کد خبر : 1898229 | 10 فروردين 1402 ساعت 17:30 | 28.8K بازدید | 5 دیدگاه

علت دل کندن گلیزرها از منچستریونایتد: بدهی نجومی!

درحالیکه مذاکرات برای فروش باشگاه منچستریونایتد ادامه دارد انتشار اسناد مالی این باشگاه نشان می‌دهد این باشگاه انگلیسی با بدهی 600 میلیون یورویی مواجه است.

علت دل کندن گلیزرها از منچستریونایتد: بدهی نجومی!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چندین سال انتقادهای گسترده هواداران منچستریونایتد از خانواده گلیزر، مالکان آمریکایی باشگاه، در هفته‌های گذشته آنها اعلام کردند تصمیم به فروش سهام‌شان در یونایتد افتاده‌اند.

اعلام خبر فروش باشگاه هواداران را خوشحال کرده است. منچستریونایتد چند خریدار بزرگ دارد که در هفته‌های گذشته مذاکرات فشرده آنها با برادران گلیزر ادامه داشته است. گفته می‌شود مبلغ مد نظر گلیزرها برای واگذاری سهام‌شان نزدیک به 6 میلیارد یورو است.

1837025

امروز با انتشار اسناد مالی باشگاه مشخص شد که بدهی منچستریونایتد مقدار قابل توجهی افزایش یافته است و شاید علت راضی شدن گلیزرها برای فروش باشگاه همین باشد. اسناد مالی نشان می‌دهد که بدهی یونایتد به 600 میلیون یورو رسیده و درآمد کل باشگاه در یک سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که درآمد تجاری باشگاه 22درصد افزایش داشته که ناشی از افزایش بلیط‌فروشی و حق پخش تلویزیونی در پایان بحران کرونا و بازگشت تماشاچی به استادیوم‌ها است. یونایتد در گزارش مالی خود اعلام کرده که در فصل آخر مالی که بخشی از آن در دوران وقفه لیگها برای برگزاری جام جهانی قطر بوده است 8 میلیون یورو سود خالص ساخته است.

در زمان انتشار گزارش‌های مالی بعدی مالکیت باشگاه احتمالا در دست گروه دیگری به جز خانواده گلیزر خواهد بود. تا این لحظه سر جیم راتکلیف، ثروتمندترین فرد بریتانیایی و شیخ جاسم بن حمد آل ثانی قطری دو پیشنهاد رسمی برای خرید منچستریونایتد روی میز گذاشته‌اند. اما گفته می‌شود صندوق سرمایه‌گذاری آمریکایی الیوت هم به خرید این باشگاه علاقه‌مند است.

1837026

دیدگاه‌ها