کد خبر : 1898354 | 11 فروردين 1402 ساعت 14:10 | 40K بازدید | 14 دیدگاه

عیدی واقعی به فوتبالی‌ها: پایان فیفا دی

بایرن - دورتموند و لیورپول - سیتی، لحظه‌شماری می‌کنیم

بعد از پایان فیفا دی و از فردا لیگ‌های اروپایی در اوج هیجان و با چند بازی بسیار مهم از سر گرفته می‌شود.

بایرن - دورتموند و لیورپول - سیتی، لحظه‌شماری می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، اولین فیفا دی بعد از جام جهانی 2022 پشت سر گذاشته شد و باشگاه‌های اروپایی از فردا کار خود را در حساس‌ترین مقطع از فصل آغاز خواهند کرد؛ جایی که کم کم سرنوشت قهرمانی و سقوط و سهمیه مشخص خواهد شد. در اولین روز از شروع دوباره این مسابقات شاهد برگزاری دیدارهای بسیار حساسی خواهیم بود که هر بیننده‌ای را پای تلویزیون میخکوب می‌کند.

لیورپول منچسترسیتی/ ساعت 15:00
بدون توجه به جدول رده‌بندی لیگ برتر باید دیدار لیورپول-سیتی را یکی از سه دیدار فوق حساس فردا نامید؛ دو تیمی که فصل گذشته رقابت نزدیکی برای قهرمانی داشتند این فصل شرایط بسیار متفاوتی را تجربه می‌کنند. دیدار فردای دو تیم در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر از ساعت 15 در ورزشگاه اتحاد آغاز خواهد شد.

1837261

سیتی هر 5 بازی اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و 19 گل به ثمر رسانده و هیچ گلی دریافت نکرده است. این تیم در حال حاضر با یک بازی کمتر نسبت به آرسنال صدرنشین و با 61 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی حضور دارد. شاگردان پپ با وجود داشتن شرایطی به مراتب بهتر نسبت به لیورپول در تقابل‌های اخیر خود با این تیم نتایج ضعیفی کسب کرده‌اند. آن‌ها بعد از 4 بازی ناکامی در شکست دادن لیورپول، دی ماه سال گذشته در جام اتحادیه این تیم را 3-2 شکست دادند.

1837262

در سمت مقابل لیورپول در تلاش است تا با کسب نتایج قابل قبول در ادامه فصل به جبران نتایج ضعیف مقطعی از فصل بپردازد که این تیم را از جمع مدعیان دور کرد. شاگردان کلوپ در 5 بازی اخیر خود 2 برد، 2 باخت و یک مساوی ثبت کرده‌اند. آن‌ها با شکست مقابل رئال و بورنموث راهی تعطیلات شدند و با 42 امتیاز تیم ششم جدول هستند؛ رتبه‌ای که آنها را نه به چمپیونزلیگ می‌رساند و نه حتی لیگ اروپا. لیورپول در 5 تقابل اخیر خود با سیتی صاحب 3 برد شده و امیدوار به ادامه این روند است.

1837265

بایرن مونیخ - دورتموند/ ساعت ۲۰:00
فردا در آلمان همه نگاه‌ها به ورزشگاه آلیانز آرنا خواهد بود؛ جایی که دیدار تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی که تنها یک امتیاز باهم فاصله دارند در آن برگزار خواهد شد. بایرن مونیخ بعد از برکناری یولیان ناگلزمان و انتخاب توماس توخل امیدوار است تا دوباره صدر را از زنبورها گرفته و اقتدار سابق خود در اروپا را نیز بازیابد. البته شاگردان ادین ترزیچ حریفی نیستند که به راحتی چنین اجازه‌ای به تیم بایرن بدهند.

1837259

پیروزی مقابل دورتموند و بازگشت به صدر می‌تواند بهترین شروع ممکن برای توماس توخل باشد. او برای رسیدن به چنین موفقیتی دل به تکرار تاریخ بسته است. شاگردان این مربی طی 19 تقابل اخیر خود با دورتموند هیچ شکستی متحمل نشده و 13 بار پیروز شده‌اند. بایرن که با شکست 2-1 مقابل دورتموند راهی تعطیلات شده بود در هر 8 تقابل خانگی اخیر خود با دورتموند این تیم را شکست داده است.

