کد خبر : 1898685 | 13 فروردين 1402 ساعت 17:36 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

گرندپری استرالیا پر از ماجرا و پرچم قرمز

فرستپن، برنده ملبورن با قصه‌اى دراماتيك

مکس فرستپن راننده تیم ردبول درحالی‌که پیشتازی گرندپری استرالیا را به دو قهرمان دیگر داد اما تا پایان مسابقه آن را پس گرفت و برنده شد.

فرستپن، برنده ملبورن با قصه‌اى دراماتيك

به گزارش "ورزش سه"، گرندپری استرالیا صبح امروز با یک مسابقه دراماتیک و با جابه‌جایی‌های بسیار و دو استارت مجدد در حین مسابقه برگزار شد و پیشتاز مسابقات یعنی مکس فرستپن، موفق شد برای اولین‌بار این مرحله از مسابقات را ببرد.
همان‌طورکه چند روز قبل، لوئیس همیلتون راننده مرسدس، گفته بود که آن‌ها به‌زودی روی دور برد خواهند افتاد، در استارت مسابقه ملبورن مشخص شد که ادعای همیلتون چندان هم اغراق‌آمیز نبوده است. به‌محض روشن‌شدن چراغ سبز در این مسابقه، دو خودروی مرسدس به‌سمت مکس فرستپن پیشتاز یورش بردند و در پیچ نخست، او را جا گذاشتند تا همهمه‌ای عجیب در سکوهای پیست آلبرت‌هال به هوا بلند شود.
کمی بعد، فرناندو آلونسو هم توانست از فرستپن بگذرد؛ اما برخورد شارل لکلرک با آلبون و استرول، باعث شد راننده فراری دور خودش بچرخد و در محدوده شنی زمین‌گیر شود. با اعلام پرچم قرمز، خودروها سرعت خود را کم کردند و خودرو ایمنی وارد پیست شد و به همین خاطر، فاصله معنی‌دار مکس با همیلتون و آلونسو کم شد.
کمی بعد بروز حادثه برای آلبون باز هم پرچم قرمز را از سوی مارشال‌ها به حرکت درآورد و این بار خودروها به پیت‌استاپ رفتند تا از فرصت تغییر تایر بهره ببرند. بعد از حضور در پیت‌استاپ و انتخاب تایر نرم، دوباره مسابقه به جریان افتاد و همچنان همیلتون جلوتر از مکس و آلونسو پیش می‌رفت.
مکس که مترصد یک فرصت مناسب بود، توانست با استفاده از محدوده DRS و برتری خودرو‌اش، از همیلتون سبقت بگیرد و جایگاه نخست را به‌دست آورد. لحظاتی قبل هم جورج راسل به‌دلیل خرابی موتور مجبور به ترک میدان شده بود و به این ترتیب، رقابت بین فرستپن، همیلتون و آلونسو شدت گرفت.

1837894
برخورد کوین مگنوسن با دیواره پیست و پخش‌شدن قطعات خودرو او از تیم هاس نیز توقف بعدی مسابقه بود؛ اما مکس فرستپن موقعیت خود را حفظ کرد. سریال برخوردهای ادامه یافت و کارلوس ساینز، گسلی و اوکون نیز برخوردهایی داشتند و دومین راننده فراری هم از رقابت اصلی بیرون رفت.
مکس فرستپن با حفظ جایگاه اول موفق شد برای اولین‌بار فاتح گرندپری استرالیا شود و پس از او هم همیلتون و آلونسو به‌عنوان دو قهرمان دیگر فرمول یک، روی سکوهای دوم و سوم ایستادند. همیلتون برای صد و نود و یکمین بار، و آلونسو برای صد و یکمین بار پودیوم کیب کردند؛ اما جالب است که سرجیو پرز عنوان بهترین راننده به انتخاب بینندگان را به دست آورد.
راننده مکزیکی ردبول به‌دلیل نصب برخی قطعات پیش از آغاز مسابقه، رقابت را از جایگاه آخر شروع کرد و به رتبه پنجم دست یافت تا بیشترین سبقت‌ها را گرفته باشد.

1837896

فرستپن در پایان مسابقه گفت: «برنده‌شدن در اینجا، عالی است؛ به‌خصوص که اولین پیروزی من در ملبورن هم بود. برای تیم هم بسیار خوشحالم که برتری خود را حفظ کرد؛ اما بیشتر برای هواداران خوشحالم که بعد از انتظار زیاد برای شروع و ادامه مسابقه، خوشحال از اینجا رفتند. ابتدای مسابقه ضعیف عمل کردم و پیشتازی را از دست دادم. باید خیلی مراقب می‌بودم؛ چون چیزهای زیادی را از دست داده بودم و بقیه چیزهای زیادی برای برنده‌شدن به دست آورده بودند. اما در محدوده DRS موفق شدم سبقت نهایی را بگیرم. امروز سرعت خوبی روی ماشین‌ها داشتیم و پیروز شدیم که این مهم‌ترین مسئله بود.»
به این ترتیب، در پایان این مسابقه مکس فرستپن با کسب 69 امتیاز در رده اول جدول رانندگان قرار گرفت و پشت سر او، سرجیو پرز، فرناندو آلونسو، لوئیس همیلتون و کارلوس ساینز قرار دارند.

دیدگاه‌ها