کد خبر : 1898389 | 11 فروردين 1402 ساعت 18:21 | 82.8K بازدید | 15 دیدگاه

دریافت مجوز آسیایی از سوی قهرمان حذفی نساجی

اولین نماینده ایران در لیگ قهرمانان (رسمی)

نساجی با انتشار اطلاعیه‌ای مدعی شد که این باشگاه سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان را کسب کرده است.

اولین نماینده ایران در لیگ قهرمانان (رسمی)

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که همه چیز تحت تأثیر دریافت مجوز حرفه‌ای آسیا جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیاست، باشگاه نساجی با انتشار اطلاعیه‌ای از کسب سهمیه مستقیم جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا خبر داده است.

در اطلاعیه‌ای که فدراسیون فوتبال در تاریخ 15 اسفند منتشر کرد، آمده است: در صورتی‌ که سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا 1+3 باشد قهرمان لیگ برتر در فصل 1401-1400، قهرمان لیگ برتر در فصل 1402-1401 و قهرمان جام حذفی فصل 1401-1400 به‌عنوان سهمیه‌های مستقیم و قهرمان جام حذفی فصل 1402-1401 به‌عنوان سهمیه Play Off معرفی خواهند شد.

حالا باشگاه نساجی نیز در بیانیه خود مدعی شده که فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف دریافت کرده و با استناد به همین بند از اطلاعیه فدراسیون فوتبال، آن‌ها به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی می‌شوند.

1837345

در این اطلاعیه آمده است:

«فصل آینده آخرین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با فرمت فعلی برگزار می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا آخرین سهمیه‌بندی در آخرین فصل لیگ قهرمانان آسیا یعنی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را اعلام کرد. در این سهمیه‌بندی ایران موفق به کسب سهمیه ۳+۱ شد. پیش از این سهمیه کشورمان ۲+۲ بود.

از فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۵ دیگر لیگ قهرمانان آسیا برگزار نمی‌شود و طبق اعلام AFC مسابقات باشگاهی در ۳ سطح با درجه ۱ و ۲ و ۳ برگزار خواهد شد.

بدین‌ترتیب نساجی مازندران قهرمان جام حذفی ایران به‌عنوان یکی از سه نماینده ایران به‌طور مستقیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا خواهد کرد

این اطلاعیه که از سوی نساجی منتشر شده، نشان می‌دهد که نماینده قائمشهر مجوز حرفه‌ای جهت حضور در این پیکارها را دریافت کرده است.

البته لازم به ذکر است که هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی تعداد سهمیه‌های ایران جهت حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را اعلام نکرده است و باشگاه نساجی نیز در اطلاعیه خود، به منبع قطعی شدن سهمیه 3+1 ایران اشاره‌ای نکرده است.

دیدگاه‌ها