کد خبر : 1898395 | 11 فروردين 1402 ساعت 18:55 | 13.2K بازدید | 4 دیدگاه

آرتتا: ژسوس می‌تواند در کورس قهرمانی طوفان به پا کند!

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، در آستانه دیدار فردای تیمش مقابل لیدز از این تیم به عنوان حریفی خطرناک یاد کرد و گفت رسیدن گابریل ژسوس به آمادگی بهترین خبر برای این تیم در کورس قهرمانی است.

آرتتا: ژسوس می‌تواند در کورس قهرمانی طوفان به پا کند!

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال، صدرنشین لیگ برتر، فردا در خانه خود ورزشگاه امارات میزبان لیدز خواهد بود تا در هفته بیست و نهم لیگ برتر به مصاف این تیم برود.

آرسنال در حال حاضر با منچسترسیتی در کورس قهرمانی لیگ برتر رقابت می‌کند و با یک بازی بیشتر نسبت به شاگردان پپ گواردیولا نسبت به آنها 8 امتیاز بیشتر دارد.

آرتتا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با لیدز گفت می‌داند این تیم که حالا مربی جدیدی روی نیمکت دارد تیم خطرناکی است و چون برای سقوط نکردن می‌جنگد چالش سخت‌تری برای توپچی‌ها خواهد بود. او از دو ستاره تیمش بوکایو ساکا و گابریل ژسوس تمجید کرد و گفت ژسوس بازیکنی است که با بازگشت به ترکیب آرسنال می‌تواند در کورس قهرمانی طوفان به پا کند.

1837333

آرتتا روز تولدش را چطور گذراند؟
با خانواده‌ام. به شهرم سن‌سباستیم رفتم و کنار تمام خانواده‌ام بودم. این بهترین راه برای گذراندن روز تولد بود.

چه آرزویی کردی میکل؟
این راز است. می‌توانید تصور کنید ولی راز است!

آخرین وضعیت سالیبا
در حال بهتر شدن است ولی متاسفانه هنوز از ناحیه کمر کمی ناراحتی دارد. سعی می‌کنیم به بهترین شکل ممکن شرایطش را مدیریت کنیم. متاسفانه برای بازی فردا در اختیار تیم نیست ولی هم ما و هم خودش در تلاش هستیم تا بهتر شود و به تمرین‌ها برگردد.

گفته می‌شود سالیبا فصل را از دست داده، این درست است؟
هم من و هم خود ویلیام امیدواریم. مصدومیت کمر پیچیده است. ولی خود ویلیام روحیه خوبی دارد و نظر تیم پزشکی هم مثبت است. باید ببینیم در نهایت چه می‌شود. او مصمم است به تیم برگردد.

شرایط پارتی خوب است؟ چرا به همراه او یک فیزیوتراپ به غنا فرستادید؟
بله خوب است. ما قبلا هم این کار را کرده‌ایم. با فدراسیون غنا رابطه خیلی خوبی داریم و باید مراقب بازیکنان‌مان باشیم. ما باید هوای بازیکن‌ها را داشته باشیم و البته این رابطه دوطرفه است. توماس آنقدر آماده نبود که در بازی دوم تیم ملی کشورش بازی کند ولی امیدوارم فردا او را در اختیار داشته باشیم.

وقتی رودری در بازی ملی روی پای اودگارد تکل رفت نگران شدی؟
این اتفاق‌ها در فوتبال می‌افتد. مشکلی نیست.

آرتتا از عملکرد ماه گذشته تیمش راضی است؟
بدون شک. ما به نتایج و عملکرد خوب نیاز داشتیم. به روش‌های مختلف می‌توان به این خواسته‌ها رسید. در بعضی بازی‌ها باید تا آخرین حد ممکن به خودمان فشار می‌آوردیم و در برخی بازی‌ها حاکم مطلق بودیم و با اختلاف زیاد پیروز شدیم. باید همین‌طور ادامه بدهیم. هر روز باید سعی کنیم نسبت به روز قبل بهتر بازی کنیم و این در مقابل لیدز هم صادق است.

بهترین لحظه برای تو در ماه گذشته چه بود؟
گل ریس نلسون و شادی و خوشحالی‌ای که در آن لحظه داشتیم. به خصوص از ثباتی که بچه‌ها در هر بازی نشان می‌دهند خوشحالم. تمرین کردن‌شان و عطش آن‌ها به پیروزی که هیچوقت سیراب نمی‌شود.

1837334

بازی با لیدز که برای سقوط نکردن می‌جنگد چالش دشواری است؟
لیدز دی‌ان‌ای خاصی دارد که این را می‌توان در رفتار تیمی‌اش دید. در شخصیت و شور و انرژی‌شان موقع بازی. آن‌ها مدت‌ها است به این سبک بازی می‌کنند و حالا مربی جدیدی دارند که ایده‌های جدیدی به تیم تزریق کرده. چند بازیکن آن‌ها هم از مصدومیت برگشته‌اند و همین باعث می‌شود لیدز تیم خطرناکی بشود. ما می‌دانیم برای پیروزی مقابل آن‌ها باید خیلی خوب باشیم.

ژسوس به آمادگی صد در صد رسیده؟
به صد در صد خیلی نزدیک شده. او در 10 روز گذشته پیشرفت زیادی داشته و می‌توانید ببینید چقدر راحت شده و دیگر به مصدومیت فکر نمی‌‌کند. او در تمرین‌ها دوباره خودش شده و شرایط عالی‌ای دارد. ژسوس بازیکنی است که می‌تواند در کورس قهرمانی طوفان به پا کند.

عملکرد عالی و بدون فراز و نشیب بوکایو ساکا
این عملکرد عالی در وهله اول نتیجه روحیه او است. پشتکار و البته پختگی هم نباید دست کم گرفت. او هر چه می‌گذرد تاثیرگذارتر می‌شود و بازی‌های بیشتری را با درخشش شخصی‌اش به نفع ما تمام می‌کند. البته ساکا چه در آرسنال و چه در تیم ملی انگلیس هم‌تیمی‌های خوبی دارد که برای یک بازیکن تهاجمی بسیار مهم است.

اگر سیتی امتیاز از دست بدهد و آرسنال پیروز شود اختلاف امتیاز دو تیم دو رقمی می‌شود
تمرکز ما به مسائلی است که در کنترل خودمان است. ما البته عاشق تماشای مسابقات فوتبال هستیم و بازی سیتی هم حتما تماشایی است. بین ما هنوز اختلاف امتیاز کوچکی هست ولی فردا در جریان بازی خودمان تنها و تنها به همان مسابقه فکر می‌کنیم و تمرکزمان انجام کاری است که باید انجام بدهیم.

دیدگاه‌ها