کد خبر : 1898539 | 12 فروردين 1402 ساعت 15:29 | 20.3K بازدید | 17 دیدگاه

هر تیمی پپ هست، تیم مورد علاقه من است

خمس: پیروزی بر مربیان ایرانی پرهزینه است

پاکو خمس، سرمربی تیم فوتبال تراکتور، در گفتگویی مفصل درباره شرایط این تیم و حضور در ایران صحبت کرد.

خمس: پیروزی بر مربیان ایرانی پرهزینه است

به گزارش "ورزش سه"، یک روز پس از انتشار خبر درگیری پاکو خمس با ریکاردو آلوز، سرمربی تراکتور در گفتگویی مفصل با برنامه "نوروز فوتبالی" به این شایعه جنجالی واکنش نشان داد و درباره مسائل مختلف پیرامون تیم فوتبال تراکتور و همچنین بازیکنانش صحبت کرد.

او که به نظر از حضور در ایران راضی به نظر می‌رسد، در این مصاحبه به شایعه جدایی از تراکتور و حضور در رأس کادر فنی تیم ملی ایران هم واکنش نشان داد و درباره عملکرد هجومی تیمش و سطح کیفی لیگ برتر ایران صحبت کرد.

این مصاحبه را در ادامه می‌خوانیم:

* برد دلچسبی به‌دست آوردیم
خمس در ابتدا درباره دیدار تراکتور و نفت مسجدسلیمان گفت: «این بازی واقعاً نتیجه دلچسبی برای ما داشت. این انعکاس چیزی بود که در میدان دیدیم؛ واقعاً بازی کردیم. ما معمولاً مشکلات زیادی از ناحیه حریف داریم؛ اما بازی خیلی خوبی کردیم و نتیجه مهمی هم به دست آوردیم.»

* تراکتور اولین تیم ایرانی بود که به من پیشنهاد داد
او سپس در پاسخ به اینکه آیا تراکتور اولین تیم ایرانی بود که به او پیشنهاد داده بود، گفت: «بله، تراکتور اولین تیم ایرانی بود که با من تماس گرفت. خیلی از پروژه تراکتور خوشم آمد؛ پروژه بسیار جاه‌طلبانه‌ای بود. سرمربیگری تیم‌های بزرگ لیگ برتر در ایران، کار راحتی نیست؛ اما ما با تلاش، استواری و استقامت می‌خواهیم با گذشت زمان خودمان را به درجه بالاتری برسانیم و در لیگ برتر رقابت کنیم. همین کاری که در تراکتور می‌دهیم، برای من جالب و جذاب است. برخی از تیم‌های آسیایی به من پیشنهاد دادند؛ اما یا زمان این پیشنهادات خوب نبود و یا جذابیتی برای من نداشت. پیشنهاد تراکتور برای من جالب بود و توجهم را جلب کرد و باعث شد که اینجا باشم.»

* من هم از بازیکنان یاد می‌گیرم
خمس در واکنش به اینکه بازیکنان در حال یادگیری از او هستند گفت: «من هم چیزهای زیادی از آن‌ها یاد می‌گیرم. واقعاً تجربه بسیار خوبی در ایران داشتم. این‌طور نیست که شما توقع داشته باشید همه دنیا تغییر کند تا شرایط مهیای چیزی شود که مدنظر شماست. من هم باید خودم را با شرایط اینجا تغییر و تطبیق بدهم؛ در چند ماه اول باید من خودم را مطابق آن‌ها می‌کردم و آن‌ها هم خودشان را با من تطبیق بدهند و با هم آشنا شویم. فکر می‌کنم در حال پیشرفت در این زمینه هستیم و دوست می‌شویم.»

1837186

* مدیون بازیکنانم هستم
وی در مورد انتخاب به‌عنوان سومین مربی برتر ایران از نگاه کارشناسان و مردم گفت: «قبل از هر چیز به‌خاطر این محبتی که ایرانی‌ها به من داشتند، تشکر می‌کنم. کسی که واقعاً تأثیرگذار بود من نبودم؛ بلکه بازیکنان بودند که باعث شدند این شرایط برای من پیش بیاید؛ آن‌ها هستند که در زمین بازی می‌کنند و می‌برند. من همه محبتی را که مردم به من داشتند، مدیون بازیکنانم هستم. بازیکنان هستند که باعث می‌شوند همه چیز خوب دربیاید و نقش اصلی را آن‌ها دارند.»

* می‌توانیم برای سه سال برنامه‌ریزی کنیم
سرمربی تراکتور درباره اعتماد هواداران و باشگاه به او و قرارداد چهار ساله‌‌اش گفت: «قرارداد من سه ساله است و فکر می‌کنم خوب است که آدم بداند تا چه زمانی قرار است کار کند. فکر می‌کنم از نظر حرفه‌ای این بهترین اتفاق است و می‌توانیم برای سه سال برنامه‌ریزی کنیم. در حال حاضر، هدف ما تمرکز روی بازی‌های باقی‌مانده لیگ است و در فصل‌های آتی هم هدف ما بستگی به شرایط‌مان و بازیکنانی که می‌توانیم جذب کنیم، دارد؛ این‌که در فصل نقل و انتقالات بتوانیم چه کار کنیم و... به این مسائل بستگی دارد و خیلی سخت است که بخواهیم بگوییم چه هدفی داریم. برای من فقط همین شش بازی مهم است و باید ببینیم در این لیگ چه کار می‌کنیم. دوست داریم هواداران و مردم از تیم تراکتور راضی باشند.»

