایان خاطرنشان می سازد با توجه به حجم بالای فعالیت های کشتی کشور، این ورزش ملی، سنتی و مذهبی که جزئی از میراث فرهنگی کشور و برند ایران در جهان محسوب می شود، مورد حمایت ویژه مسئولان قرار بگیرد و با حمایت همه جانبه و دعای خیر مردم، کشتی ایران در ادامه راه بتواند به اهداف عالیه خود در آینده نزدیک برسد.

دیدگاه‌ها