کد خبر : 1898481 | 12 فروردين 1402 ساعت 08:36 | 185K بازدید | 57 دیدگاه

هفته 24، هفته گل‌های جنجالی و البته تماشایی

تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ برتر

سپاهان، استقلال و پرسپولیس، سه تیمی که در کورس قهرمانی هستند، بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا رقابت بین تیم‌های مدعی قهرمانی در هفته‌های پایانی جذاب دنبال شود.

تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، مهمترین اتفاق هفته، جدا از این پیروزی‌ها، حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیاست. البته این خبر هنوز به طور رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نشده، اما همه به خوبی می‌دانیم 31 مارس آخرین فرصت استقلال و همه تیم‌های بدهکار برای تسویه حساب با طلبکاران و بارگذاری مدارک تسویه حساب در سایت AFC بود و استقلال این فرصت را از دست داد. گلایه از مدیریت باشگاه استقلال از سکوها به میکسدزون کشیده شد و بازیکنان استقلال هر آنچه دل تنگشان خواست علیه مدیر عامل گفتند! حیف از تیمی که معدل گل زده‌اش در بازی‌های دور برگشت 2.22 است، به خاطر بدهی مالی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شود. آن هم در فصلی که قرار است بازی‌ها به صورت رفت و برگشت و با حضور تماشاگر برگزار شود.

بگذریم؛ بازی‌های این هفته با گل‌های زیبا و البته جنجالی همراه بود. گل سپاهان به صنعت نفت، گل پرسپولیس به مس رفسنجان. بدون هیچ قضاوتی درستی و نادرستی این گل‌ها را به کارشناسان داوری واگذار می‌کنیم. توأم با گل‌های جنجالی، گل‌های دیدنی هم کم نداشتیم، گل سعید صادقی به تیم ملوان، گل محمدرضا حسینی و محمدرضا خدابنده‌لو به نساجی و... . این هفته اولین حضور سعید الهویی روی نمیکت گل گهر به عنوان سرمربی بود که با یک اتفاق خوب همراه شد. خبر دیگر اینکه امیر قلعه‌نویی در قائمشهر و در بازی نساجی – گل گهر دیده نشد. این یک تصمیم خوب بود، به این خاطر که او گل گهر را 23 هفته دیده بود و از سویی هیچ بازیکنی هم از نساجی به اردوی تیم ملی دعوت نشده بود و تماشای این بازی ضرورتی نداشت و این شائبه را ایجاد می‌کرد که امیر قلعه‌نویی هنوز همراه گل گهر است. با این توضیحات می‌رویم به سراغ تیم منتخب هفته 24 لیگ برتر: 


 * دروازه‌بان

کریستوفر کنت (فولاد)

دروازه‌بان اتریشی این فصل اگر چه فولاد امتیازات زیادی را از دست داده است، اما روزهای خوب در چارچوب دروازه فولاد کم نداشته است. دروازه‌بانی که با پا خوب بازی می‌کند و همیشه سیوهایش بیشتر از گل‌هایی بوده که خورده است. 

این دروازه‌بان در بازی با پیکان هم سیوهای خوبی داشت. به خصوص پیش از گل دوم تیم فولاد که پیکان برای به تساوی کشاندن بازی تلاش می‌کرد. او توپ‌های خوبی از مهاجمان پیکان گرفت تا در ادامه فولاد گل دوم را به ثمر برساند و در خانه حریف به یک پیروزی ارزشمند برسد. فولاد با این پیروزی یک بار دیگر به روند پیروزی برگشت و می‌تواند در هفته‌های پایانی با تکرار این پیروزی‌ها دست‌کم پایان خوبی برای خود در این فصل از بازی‌ها رقم بزند. 

1831756

* مدافعان

سجاد دانایی (تراکتور)

سجاد دانایی که در سمت راست خط دفاعی تیم تراکتور به میدان می‌آید، بعد از تجربیات خوبی که از بازی در تیم هوادار و در ادامه ذوب آهن به دست آورد، حالا در تیم تبریزی بازی‌های پخته‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد. او در جریان بازی با نفت مسجد سلیمان بارها و بارها موجب ایجاد حمله از سمت راست شد و در نهایت به همراه تیمش یک پیروزی ارزشمند را جشن گرفت. 

سجاد دانایی به سبب سرعت خوبی که دارد، به خوبی توانسته نگاه خمس را به سمت خود جالب کند و در ادامه مسیر به دنبال تجربه اتفاقات جالب‌تری خواهد بود. آنها این فصل شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده‌اند اما با نگاه خمس و فوتبالی که تراکتور بازی می‌کند، به طور حتم این تیم فصل آتی یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود و در این بین بازیکنانی چون سجاد دانایی می‌توانند در فاز تهاجمی اثر گذار باشند. 

