کد خبر : 1898628 | 13 فروردين 1402 ساعت 03:30 | 120.6K بازدید | 93 دیدگاه

نفس بقیه را هم بگیر:

امید پرسپولیس برای قهرمانی به این یک نفر است!

ورای اتفاقات جنجالی مسابقه این هفته، مس رفسنجان یک بار دیگر نمایش قابل احترامی از خود ارائه داد.

امید پرسپولیس برای قهرمانی به این یک نفر است!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس این هفته یکی از دشوارترین دیدارهای این فصل خود در لیگ برتر و با سناریویی همانند بازی رفت، با یک گل از روی نقطه پنالتی برابر مس رفسنجان در خانه حریف به برتری دست یافت. البته تقریبا تمامی اتفاقات این دیدار تحت تاثیر پنالتی- اخراج جنجالی رامتین سلیمان زاده در دقایق ابتدایی قرار گرفت و در نهایت این پرسپولیس بود که با تک گل گئورگی گولسیانی از روی پنالتی به پیروزی رسید.

اما نکته مهمی که شاید در بین اتفاقات جنجالی و پرحاشیه این دیدار مغفول ماند، عملکرد درخشان تیم محمد ربیعی در طول 90 دقیقه در مقابل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ و ارائه نمایشی پایاپای و حتی در برخی دقایق بهتر از پرسپولیس در این دیدار بود. اگرچه مس رفسنجان در اغلب دقایق این دیدار 10 نفره و از حریف عقب بود، اما اصلا در مقابل تیم یحیی گل محمدی کم نیاورد و حتی می توانست در این دیدار دشوار امتیاز هم بگیرد.

مس رفسنجان از همان دقایق ابتدایی به شدت پرس از بالا را در دستور کار قرار داده و قصد داشت جلوی بازی سازی مدافعان میانی پرسپولیس را بگیرد. همچنین حضور مدافعان یارگیر در برابر وینگرهای پرسپولیس، یحیی گل محمدی را مجبور کرد بازی را به مرکز زمین کشانده و از سبک همیشگی خود فاصله بگیرد.

1830753

البته به نظر می رسید سرمربی باتجربه پرسپولیس پیش از شروع بازی نیز از سبک بازی محمد ربیعی باخبر بود و به همین دلیل بعد از هفته ها از یک هافبک مرکزی تخصصی به نام سروش رفیعی در ترکیب خود استفاده کرد. در تنها لحظه بازی که مس دچار اشتباه شد، انتقال سریع توپ از سوی قرمزپوشان منجر به قرار گرفتن مهدی عبدی در موقعیتی تک به تک و رقم خوردن گل پرسپولیس بعد از فعل و انفعالاتی جنجالی شد.

اما در ادامه مسابقه و علی‌رغم 10 نفره شدن مس رفسنجان نیز این تیم به جز دقایقی در نیمه دوم، همپای حریف در طول 90 دقیقه بازی کرد و تا آخرین لحظه شانس رسیدن به گل تساوی را داشت. تیم محمد ربیعی در تهران و در مقابل استقلال نیز اصلا تیم ضعیف میدان نبود و توانست با شایستگی (منهای اتفاقات داوری)، با یک امتیاز پایتخت را به مقصد رفسنجان ترک کند. همین اتفاق در بازی رفت برابر سپاهان نیز رخ داد و آنها در آن بازی دشوار نیز به تساوی بدون گل دست یافتند.

بی تردید یکی از امیدهای اصلی یحیی گل محمدی در ادامه فصل لیگ برتر، تقابل مس رفسنجان با همین استقلال و سپاهان در هفته های باقی مانده خواهد بود. پرسپولیس به دشواری و با دو پنالتی موفق شد شش امتیاز از این تیم در دو بازی رفت و برگشت بگیرد و اگر بنا بر تکرار اتفاقات دور رفت باشد، قرمزپوشان هنوز شانس قهرمانی در این شش هفته پایانی را خواهند داشت.

محمد ربیعی همیشه رابطه خوبی با یحیی گل محمدی داشته و حتی بعد از اعلام فهرست نامزدهای هدایت تیم ملی نیز جای او را در بین کاندیداهای اعلام شده خالی دانست. ربیعی بعد از این بازی پرحاشیه نیز علی‌رغم عصبانیت شدید از اتفاقات داوری، باز هم به تمجید به یحیی پرداخته و او را یکی از بهترین مربیان فصل توصیف کرد. حالا به نظر می‌رسد جدی ترین امید سرمربی پرسپولیس برای جبران اختلاف با دو تیم بالای جدول نیز همین محمد ربیعی و مس رفسنجان هستند و در صورت تکرار درخشش این تیم همانند بازی با پرسپولیس، کار سپاهان و استقلال در ادامه فصل و در دو تقابل رودررو، بسیار دشوار خواهد بود.

دیدگاه‌ها