کد خبر : 1898335 | 11 فروردين 1402 ساعت 12:22 | 10.9K بازدید | 1 دیدگاه

داوران با تیم ما نامهربان هستند؛

اخباری: وقت‌کشی بازیکنان سایپا با دستور نیمکت‌شان بود

سرمربی تیم فوتبال چادرملوی اردکان معتقد است نارنجی‌پوشان تهرانی با انگیزه کسب تساوی به یزد سفر کرده بودند.

اخباری: وقت‌کشی بازیکنان سایپا با دستور نیمکت‌شان بود

سعید اخباری در گفت‌وگو با "ورزش‌سه" در خصوص دیدار روز گذشته تیم چادرملو اردکان مقابل سایپا و نتیجه‌ای که به دست آمد گفت: قبل از هر چیز آغاز سال نو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همه مردم تبریک می‌گویم. همچنین یک خسته نباشید جانانه به هواداران عزیزمان می‌گویم که روز گذشته در کنار ما بودند و جانانه به تشویق تیم پرداختند. همچنین به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم که ۹۰ دقیقه توپ و میدان را در بازی با سایپا در اختیار داشتیم. البته انتظار این را نداشتیم که تیم سایپا این طور دفاعی در محوطه جریمه خودشان و با ۹ نفر دفاع کنند اما آنها برای گرفتن مساوی و گرفتن یک امتیاز به یزد آمده بودند که به هدف خود هم رسیدند.

وی ادامه داد: فیلم این بازی موجود است که ما ۹۰ دقیقه توپ و میدان را در اختیار داشتیم. ما بازی را در اختیار داشتیم اما دقت لازم برای گل کردن توپ‌ها و موقعیت‌هایی که در ایجاد کردیم  را نداشتیم و این مسئله باعث شد تا سه امتیاز بازی را از دست بدهیم. ما در نیمه اول کاملا هجومی و با پرس سنگین بازی را آغاز کردیم و روی سایپا فشار آوردیم به طوری که آنها حتی یک بار هم از نیمه زمین ما رد نشدند اما در نیمه دوم با وجود اینکه همین روند را ادامه دادیم اما شکل بازی سایپا این بود که زمان مفید بازی را از بین برده و وقت بازی را بکشند. 

او ادامه داد: این مسئله قابل بحث و تاسف است که تیم ریشه‌داری مثل سایپا با دستوری که از روی نیمکت خودشان و با تصمیم کادر فنی خودشان صادر می‌شد این‌طور بازی کنند! حتی روی پرتاب اوت‌ها هم این مسئله وجود داشت و جالب اینجا بود که هیچ بازیکنی از حریف پیش قدم نمی‌شد که توپ را پرتاب کند. من به این مسئله بارها معترض شدم.

1756542

اخباری با ادامه انتقاداتش از عملکرد تیم داوری اضافه کرد: من به داور بازی سر وقت‌های تلف شده معترض شدم. متاسفانه داور بازی دیروز با تیم حریف خیلی مهربان رفتار می‌کرد. در دقیقه ۱۵ بازی رضا خالقی‌فر بازیکن حریف در زمان پرتاب اوت بازیکن ما، سعید محمدی‌فر را روی زمین انداخت اما داور فقط به او تذکر داد! فکر می‌کنم این مسئله به خاطر این است که ما تیم نوپا و جوانی هستیم و به همین دلیل برخورد داوران با ما خوب نیست. در طرف مقابل بارها می‌بینم که با تیم‌هایی که اسم و رسم دارند مهربانانه رفتار می‌شود؛ مثل بازی با خیبر و یا بازی مقابل سایپا که این مسئله به خوبی قابل مشاهده است. اعتراض ما این بود که تیم حریف با وقت‌کشی و گرفتن زمان بازی می‌خواستند امتیاز بگیرند. فیلم بازی موجود است؛ دروازه‌بان حریف از همان ابتدای بازی کلی از زمان مسابقه را تلف کرد اما داور به او فقط تذکر می‌داد. هر چند که در دقایق پایانی بازی به او کارت زرد داد اما شاید اگر به او زودتر کارت زرد می‌داد بازی شکل بهتری پیدا می‌کرد. 

سرمربی تیم چادرملو اردکان با تاکید بر اینکه داور دو پنالتی برای این تیم نگرفته، افزود: عارف حاجی‌عیدی بازیکن سایپا در دقیقه ۶۰ باید به صورت مستقیم اخراج می‌شد اما داور به او مهربان رفتار کرد. در این بازی دو صحنه پنالتی برای ما به وجود آمد. یک صحنه پوریا بالی‌لاشک بازیکن ما را هل دادند که داور چشم‌پوشی کرد. در یک صحنه هم توپ به دست بازیکن سایپا برخورد کرد که داور آن را هم پنالتی اعلام نکرد. ما مربیان قبل از اینکه مربی باشیم باید معلم باشیم و خیلی زشت است که نیمکت کادر فنی حریف دستور وقت‌کشی به بازیکنانش بدهد. برای آقای حسینی‌نسب و کادر فنی سایپا متاسفم.

اخباری ادامه داد: بازیکنان این تیم با دستور کادر فنی پرتاب اوت انجام نمی‌دادند و حتی ضدحملات خودشان را ادامه نمی‌دادند تا وقت بازی از بین برود! با توجه به حمایت‌های خوب گروه مدیریتی از سایپا و امکانات خوب و بی‌سابقه‌ای که در اختیار این تیم بوده انتظار این نوع فوتبال را از تیم سایپا نداشتیم. حمایت‌های مدیریتی در سایپا بی‌سابقه بوده است. ما بازی را ۹۰ دقیقه در اختیار داشتیم و فقط گل نزدیم. در بازی‌های نیم فصل دوم بازی‌ها فشرده می‌شود اما متاسفانه هر حریفی که به یزد می‌آید ما این شرایط را داریم و وقت‌کشی آن‌ها را می‌بینیم. دفاع کردن یک تاکتیک قابل احترام است اما ما با وقت کشی مشکل داریم. اینکه سایپا با ۹ نفر دفاع می‌کرد برای ما کاملاً قابل احترام است چرا که این سبکی از فوتبال است اما این وقت‌کشی‌ها ما را ناراحت کرد. امیدوارم در ادامه تیم‌ها به جای این‌گونه امتیاز گرفتن، فوتبال بازی کنند. کادر فنی سایپا در طول بازی مدام در حال صحبت با کمک داور و داور بازی بودند و جر و بحث می‌کردند.

اخباری درباره اعتراض‌های خود به داور بازی گفت: اعتراض من هم به داور بازی به جز دو صحنه پنالتی این بود که با وجود ۱۰ تعویض از سوی هر دو تیم و این همه مصدومیت و وقت‌کشی‌ بازیکنان سایپا که احتمالاً خودجوش انجام می‌شد اگر ۵ دقیقه است حق‌الناسی است که بر گردن داور قرار دارد.

دیدگاه‌ها