* انتخاب هوشمندانه‌ای برای تیم ملی ایران صورت گرفت
او درباره شایعه حضورش در اسپورتینگ خیخون و همچنین تیم ملی ایران گفت: «من نمی‌توانم درباره تمام شایعات صحبت کنم. حرف‌های زیادی درباره من می‌زنند. حتی این شایعه وجود داشت که من سرمربی بعدی تیم ملی ایران خواهم بود. این‌ها شایعات هستند. تنها واقعیت این است که من سرمربی تراکتور هستم. ما نمی‌توانیم پیگیر و وابسته شایعات باشیم؛ بعضی از آن‌ها دروغ هستند؛ اما به هر حال، همه این‌ها جنبه شایعه دارند. فکر می‌‌کنم تیم ملی ایران در حال حاضر سرمربی خوبی دارد و انتخاب هوشمندانه‌ای انجام دادند‌.»

* خودم را جای سرمربی تیم ملی نمی‌گذارم
او با اشاره به دعوت رضا اسدی به تیم ملی، در پاسخ به این‌که از نظر او حق کدام بازیکنان بود که دعوت شوند، گفت: «از سرمربی جدید هم تشکر می‌کنم که بازیکنانی را از تراکتور فراخواندند و این برای ما نکته مثبتی بود. ما دوست داریم در فراخوان بعدی، سرمربی تیم ملی بازیکنان بیشتری را از تراکتور دعوت کنند. من واقعاً برای سرمربی فعلی تیم ایران آرزوی موفقيت دارم. اگر بخواهم بگویم که حق کدام بازیکنان بود که دعوت شوند، خودم را جای مربی تیم ملی می‌گذارم؛ اما من مربی تیم ملی ایران نیستم و مربی تراکتورم. من به‌عنوان مربی تراکتور، دوست دارم که بازیکنان بیشتری از تیم من دعوت شوند؛ اما سرمربی کاملاً می‌داند که چه کسی را دعوت کند و من‌ نمی‌توانم در کار ایشان دخالت کنم.»

1829162

* ما مربی‌ها نیاز به زمان داریم
خمس درباره عملکرد تیم ملی در بازی‌های دوستانه بیان کرد: «من فقط بازی برابر کنیا را دیدم؛ اما زمان حاضر برای قضاوت در مورد عملکرد سرمربی جدید تیم ملی، زود است. ایشان یک هفته با تیم کار کرد و واقعاً خیلی زود است که بخواهیم درباره عملکرد سرمربی جدید و تیم ملی ارزیابی انجام بدهیم. با گذشت زمان ایشان هم تلاش خواهد کرد و تیم خوبی تشکیل خواهد داد تا بتواند تیم ملی را به حداکثر برساند. ما مربی‌ها به زمان نیاز داریم تا بتوانیم کار کنیم.»

* دوست داشتم کاوه بماند اما...
سرمربی تراکتور درباره جدایی کاوه رضایی در نیم‌فصل گفت: «رفت. هیچ اتفاقی رخ نداد.‌ او تصمیم گرفت که برود. من دوست داشتم بماند؛ اما قرارداد خودش اجازه می‌داد که در ماه دسامبر از تیم برود و ایشان هم تصمیم گرفت برود. زمانی‌که تصمیم به جدایی گرفت، دیگر راه برگشتی وجود نداشت.»

* این بهترین پست برای رضا اسدی است
وی در خصوص درخشش محمدرضا اخباری و همچنین تغییر پست رضا اسدی و عملکرد خوب او گفت: «اخباری جزء سه دروازه‌بان خوبی است که در ایران داریم و رضا اسدی هم در هر پستی که بخواهد، می‌تواند بازی کند؛ اما با توجه به سیستم بازی ما، بهترین جا برای او فوروارد است؛ نه به‌خاطر گلزنی، بلکه به‌خاطر کار و تأثیری که در زمین دارد.»

* با آلوز جلسه داشتیم و هواداران نگران نباشند
خمس درباره ریکاردو آلوز و شایعه درگیری با او در فضای مجازی توضیح داد: «اصلا برای من مهم نیست که در فضای مجازی چه صحبتی می‌شود. من هیچ چیزی در فضای مجازی منتشر نکردم و به همین دلیل، برایم مهم نیست. ما با ریکاردو آلوز جلسه داشتیم؛ اما جلسه خصوصی بود و بهتر است نتیجه آن هم خصوصی بماند. هواداران تراکتور هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.»

