کد خبر : 1898776 | 14 فروردين 1402 ساعت 12:11 | 6.8K بازدید | 3 دیدگاه

چرا گل را به نام گلر دورتموند زدند نه اوپامکانو

نیت‌خوانی در بوندسلیگا برای شناخت گلزن کلاسیکر!

گل اول بایرن به دورتموند در شرایطی به نام کوبل، گلر این تیم ثبت شد که در ابتدا تصور بر اضافه شدن این گل به آمار مدافع فرانسوی بود.

نیت‌خوانی در بوندسلیگا برای شناخت گلزن کلاسیکر!

به گزارش "ورزش سه" تیم فوتبال بایرن مونیخ در نخستین تجربه حضور توماس توخل روی نیمکت این تیم، با نتیجه چهار بر دو، بوروسیا دورتموند، جدی‌ترین رقیب خود در مسیر قهرمانی را شکست داد.

این پیروزی در حالی رقم خورد که گل اول بایرن به زنبورها از عجیب‌ترین گل‌های این فصل بوندسلیگا بود. پاس در عمق دایوت اوپامکانو برای لروی سانه در مسیر دروازه با پای کوبل، گلر دورتموند، برخورد کرد و راهی دروازه شد.

پس از این گل ابتدا در اپلیکیشن‌های نتایج زنده، نام اوپامکانو به عنوان گلزن ثبت شد اما دقایقی بعد بوندسلیگا این گل را به نام کوبل ثبت کرد تا مدافع فرانسوی از داشتن این گل در آمار خود بی‌بهره شود.

اتفاقی که دو دلیل مهم داشت؛ یک اینکه اوپامکانو قصد باز کردن دروازه و شوت به چارچوب را نداشت. دومین دلیل نیز تغییر مسیر توپ پس از برخورد با پای کوبل است. موضوعی که توسط کیکر، رسانه معروف آلمانی، از آن انتقاد می‌کند و توصیه می‌کند در این خصوص، قانون از هاکی روی یخ تاثیر بگیرد چرا که در این رشته زننده گل، آخرین بازیکنی محسوب می‌شود که توپ را در مسیر دروازه شلیک کرده و برخورد آن با گلر یا مدافعین باعث ثبت گل بخودی نمی‌شود!

دیدگاه‌ها