1837260

صدرنشین فعلی بوندسلیگا که در نیم فصل دوم روندی شگفت‌انگیز داشته و موفق به کسب 22 امتیاز شده است، فردا با یک مساوی هم می‌تواند رتبه اول خود را حفظ کند. شاگردان ترزیچ با پیروزی پر گل 6-1 مقابل کلن راهی تعطیلات شدند و در 5 بازی اخیر خود صاحب 3 برد، یک باخت و یک مساوی شده‌اند. آن‌ها برخلاف بایرن و با شکست مقابل چلسی جایی در بین 8 تیم نهایی چمپیونزلیگ نداشته و همه تمرکز خود را روی فتح بوندس لیگا معطوف کرده‌اند.

1837256

آرسنال - لیدزیونایتد/ ساعت 17:30

تنها 10 بازی به پایان لیگ برتر انگلیس باقی مانده و توپچی‌های لندن با 69 امتیاز و فاصله 8 امتیازی با سیتی (شاگردان پپ یک بازی معوقه دارند) امیدوار هستند تا به حدود دو دهه ناکامی خاتمه داده و قهرمانی تاریخی در لیگ برتر را جشن بگیرند. روی همین اساس هر 10 بازی آینده شاگردان میکل آرتتا را باید یک فینال بنامیم و فردا یکی از همین فینال‌ها را شاهد خواهیم بود.

1837257

آرسنال فردا از ساعت 17:30 در ورزشگاه امارات مقابل حریفی قرار خواهد گرفت که در هر 5 تقابل اخیر موفق به شکست دادنش شده است. لیدز در حال حاضر با 26 امتیاز در مکان چهاردهم جدول رده‌بندی حضور دارد و با توجه به اینکه فقط 3 امتیاز بیشتر از ساوتهمپتون رده بیستمی دارد برای فرار از سقوط روی کسب تک تک امتیازات پیش رو حساب باز کرده و همین موضوع این تیم را به حریفی خطرناک برای آرسنال تبدیل کرده است.

1837264

و کلی بازی هیجان‌انگیز دیگر

این سه بازی تنها بخشی از بازی‌های هیجان‌انگیز شنبه فوتبالی اروپا هستند. در این روز شالکه و لورکوزن هم به مصاف هم خواهند رفت؛ یاران سردار آزمون که با پیروزی رویایی مقابل بایرن مونیخ راهی تعطیلات شدند با 37 امتیاز در رده هشتم بوندس لیگا حضور دارند فردا باید مقابل شالکه، تیم هفدهم جدول به میدان بروند که دوست ندارد بعد از یک فصل حضور در سطح اول فوتبال آلمان دوباره سقوط کرده و خشم هوادارانش را برانگیزد.

1837255

اینترمیلان و فیورنتیا از ساعت 19:30 مهمترین بازی فردای سری آ را در ورزشگاه سن سیرو برگزار می‌کنند. شاگردان سیمونه اینزاگی که در هفته‌های اخیر نتایج غیرمنتظره‌ای کسب کرده‌اند فردا میزبان حریفی هستند که هر 5 بازی قبلی خود را برده است. اینتر 3 بازی اخیر خود در سری آ را با شکست پشت سر گذاشته و از رده دوم دور شده است. این تیم امیدوار است که با پیروزی مقابل فیورنتینا دوباره در مسیر موفقیت قرار گرفته و رتبه دوم را پس بگیرد.

1837263

استون ویلا و چلسی در لیگ برتر برگزار کننده دیگر دیدار حساس فردا هستند؛ همسایه‌های جدولی با 38 امتیاز فردا در پی سه امتیازی خواهند بود که می‌تواند آن‌ها را یک پله (رده نهم) بالا ببرد. یوونتوس - ورونا و الچه - بارسلونا پایان بخش شب هیجان‌انگیز فوتبال اروپا خواهند بود. شاگردان ژاوی فردا به نتیجه‌ای جز برد فکر نمی‌کنند تا فاصله شگفت‌انگیز خود با رئال را حفظ کنند و یووه هم که با شکست مقابل اینتر نوار بردهایش پاره شد، تلاش خواهد کرد تا از سد ورونا، تیم سوم از آخر سری آ را که برای بقا می‌جنگد شکست دهد.

1837258

دیدگاه‌ها