1836066

* پیروزی در ایران پرهزینه است
او در پاسخ به این‌که از نظر او کدام سرمربی ایرانی دارای فلسفه است و بازی مقابل او سخت‌تر بوده، گفت: «واقعا همه مربیان ایرانی شما را در چنین شرایطی قرار می‌دهند. خیلی وقت‌ها هم کسانی که شما را در تنگنا قرار می‌دهند، مربیان نیستند؛ بلکه خود بازیکنان هستند. به نظر من، سطح مربیگری در ایران بسیار خوب است؛ برخی با تیم‌های خوب و برخی با تیم‌های ضعیف‌تر. در ایران بردن یک بازی واقعا پرهزینه است و باید تلاش کنید.»

* تیم‌های صدر جدولی، بازیکنان باکیفیتی دارند
این سرمربی در واکنش به این سؤال که در مدت زمان حضورش در ایران، کدام بازیکن را پسندیده است، در ابتدا نام رضا اسدی را بر زبان آورد و سپس گفت: «همه بازیکنانی که در تیم‌های بزرگی هستند، بازیکنان بزرگی هستند. اگر بخواهم اسم یک نفر را بگویم، درست و منطقی نیست. ما بازیکنان خوب زیادی در ایران داریم و در تیم‌های سطح بالای ایران مثل پرسپولیس، گل‌گهر و فولاد، بازیکنان خوبی حضور دارند. البته در تیم‌های خوب دیگر هم بازیکنان خوبی وجود دارند؛ اما بازیکنان باکیفیت در تیم‌های سطح بالاتر هستند و در تیم‌های صدر جدول، بازیکنان بهتری داریم. اگر اسم ببرم، شرایط برای من پیچیده می‌شود و بهتر است به کسی اشاره نکنم.»

* حالا می‌توانم راحت بمیرم...
خمس درباره جمله "حالا می‌توانم راحت بمیرم" که پس از پیروزی برابر رئال مادرید آن را به زبان آورده بود، گفت: «واقعاً پیروزی برای رئال مادرید بسیار دشوار است و وقتی شما سرمربی یک تیم ضعیف‌تر باشید، سخت‌تر هم خواهد شد. من سرمربی تیمی بودم که از نظر روح و هویت، تیم بزرگی بود؛ اما در جدول جایگاه خوبی نداشت و ضعیف محسوب می‌شد. ما توانستیم یک بازی را برابر رئال ببریم و آن زمان من گفتم حالا من می‌توانم راحت بمیرم.»

* ترجیح می‌دهم تهاجمی بازی کنم و ببازم
او درباره دوران حضورش در رایو وایکانو و تمجید از پپ گواردیولا و انریکه، از عملکرد هجومی تیم او عنوان کرد: «این یک نوع فوتبال است. یک سبک زندگی است. من واقعاً به این نتیجه رسیده‌ام که بازی تهاجمی نسبت به بازی تدافعی شانس بیشتری برای پیروزی به شما می‌دهد. من دوست دارم تیم‌هایم تهاجمی بازی کنند. من به‌عنوان سرمربی ترجیح می‌دهم که تهاجمی بازی کنم و ببازم، تا این‌که تدافعی بازی کنم و ببازم.»

1831034

* به تیم‌های پپ گواردیولا علاقه دارم 
او درباره اینکه به سبک بازی کدام تیم اروپایی علاقه‌مند است، گفت: «نمی‌دانم زمان اجازه می‌دهد که نام ببرم یا خیر؛ اما قطعا رئال مادرید، بارسلونا و رایو وایکانو که شجاع و جسورانه بازی می‌کند. ضمن این‌که من هر تیمی را که آقای گواردیولا در آن بوده و هست، دوست دارم و پویایی بازی تیم‌های ایشان را می‌پسندم.»

* طرفدار رایو وایکانو هستم!
خمس در پاسخ به اینکه طرفدار رئال مادرید است یا بارسلونا گفت: «رایو وایکانو. اگر شما در اسپانیا بگویید طرفدار رئال یا بارسلونا هستم، در مقابل همه طرفداران تیم مقابل قرار می‌گیرید.»

* وقتی برای تفریح ندارم
سرمربی تراکتور درباره این‌که آیا در ایران هم برای تفریح گلف بازی می‌کند، گفت: «در ایران زمانی برای بازی گلف ندارم و فقط برای تراکتور زمان دارم و اینکه برای تیمم کار کنم. اگر وقت داشتم دوست داشتم گلف بازی کنم؛ اما واقعا زمانی وجود ندارد. من واقعا به گلف علاقه‌مند هستم اما زمانی نداشتیم و نتوانستم بازی کنم.»

* سه تیم مدعی کسب قهرمانی هستند 
خمس در پیش‌بینی از قهرمان لیگ برتر گفت: «اختلاف امتیاز تیم‌ها در بالای جدول کم است و پیش‌بینی واقعا سخت است. رقابت بین استقلال، سپاهان و پرسپولیس است.»

* احساس می‌کنم در خانه خودم هستم
او در پایان گفت: «در تراکتور احساس می‌کنم که در خانه خودم هستم و واقعاً از این اتفاق خوشحالیم. کمی در حال یادگیری زبان فارسی هستم؛ اما این کار برایم سخت است.»

دیدگاه‌ها