کد خبر : 1898719 | 14 فروردين 1402 ساعت 00:38 | 15.9K بازدید | 43 دیدگاه

پی‌اس‌جی 0-1 لیون: گالتیه در مسیر پاتر!

پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه یک بر صفر مغلوب میهمان خود، المپیک لیون شد.

پی‌اس‌جی 0-1 لیون: گالتیه در مسیر پاتر!

به گزارش "ورزش سه"، پاری‌سن‌ژرمن از ساعت 22:15 در ورزشگاه پارک دو پرنس میزبان المپیک لیون در حساس‌ترین بازی هفته بیست و نهم لیگ یک فرانسه بود. این دیدار با برتری یک بر صفر تیم میهمان به پایان رسید تا اوضاع کریستوف گالتیه در پاریس بدتر از قبل شود.

شاگردان گالتیه بازی را تهاجمی شروع کردند و می‌توانستند در ده دقیقه نخست به گل برسند اما حملات این تیم به رهبری کیلیان امباپه با گل زودهنگام همراه نبود. ضربه ملی‌پوش فرانسوی پاریس در دقیقه 9 که از کنار دروازه رد شد جدی‌ترین موقعیت این دقایق بود.

1838011

تیاگو مندز در دقیقه 15 روی اشتباه مدافعان حریف اولین موقعیت لیون را به دست آورد اما ضربه او از دقت کافی برخوردار نبود و راهی اوت شد. میهمان که به بازی مسلط شده بود در دقیقه 19 موقعیت دیگری به دست آورد که طی آن ضربه الکساندر لاکازت از داخل محوطه جریمه به بیرون رفت.

روی اشتباه عجیب دوناروما و تیزهوشی الکساندر لاکازت لیون صاحب یک ضربه پنالتی در دقیقه 39 شد. خود لاکازت پشت این ضربه ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت دروازه‌بان پاریس به تیر دروازه کوبید. پاریس پیش از پایان بازی می‌توانست به گل برسد اما شوت از راه دور سانچز را آنتونی لوپز با واکنش زیبا مهار کرد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

1838012

در پنجاه و پنجمین دقیقه از بازی اولین موقعیت جدی نیمه دوم را شاهد بودیم که به گل منجر شد. این گل را بردلی بارکولا روی پاس سائل کومبدی در دهانه دروازه با یک بغل پای دقیق به ثمر رساند. حرکت تیمی زیبای میهمان و ضعف دفاعی پاریس در صحنه گل کاملا مشهود بود.

1838013

پاریس بعد از این گل چهره‌ای تهاجمی به خود گرفت، اما این لیون بود که در دقیقه 67 می‌توانست به گل دوم هم برسد. بارکولا با یک شوت زیبا دروازه پاریس را نشانه گرفت که دوناروما این بار موفق شد ضربه او را با واکنشی خوب مهار کند.

اشرف حکیمی در دقیقه 81 فاصله‌ای تا باز کردن دروازه لیون و به تساوی کشاندن کار نداشت اما شوت کات‌دار او از داخل محوطه جریمه با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه به بیرون رفت. اسماعیل غربی در دقیقه 84 با یک شوت از راه دور شانس خود را امتحان کرد اما ضربه او هم جایی در چارچوب دروازه لیون نداشت.

حملات پاریس در دقایق پایانی در شرایطی که هواداران این تیم در حال هو کردن لیونل مسی بودند حاصلی در پی نداشت تا لیون به پیروزی ارزشمند 1-0 در این دیدار دست پیدا کند. شاگردان گالتیه با قبول این شکست 66 امتیازی ماندند تا فاصله‌شان با تیم دوم به 6 امتیاز کاهش یابد. شاگردان لورن بلان نیز با این برد 44 امتیازی شده و به رده نهم صعود کردند.

ویدئو: 276629

دیدگاه‌ها