1754129

وحید محمدزاده (آلومینیوم)

آلومینیوم بعد از گل زودهنگامی که از مس کرمان از روی نقطه پنالتی دریافت کرد، حملات متعددی برای باز کردن دروازه مس داشت اما ضربات یا در چارچوب نبود یا اینکه دروازه‌بان تیم مس آنها را مهار می‌کرد. تا اینکه وحید محمدزاده مدافع تیم آلومینیوم پیش روی کرد و روی پاس زاپاتا با ضربه سر دروازه تیم مس کرمان را گشود. این گل باز هم از شکست تیم آلومینیوم در دور برگشت بازی‌ها جلوگیری کرد و موجب شد تا تیم مهدی رحمتی با امتیاز میدان را ترک کند.

وحید محمدزاده این فصل جدا از بازی‌های خوب خود در خط دفاعی تیم آلومینیوم اراک زننده گل‌های حساسی برای این تیم بوده است. او مدافعی است که حالا می‌شود از او انتظار گلزنی هم داشت. به خصوص در روزهایی که توپ مهاجمان تبدیل به گل نمی‌شود.

1749970

حسین صادقی (هوادار)

یک گل زیبا و تماشایی از حسین صادقی، گلی که می‌تواند یکی از گل‌های زیبای این فصل لیگ برتر باشد. گلی که موجب شد، هوادار به سه امتیاز ارزشمند در بازی با ملوان دست یابد و دست پر به تهران برگردد. این پیروزی ارزشمند از آنجایی که تیم‌های نزدیک به هوادار در بازی‌های این هفته شکست خوردند، موجب حضور این تیم در رده نهم جدول شد. حالا هوادار می‌تواند به حضور در نیمه بالای جدول فکر کند. 

جالب اینجاست در هفته بیست و چهارم بازی‌ها گل‌های زیبا در پیروزی تیم‌ها تاثیرگذار بود. چه خوب تعداد شوت‌هایی که تیم‌ها در لیگ برتر می‌زنند زیاد شده و این نشان می‌دهد شوت‌ها موجب خلق گل‌های زیبا در لیگ برتر و از همه مهمتر سه امتیازهای جذاب می‌شود.  

1837060

* هافبک‌ها

سعید صادقی (پرسپولیس)

سعید صادقی در شبی که یحیی گل‌محمدی یکی از پرریسک‌ترین و تهاجمی‌ترین خطوط میانی خود را با حضور توأم سروش رفیعی، سعید صادقی و مهدی ترابی در ترکیب قرار داده بود تا ضمن غافلگیری تیم حریف، هواداران این تیم نیز با شوق ویژه در انتظار نمایش آنها باشند، توانست بارها در همکاری با دانیال اسماعیلی‌فر در سمت راست به دنبال ایجاد موقعیت برای تیمش باشد و روز پرفشاری را برای سمت چپ حریف شکل داد. هافبک تکنیکی سرخ‌ها در چند مرحله به دنبال ایجاد موقعیت برای خط حمله تیمش بود که فاز دفاعی مس به خوبی توانست مانع از کامیابی او شود. صادقی چند بار هم پشت محوطه جریمه رفسنجانی‌ها اقدام به شوتزنی داشت که باز راه به جایی نبرد. با این حال بعد از چند هفته دوری از ترکیب و بازگشت از مصدومیت، او با تحرک ویژه خود شب خوبی را به نام خود کرد.

1736923

محمد خدابنده‌لو (گل‌گهر)

در لحظاتی که تیم نساجی برای زدن گل مساوی به گل گهر تلاش می‌کرد، ضربه تماشایی محمد خدابنده‌لو از پشت محوطه جریمه اندوخته‌های تیم گل گهر را به 2 گل رساند. اگر محمد خدابنده‌لو این گل را نمی‌زد، گل مهرداد عبدی از روی نقطه پنالتی می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند. 

محمد خدابنده‌لو که بعد از درخشش در ترکیب ذوب آهن پیراهن تیم گل گهر را بر تن کرده است حالا به خوبی متوجه شده در پست هافبک دفاعی تنها وظیفه‌اش توپ‌گیری و تدارک حمله نیست و باید در منطقه پشتیبانی به خوبی حمایتگر حمله‌های تیمش باشد و در مواقع لزوم خود در موقعیت گل قرار بگیرد و گل بزند. هیچ محدودیتی برای هافبک دفاعی و حتی مدافع برای گلزنی وجود ندارد و این‌ها هم می‌توانند با گل‌هایی که می‌زنند، مسبب پیروزی تیمشان باشند.

1837486

* وینگرها

محمدرضا حسینی (گل‌گهر)

محمدرضا حسینی بعد از جدایی از سپاهان در حال تجربه اتفاقات خوب در ترکیب تیم گل گهر است. اگر شکست سنگین در برابر تیم سپاهان را کنار بگذاریم، محمدرضا حسینی روزهای خوبی را در ترکیب تیم گل گهر تجربه کرده است که یکی از این روزهای خوب در مصاف با نساجی در استادیوم شهید وطنی بود. گل زیبای محمدرضا حسینی در این بازی در نهایت منجر به پیروزی دو بر یک گل گهر شد. گل گهر با این پیروزی ضمن تثبیت جایگاه خود در رده چهارم جدول، فاصله خوبی با تیم تراکتور ایجاد کرد و حالا می‌تواند برای صعود به رده سوم جدول برنامه‌ریزی کند. 

