کد خبر : 1898811 | 14 فروردين 1402 ساعت 14:52 | 15.7K بازدید | 8 دیدگاه

میهمانی بزرگان در جام حذفی ایتالیا؛

دربی ایتالیا، پایان زندگی اینزاگی در اینتر

بازی رفت دو تیم یوونتوس و اینتر سه شنبه شب در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی ایتالیا برگزار می‌شود.

دربی ایتالیا، پایان زندگی اینزاگی در اینتر

به گزارش ورزش سه، با توجه به تمام شدن تعطیلات نوروزی و شروع دوباره فوتبال باشگاهی در اروپا، هواداران فوتبال از همیشه تشنه تر برای تماشای یک فوتبال جذاب هستند و این مسابقه می‌تواند کامل کننده یک شب فوتبالی باشد. 
تقابل های دو تیم یوونتوس و اینتر که به دربی ایتالیا معروف است، همیشه از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. این دو تیم که در این فصل شرایط‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته اند حالا برای بازگشت شکوه به باشگاه خودشان تلاش می‌کنند تا بتوانند عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را بدست بیاورند.

دربی بخش شمال غربی ایتالیا از سال 1909 برگزار شده است و تاریخچه‌ی بزرگی دارد که فوتبال دوستان با تماشای این مسابقه به وجد می‌آیند، چرا که دو تیم تا به حال 261 مسابقه را در تمامی رقابت‌ها برگزار کرده اند که هر یک از آنها داستان متفاوتی را روایت می‌کند.
دو تیم برای سی و پنجمین بار در رقابت‌های کوپا ایتالیا به مصاف هم می‌روند، در 34 دیدار گذشته 15 پیروزی سهم یوونتوس بوده و 11 برد سهم اینتر و 8 تقابل دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.
این بازی که سه شنبه شب فوتبالی‌ها را جذاب تر می‌کند، به میزبانی ورزشگاه آلیانز یوونتوس برگزار می‌شود. یوونتوس در مرحله قبلی این رقابت‌ها توانست یک بر صفر از سد لاتزیو بگذرد و اینتر نیز با همین نتیجه آتالانتا را از پیش رو برداشت.

1838182

مسابقه دو تیم ممکن است شرایط سیمونه اینزاگی روی نیمکت اینتر را تحت تاثیر قرار دهد، تیم این مربی در چهار مسابقه اخیرش موفق به کسب پیروزی نشده و حالا سه بازی فرصت دارد تا جایگاه خودش را تضمین کند.

اینتر در این سه مسابقه رو در روی یوونتوس، سالرنیتانا و بنفیکا قرار می‌گیرد، آمار بد اینزاگی در بازی‌های اخیر شرایط او را به خطر انداخته است، تیم او در 10 بازی از 28 دیدار خود در لیگ شکست خورده، آخرین باری که این اتفاق برای اینتر افتاد در فصل 17/2016 بود. فصلی که با دی بوئر شروع شد و با پیولی و وکی به پایان رسید. اینتر در آن سال با 14 شکست فصل را در رده هفتم به پایان رساند.

گزینه‌هایی نیز برای جانشینی اینزاگی توسط گاتزتا دلا اسپورت اعلام شده، که نام کریستین چیو بازیکن سابق اینتر و مربی حال زیر 19 ساله های این باشگاه، روبرتو دی زربی سرمربی برایتون، مائوریسیو پوچتینو و آنتونیو کونته به چشم می‌خورد.

اما به این فهرست و با توجه نظر مدیران باشگاه می‌توان نام تیاگو موتا و دیگو سیمئونه را هم اضافه کرد.

حالا باید دید اینزاگی می‌تواند خودش را از این اوضاع سخت خارج کند یا خیر.

اما در سمت مقابل ماسیمیلیانو آلگری، در صورت کسب موفقیت در هر دو بازی برابر اینتر، می‌تواند یوونتوس را برای چهارمین سال متوالی به فینال این رقابت‌ها برساند. کاری که با توجه به شرایط فعلی این باشگاه ممکن است رخ دهد.

یوونتوسی‌ها که با کسر 15 امتیاز در رقابت‌های سری آ رو به رو شدند، توانستند شرایط خود را تغییر دهند و روند خوبی را این روزها طی می‌کنند. اونها تو 5 بازی اخیر به پیروزی رسیدند و در 4 دیدار موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌شان شده اند.

بانوی پیر 21 بار حضور در فینال را تجربه کرده که همراه با 14 قهرمانی بوده و در طرف مقابل اینتر 14 بار به فینال رسیده و 8 بار قهرمان شده است.

اما نکته قابل توجهی که در خصوص این بازی وجود داره، این است که دو تیم سال 21/2020 در همین مرحله رو در روی هم قرار گرفتند، که بازی رفت با برتری 2 بر یک یوونتوس به پایان رسید و دیدار برگشت با نتیجه تساوی بدون گل. همچنین آنها در فینال سال گذشته هم به مصاف یکدیگر رفتند که آن مسابقه با پیروزی 4 بر 2 اینتر تمام شد.

حسین علیرضایی

دیدگاه‌ها