کد خبر : 1898679 | 13 فروردين 1402 ساعت 16:45 | 31.3K بازدید | 18 دیدگاه

برلوسکونی:

مارادونا را به میلان نبردم چون معنای ناپولی بود

سیلویو برلوسکونی، رییس سابق باشگاه میلان، از دلایلش برای نخریدن دیه‌گو مارادونا در زمان حضورش در رأس این باشگاه پرده برداشت.

مارادونا را به میلان نبردم چون معنای ناپولی بود

به گزارش "ورزش سه"، برلوسکونی سال‌هاست که ریاست میلان را بر عهده ندارد و در حال حاضر با باشگاه مونزا در رقابت‌‎های لیگ ایتالیا حاضر شده اما همچنان یکی از طرفداران پروپاقرص این تیم است.

او در آستانه بازی حساس میلان و ناپولی در گفت‌وگو با گاتزتا دلو اسپورت به بازی سرنوشت‌ساز این دو تیم که تعیین‌کننده تیم قهرمان در سال 1988 بود اشاره کرده است.

نخست‌وزیر سابق ایتالیا در این باره گفت: «من هرگز گولیت فوق‌العاده و ویردیس و فن باستن شگفت‌انگیز را از آن بازی فراموش نخواهم کرد. اما گلی که مارادونا از روی ضربه آزاد زد را هم همیشه در خاطر دارم. این یکی از معجزات فوتبالی بود که فقط خودش می‌دانست چطور آن را انجام دهد.

غلبه بر ناپولی بسیار قوی در آن روز می‌توانست باعث شود که میلان من، به گفته فیفا، اولین اسکودتوی تاریخش را فتح کند. میلان تحت هدایت آریگو ساکی فوق‌العاده بازی می‌کرد. آنها زیباترین فوتبال تاریخ را ارائه می‌کردند.»

1775706

برلوسکونی درباره فرصتی که برای خرید مارادونا داشت اضافه کرد: «این یکی از حسرت‌های بزرگ است و فقط به این خاطر که مارادونا یکی از بزرگترین بازیکنان نسلش بود نیست. او شخصیتی حساس داشت و شاید نظم و توجه به افراد که در میلان من وجود داشت می‌توانست به او کمک کند که مرتکب بعضی از اشتباهات نشود.

با این حال، آن روز وقتی با او حرف زدم متوجه نکته‌ای شدم. این که مارادونا همان ناپولی بود. او نماد و پرچم بزرگترین تیم ناپولی تاریخ بود و همین شرایط را تا آخرین روزی که در این تیم حضور داشت حفظ کرد. گرفتن قلب یک شهر و بردنش به میلان غیرمنصفانه بود.»

دیدگاه‌ها