در همه تیم‌ها وقتی وینگرها گل می‌زنند، تیم اتفاقات خوبی را تجربه می‌کند. گل گهر برای ادامه سیر صعودی خود به تکرار گل‌ها از سوی محمدرضا حسینی نیازمند است. گلی که اصلا عیب ندارد، روی خلاقیت بازیکن به ثمر می‌رسد. 

1808145

محمد محبی (استقلال)

محمد محبی بعد از دو بازی خوب برای تیم ملی در اولین بازگشت برای استقلال هم چهره برتر میدان بود. او در مصاف با ذوب آهن با وجود تلاش زیادی که داشت، نتوانست دروازه تیم حریف را باز کند اما دو پاس گل داد. پاس گل اول او به مهدی قایدی رسید و ضربه نرم این بازیکن به کنج دروازه حبیب فرعباسی رفت و استقلال یک بر صفر پیش افتاد. در نیمه دوم محمد محبی روی پاس مهدی قایدی وارد محوطه جریمه ذوب آهن شد و پنالتی گرفت تا کوین یامگا اندوخته‌های تیم استقلال را در روزهای بحرانی به 2 گل برساند. این استقلال اگر قهرمان هم نشود، باید گفت یکی از تیم‌های خوب و فنی بازی‌ها به شمار می‌رود. تیمی که به لطف بازی‌های خوب مردان تهاجمی‌اش در دور برگشت با 20 گل زده در 9 بازی معدل گل زده‌اش در هر بازی بیش از 2 است و این یک رکورد خوب به شمار می‌رود. 

1837370

* مهاجمان

محمد قنبری (تراکتور)

روزی که محمد قنبری در ترکیب تراکتور می‌درخشد و خوب بازی می‌کند دور از تصور است که تراکتور پیروزی شیرین را تجربه نکند. این بار محمد قنبری در نقش ریکاردو آلوز ظاهر شد و پاس گل‌های خوبی به به محمد عباس‌زاده داد و مسبب دو گل در این بازی بود.

پیروزی 5-1 تراکتور در برابر نفت مسجد سلیمان بدین معنی است که بازی‌های خوب تراکتور در لیگ برتر با هدایت خمس به اتمام نرسیده و باز هم می‌توانیم از این تیم بازی‌های خوب ببینیم. تراکتور دیگر شانس قهرمانی در لیگ برتر ندارد، اما می‌تواند با این سیر پایان جذابی در این فصل از بازی‌ها داشته باشد و دست‌کم لیگ برتر را با عنوانی بهتر از پنجمی به پایان ببرد، آن هم با بازیکنانی چون محمد قنبری که عطش آنها برای خلق موقعیت گل یا گلزنی تمام‌نشدنی است. 

1831269

مهدی قایدی (استقلال)

برای مهدی قایدی تفاوتی نمی‌کند به تیم ملی دعوت شود یا نه. او به هر صورت سعی می‌کند در ترکیب استقلال نمایش خوبی داشته باشد. به نظر عاشق ریکاردو ساپینتو و تیمی که ساخته است و می‌خواهد در این تیم زحمات بچه‌ها را منجر به گل کند. مهدی قایدی در بازی با ذوب آهن گل اول را روی پاس محمد محبی زد و در ادامه پاس منجر به پنالتی به روی محمد محبی از سوی او صادر شد. 

مهدی قایدی در ادامه مسیر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود یا نه؟ انتخاب با امیر قلعه‌نویی است. اما قابل کتمان نیست که مهدی قایدی در ترکیب استقلال یک بازیکن کنترل‌ناشدنی است. بازیکنی که حتی تحسین سرمربی تیم حریف از خود می‌شود. مهدی قایدی به طور حتم با ادامه این روند پایان خوبی برای خود و استقلال رقم خواهد زد، آن هم در فصلی که به نظر می‌رسد استقلال از آسیا حذف شده است. 

1837353

محمد عباسزاده (تراکتور)

محمد عباس‌زاده با دو گلی که در بازی نفت مسجد سلیمان به ثمر رساند 10 گله شد و حالا به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد. مهاجمی که این فصل چند بازی تراکتور را به خاطر مصدومیت و شاید هم به خاطر نگاه فنی خمس از دست داد. 

محمد عباس‌زاده شاید در خط حمله زیاد ندود، اما اگر توپ در موقعیت خوبی نصیب او شود، ضربه‌اش به سمت چارچوب حرف ندارد و کمتر موقعیتی است که آن را تبدیل به گل نکند و این  عدم دوندگی او را جبران می‌کند. شاید اگر محمد عباس‌زاده بیشتر در ترکیب تراکتور بازی می‌کرد، شمار گل‌هایش بیشتر می‌شد. البته اولین مهاجمی که تعداد گل‌هایش را دورقمی کرد، در 6 هفته پایانی می‌تواند شمار گل‌های خود را بیشتر کند. به خصوص در مصاف با تیم‌هایی که برای قهرمانی در لیگ برتر می‌جنگند.

1837282

دیدگاه‌ها