کد خبر : 1898572 | 12 فروردين 1402 ساعت 17:29 | 41.5K بازدید | 21 دیدگاه

درخشش بی‌انتهای ستاره غیرمنتظره سیتی

جک و فوتبال سحرآمیز: همه راه‌ها به گریلیش ختم می‌شد

جک گریلیش در جریان پیروزی 4-1 منچسترسیتی مقابل لیورپول درخششی خارق‌العاده داشت و علاوه بر یک گل و یک پاس گل در واقع کلید درخشش استثنایی تیم پپ در نیمه دوم مسابقه بود.

جک و فوتبال سحرآمیز: همه راه‌ها به گریلیش ختم می‌شد

به گزارش "ورزش سه"، برای اینکه از جک گریلیش به عنوان معمار اصلی پیروزی منچسترسیتی در بازی امروز مقابل لیورپول اسم ببریم نیازی به بررسی آمارهای او در طول مسابقه نیست. گریلیش در این مسابقه یک پاس گل داد و یک گل به ثمر رساند، ولی همه کسانی که بازی را تماشا می‌کردند از عملکرد استثنایی این ستاره انگلیسی چه در فاز تهاجمی و چه در فاز دفاعی شگفت‌زده بودند.

*شروع خودنمایی گریلیش: جک یک گل مسلم را از لیورپول گرفت
درحالی‌که تنها 17 دقیقه از شروع مسابقه گذشته بود محمد صلاح بر خلاف جریان بازی موفق به گلزنی شد تا سیتی درحالی‌که استحقاقش را نداشت در خانه از حریف عقب بیفتد. اما چند دقیقه بعد صلاح بار دیگر در موقعیت عالی گلزنی قرار گرفت.

درحالی‌که مدافعان سیتی همه جا مانده و منفعل شده بودند این جک گریلیش بود که پست خود در وین چپ را ترک کرد و به سرعت عقب برگشت تا به دفاع راستی اضافی برای تیمش تبدیل بشود. او با حداکثر انرژی روی پای صلاح تکل رفت تا تماشاچیان مسابقه متوجه بشوند قرار است شاهد یکی از بهترین نمایش‌های گریلیش با پیراهن سیتی باشند.

1837659
گریلیش با سرعتی خیره‌کننده به سمت صلاح می‌رود تا دروازه سیتی را نجات دهد.

استوارت پیرس، مربی سابق منچسترسیتی، در پخش زنده مسابقه به ستایش از این حرکت گریلیش پرداخت و گفت: "جک با این حرکت این بازی را برای تیمش درآورد. فوق‌العاده بود. کل طول زمین را دوید و جلوی موقعیتی را گرفت که می‌توانست گل صد در صد باشد".

*رهبری ضدحمله و پاس استثنایی برای آلوارز و بازگشت سیتی به مسابقه
اما درخشش این ستاره سابق استون‌ویلا تمام نشده بود. او بلافاصله در پست خودش به عنوان وینگر چپ به عنوان رهبر ضدحمله منچسترسیتی با سرعتی مثال‌زدنی پیشروی کرد. سانتر کم‌ارتفاع تماشایی گریلیش در شرایطی به خولین آلوارز رسید که این مهاجم آرژانتینی برای گل کردنش راحت‌ترین کار دنیا را داشت. سیتی و هوادارانش از این گل به وجد آمده بودند. شادی زایدالوصف ارلینگ هالند مصدوم روی سکوهای ورزشگاه اتحاد نشان می‌داد بعد از شوکه شدن اولیه و دریافت گل در دقایق ابتدایی حالا سیتیزن‌ها به بازی برگشته‌اند و کاملا به پیروزی امیدوارند.

1837661
حرکت و پاس گل استثنایی گریلیش برای خولین آلوارز و بازگشت سیتی به بازی
1837662

چارلی آدام، بازیکن سابق لیورپول، در پخش زنده این مسابقه با اشاره به این گل سیتی گفت: "بازی درخشانی از سیتی را شاهد بودیم. جک گریلیش حرکتی تماشایی داشت و پاسش بی‌نظیر بود. آلوارز هم اشتباه نکرد. اگر گریلیش آن تکل عالی را روی صلاح نرفته بود الان بازی 1-1 نبود".

* گریلیش، یک ساعت همچون خاری در گلوی ترنت الکساندر-آرنولد
از زمانی که گل سیتی به ثمر رسید تا پایان مسابقه جک گریلیش بارها و بارها از جناح چپ ساختار لیورپول را به هم ریخت و ترنت الکساندر آرنولد که وظیفه ممانعت از حرکات انفجاری او را داشت عملا قادر به ایستادگی در مقابل درخشش استثنایی این وینگر انگلیسی نبود.

*و خامه روی کیک روز استثنایی جک: به ثمر رساندن گل چهارم سیتی
نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید، اما سیتی با شروع نیمه دوم از همان ابتدا نشان داد با توپ پر وارد زمین شده و به هیچ‌چیز جز پیروزی راضی نیست. درخشش گریلیش در این نیمه حتی چشمگیرتر از نیمه اول بود.

بررسی هیت‌مپ جک گریلیش در طول مسابقه نشان می‌دهد او به عنوان وینگر تا چه اندازه در حرکات هجومی سیتی نقش داشته است. درخشش جک باعث شده بود جناح چپ به برگ برنده تیم پپ گواردیولا تبدیل بشود.

1837663
هیت مپ گریلیش در جریان مسابقه امروز

دی‌بروینه و گوندوگان در همان دقایق اولیه نیمه دوم دو گل برای سیتی به ثمر رساندند، اما در دقیقه 74 گریلیش به آنچه استحقاقش را داشت رسید تا نام او هم به عنوان یکی از گلزنان سیتی در این مسابقه ثبت شود. این بار گوندوگان در میانه زمین توپ لیورپولی‌ها را قطع کرد و پاسی به جناح چپ ارسال کرد تا گریلیش یکی دیگر از پیشروی‌های استثنایی‌اش در این مسابقه را آغاز کند.

گریلیش با دی‌بروینه حرکت ترکیبی زیبایی انجام داد و با این کار فضای قابل توجهی باز کرد و با حمله به این فضا با شوتی به گوشه دروازه آلیسون چهارمین گل تیمش را وارد دروازه لیورپول کرد تا کار شاگردان کلوپ را تمام کند.

1837664
پایان روز استثنایی گریلیش با به ثمر رساندن گل چهارم

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این ستاره انگلیسی در پایان مسابقه به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. تیم گواردیولا که به دلیل غیبت ارلینگ هالند نگران بود در این مسابقه از ستاره‌ای غیرمنتظره رونمایی کرد تا در بهترین زمان ممکن از یک بازی حساس سه امتیاز را به خود اختصاص دهد و به فاصله 5 امتیازی آرسنال صدرنشین برسد.

1837675
1837676

دیدگاه‌ها