کد خبر : 1898788 | 14 فروردين 1402 ساعت 13:07 | 189.8K بازدید | 56 دیدگاه

سررسید پرداختی به رادو فرا رسید؛

توافق لوزان و نجات پرسپولیس از حذف آسیایی

در چند ماه گذشته یک خطر جدی مجوز حرفه‌ای پرسپولیس را تهدید می‌کرد که حالا برطرف شده است.

توافق لوزان و نجات پرسپولیس از حذف آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، چهار روز از پایان موعد مقرر ای اف سی برای بارگذاری مدارک مربوط به مجوز حرفه‌ای می‌گذرد و هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا، اسامی باشگاه‌هایی که لایسنس گرفته‌اند را اعلام نکرده است. با این حال از وضعیت موجود اینطور به نظر می‌رسد که استقلال به خاطر پرونده آندره استراماچونی دردسر بیشتری نسبت به همتای سرخپوش خود دارد.

پرسپولیس در این سال‌ها بدهی نسبتا زیادی را پرداخت کرده اما هیچ یک به اندازه پرونده یک و نیم میلیون دلاری استراماچونی نبوده است: 1.1 میلیون یورو به برانکو، 700 هزار دلار به کالدرون، 475 هزار یورو به بودیمیر و... . با این حال قرمزها حتی برای این دوره هم دشواری قابل توجهی برای تسویه حساب با طلبکاران خود داشتند.

مهمترین طلبکار پرسپولیس بوژیدار رادوشویچ بود که 866 هزار یورو از دادگاه فیفا حکم گرفت و در حالی که آبان 1401 موعد دادگاه نهایی در CAS و احتمالا آذر ماه، سررسید پرداخت به این بازیکن بود، سرخ‌ها موفق شدند در اقدامی کم سابقه، نظر گلر سابق و کروات خود را جلب کنند و با او به توافق برسند.

نکته مهم اینکه در زمان توافق پرسپولیس و رادو، قرمزها به هیچ وجه آمادگی پرداخت 866 هزار یورو را نداشتند و شاید اگر این توافقنامه امضا نمی‌شد، پرسپولیس امکان نقل و انتقالات زمستانی را هم از دست می‌داد.

توافق با این طلبکار به منزله پایان یکی از پرونده‌های سرخپوشان بود. توافق به این شکل انجام شد که رادو 16 هزار یورو از مطالبات خود را بخشید و سپس حاضر شد که طلب خود را در چهار قسط و تا یک سال آینده دریافت کند و پرسپولیس را از یک پرونده سنگین مالی نجات دهد.

پرسپولیس که یک قسط 250 هزار یورویی را 25 دی ماه پرداخت کرد، حالا خود را آماده پرداخت بعدی در روز 25 فروردین می‌کند که 200 هزار یورو خواهد بود. اقساط بعدی نیز 200 هزار یورویی هستند و البته اگر پرسپولیس در زمان مقرر پرداخت نکند، همین مبلغ را جریمه خواهد شد.

به هر حال پرسپولیس با توافقی که در لوزان سوییس انجام داد، به نوعی توانست گام بلندی برای دریافت مجوز حرفه‌ای بردارد و حالا نزد فیفا، ای اف سی و دادگاه عالی ورزش، هیچ بدهی قطعی ندارد و اگر سایر موضوعات مشکل ساز نشوند، قرمزها به عنوان سهمیه مستقیم راهی آسیا خواهند شد.

دیدگاه‌ها