کد خبر : 1898444 | 11 فروردين 1402 ساعت 22:20 | 61.2K بازدید | 23 دیدگاه

تا آخر و با نهایت توان برای قهرمانی می‌جنگیم

واکنش ساپینتو به حذف احتمالی استقلال از آسیا

سرمربی پرتغالی استقلال گفت که خوشحال است تیمش توانسته پس از چهار سال، اولین بازی سال را برنده شود.

واکنش ساپینتو به حذف احتمالی استقلال از آسیا

به گزارش "ورزش سه"، استقلال موفق شد با ارائه یک بازی برتر، ذوب آهن را با گل‌های مهدی قایدی و کوین یامگا شکست دهد. آبی‌پوشان با این سه امتیاز، همچنان پا به پای سپاهان لیگ را دنبال می‌کنند و امیدوار هستند تا تیم مورایس در هفته‌های پیش رو با از دست دادن امتیاز، صدر را به آن‌ها واگذار کند.

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال در نشست خبری پس از بازی گفت: یک بازی فوق‌العاده خوب دیگر از تیم ما. در همه دقایق بازی حریف را کنترل کردیم. استحقاق گل‌های بیشتری داشتیم. دوباره می‌گویم که خیلی به تیمم افتخار می‌کنم.

* بعد از چهار سال، اولین بازی سال را بردیم
خیلی مهم بود که بازی اول در سال جدید را ببریم، برای خودمان، برای هوادارانمان که امروز نیز به شکل فوق‌العاده‌ای ما را حمایت کردند. فکر می‌کنم چهار سال باشد که در نخستین بازی سال جدید پیروز نشده بودیم. می‌دانستیم که این بازی چقدر اهمیت دارد و بسیار بسیار خوشحالم.

* با اتحادی که داریم، در مسیر درستی قرار داریم
اخبار بد استقلال و عدم دریافت مطالبات؟ همان‌طور که در کنفرانس قبل از بازی نیز گفتم، هر چند که مشکلات خیلی زیادی داریم، اما ما با هم هستیم. ما مانند یک خانواده هستیم، یک خانواده قوی که عاشق بردنیم. ما تا آخر و با نهایت قدرت برای قهرمانی می‌جنگیم. به بازیکنانم افتخار می‌کنم، آنها فوق‌العاده هستند. آنها قهرمان هستند. همین‌طور هوادارانمان. این مسیر درستی است که با اتحادمان طی می‌کنیم.

1837439

* با تمام چیزهایی که اطراف تیم بود، حفظ شرایط سخت بود
اجازه ندادن ورود یاس و ناامیدی به تیم؟ ما از تجربیات قبلیمان یاد گرفتیم. ما می‌دانیم که در گذشته خیلی سختی کشیده‌ایم. به‌خاطر جام جهانی لیگ متوقف شد. ما در شرایط فوق‌العاده‌ای بودیم. ولی با همه مشکلاتی که داریم، سخت بود که به شرایط بازی برگردیم. ما یک سری بازی‌ها را داشتیم که عدالت رعایت نشد. بازیکنان مصدوم داشتیم، بازیکنانی که کارت زرد داشتند. در زمان توقف لیگ، برخی از بازیکنان در شرایط خوب نبودند. ولی فکر می‌کنم ما در این شرایطی که داشتیم، نمی‌توانستیم آمادگی ذهنی و بدنی بازیکنان را از دست بدهیم. با تمام چیزهایی که اطراف تیم است، سعی کردیم تیم را متمرکز نگه داریم. آسان نبود و بسیار بسیار سخت است. قبلا نیز سخت بود. ولی با این ذهنیت برنده و اتحادی که داریم، همه چیز برای من راحت‌تر می‌شود.

* ما استحقاق حذف شدن را نداریم
حذف استقلال از آسیا؟ من قبلا درباره این موضوع صحبت کرده‌ام. اگر این اتفاق رخ دهد، برای همه ناامیدی بزرگی است. باشگاه ما استحقاق حذف شدن را ندارد.

ویدئو: 276436

* درباره غیبت مدیران از خودشان بپرسید
عدم حضور مدیران استقلال در ورزشگاه؟ شما باید از آن‌ها سوال کنید. اگر برای حمایت نکردن نیامده‌اند، من ناراحتم. من کسی را آنجا ندیدم. نمی‌دانم که آمده‌اند یا نه. این سوالی است که باید از آن‌ها بپرسید.

* شرایط قایدی فوق‌العاده است
آمادگی قایدی؟ مهدی قایدی در شرایط فوق‌العاده‌ای است. او خیلی سخت کار کرد تا به تیم ملی برسد و به آن باور داشت. نه فقط او بلکه سایر بازیکنان نیز این‌گونه بودند. انتظار داشتند تا به آنها فرصت داده شود. او خیلی تمرکز می‌کند تا به تیمش کمک کند به پیروزی برسد. او بهترین عملکرد را دارد. نه فقط مهدی قایدی، همه بازیکنان در شرایط فوق‌العاده‌ای هستند. بازیکنان زیادی داریم که می‌توانند در آینده این فرصت را داشته باشند به تیم ملی بروند. بازیکنانی مانند عارف، آرش، مهری، ابوالفضل جلالی و... بازیکنان خیلی زیادی داریم که این کیفیت را دارند تا به تیم ملی برگردند. امیدوارم که در آینده این فرصت را داشته باشند.

ویدئو: 276450

* روی پرتاب‌های نادر محمدی کار کرده بودیم
اوت‌های نادر محمدی؟ روی این پرتاب‌ها کار کرده بودیم، خیلی از صحنه‌های پرتاب اوت آنها را دیده بودم و 2 گل هم از این طریق زده بودند را دیدیم. طبیعتا روی این موضوع کار کرده بودیم. اولین موقعیتی که در بازی امشب داشتند، روی آن صحنه تمرکز نداشتیم گفته بودم که او می‌تواند ۶۰ متر اوت را پرتاب کند. لحظه خطرناکی است ولی شرایط ما در آن لحظات خوب بود. البته ذوب آهن روی این پرتاب‌ها دو گل زده بود.

1837424

* استحقاق کسب یازده امتیاز بیشتر را داشتیم 
چهره گرفته و ناراحت؟ این شغل برای همه مربیان خیلی سخت است ما چیزهای زیادی را پشت سر گذاشتیم. در شروع کار که بازیکنان و ما انتظارش را نداشتیم و برخی نتایج که استحقاق خیلی بیشتری داشتیم. ما یازده امتیاز استحقاق بیشتر داشتیم، این را یادتان نرود، یازده امتیاز. من این را فراموش نمی‌کنم. اگر این امتیازات را داشتیم، هشت امتیاز از سپاهان پیش بودیم. امسال مقابل خیلی چیزها جنگیدیم، موضوع مهم این است که تیم متمرکز شود و باید به باوری که داریم و اتحادی که داریم ادامه بدهیم. به خاطر اینکه انتظارات زیادی از ماست که موفق شویم. ما خیلی خیلی باور داریم.

ویدئو: 276453

«اگر استقلال حذف شود و این اتفاق تلخ رخ دهد، چقدر روی روند آینده استقلال با شما تأثیر دارد؟ آیا بازیکنان همین شرایط روحی را دارند یا نه و شرایط کاملا فرق می‌کند؟» ریکاردو ساپینتو در پایان و در واکنش به این سوال گفت: باید وایسیم و ببینیم.

دیدگاه‌ها