کد خبر : 1898839 | 14 فروردين 1402 ساعت 17:24 | 39.4K بازدید | 12 دیدگاه

مثل آخرین بازمانده شده‌ام

کلوپ: حتما می‌پرسید این را چرا اخراج نکرده‌اند!

یورگن کلوپ می‌گوید بعد از یک هفته عجیب و اخراج چند مربی در لیگ برتر از آینده خود نمی‌ترسد، ولی می‌داند به خاطر موفقیت‌های فصل‌های گذشته است که هنوز روی نیمکت لیورپول نشسته است.

کلوپ: حتما می‌پرسید این را چرا اخراج نکرده‌اند!

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول فردا در یک دیدار عقب‌افتاده لیگ برتر از هفته هشتم این لیگ به مصاف چلسی می‌رود. این بازی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است، چرا که چلسی دیشب سرمربی خود، گراهام پاتر را اخراج کرده و بازی با لیورپول اولین بازی آبی‌های لندن از زمان اخراج پاتر خواهد بود.

اما چلسی تنها باشگاه لیگ برتری‌ای نبود که این هفته سرمربی خود را اخراج کرد و لسترسیتی که در حال حاضر در منطقه سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد هم حکم به اخراج سرمربی خود، برندان راجرز داد.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، با اشاره به این اخراج‌های غیرمنتظره در لیگ برتر از این هفته به عنوان هفته‌ای عجیب یاد کرد.

یورگن کلوپ از سال 2015 به لیورپول پیوسته و در حال حاضر از بین همه مربیان شاغل در تیم‌های این لیگ بیشترین مدت‌زمان نشستن روی نیمکت تیمش را در اختیار دارد. اما این فصل برای شاگردان کلوپ خوب پیش نرفته و قرمزهای مرسی‌ساید در حال حاضر با 42 امتیاز در رتبه هشتم جدول حضور دارند. امتیاز لیورپول از آرسنال صدرنشین 30 امتیاز کمتر است و این سناریویی است که در چند فصل اخیر برای لیورپولی‌ها غیرممکن به نظر می‌رسید. غیرممکنی که در این فصل ممکن شده است.

1838230

در مصاحبه مطبوعاتی پیش از دیدار فردا با چلسی سوالات زیادی از یورگن کلوپ درباره اخراج گراهام پاتر و هفته عجیب لیگ برتر پرسیده شد. کلوپ با حضورش روی نیمکت لیورپول درحالی‌که پاتر و راجرز اخراج شده‌اند شوخی کرد و گفت: "فیل در اتاق (موضوع عجیبی که جلوی چشم همه است، ولی قصد دارند نادیده‌اش بگیرند) احتمالا، از نظر شما، این است که چرا من هنوز در این دنیای دیوانه اینجا نشسته‌ام. حتما از خودتان می‌پرسید چرا این را هنوز اخراج نکرده‌اند... مثل آخرین بازمانده شده‌ام.

دو باشگاه به‌نظرم الان در موقعیتی نیستند که انتظارش را داشتند. بیشتر از این نمی‌توانم چیزی بگویم. من هم گراهام پاتر و هم برندان راجرز را خوب می‌شناسم. هر دوی آنها را دوست دارم. آنها انسان‌های خوب و مربیان بزرگی هستند. ولی تصمیم‌گیرهای دو باشگاه به این نتیجه رسیدند که نیاز به تغییر وجود دارد و ما باید این را بپذیریم. هفته عجیبی بود. قبل از آنها کونته را داشتیم و بعد ناگلزمان. حالا هم این دو نفر. فصل در حال رسیدن به مرحله حساس و تعیین‌کننده‌ای است و خیلی‌ها از اینکه به هدف‌هایشان نرسند می‌ترسند و نگرانند. در واقع این تصمیم مدیران باشگاه‌ها است. ولی این را بگویم که معتقدم برای چهار نفری که اینجا از آنها اسم بردم آینده روشنی در دنیای مربی‌گری وجود دارد. فاجعه‌ای اتفاق نیفتاده. آنها احتمالا از این اتفاق‌ها راضی نیستند ولی این هم جزئی از کار ماست."

1838231

کلوپ در ادامه در پاسخ به این سوال که در میانه اخراج‌ها در لیگ برتر نگران جایگاه خود در این تیم نیست گفت: "من اگر الان اینجا نشسته‌ام به خاطر گذشته است و نه این فصل. ولی دوست ندارم خودم را به گذشته سنجاق کنم. اگر این فصل اولین فصل حضورم در لیورپول بود، شرایط خیلی متفاوت می‌بود. بهتر است از آنها بپرسید که چرا اینجا هستم. من از رفتن ترسی ندارم و بعید می‌دانم پاتر هم ترسی از کنار رفتن داشت. دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد. ما برای نتیجه گرفتن اینجا هستیم. ما ستاره و چهره‌هایی برای اینکه پوسترمان را به دیوار بزنند نیستیم. می‌دانم که باید بهتر بشویم، چرا که گاهی نمی‌توانیم خوب بازی کنیم. این شرایط برای من ناراحت‌کننده است ولی واقعیت همین است".

سرمربی لیورپول درباره بازی فردای تیمش مقابل چلسی گفت: "اما درباره اینکه چه انتظاری برای بازی فردا مقابل چلسی دارم؟ واقعا نمی‌دانم. آنها مربی‌شان را از دست داده‌اند. قاعدتا باید مثل تیم‌هایی با شرایط مشابه رفتار کنند. ما از بازی قبلی‌مان تا بازی فردا عملا تمرین درست و حسابی نداشته‌ایم چون بازیکنان باید ریکاوری کنند. امروز شاید یک جلسه سبک داشته باشیم، ولی عملا فقط می‌توانیم با بازیکنان درباره بازی فردا صحبت کنیم و حرف بزنیم. آنها هم همین شرایط را دارند. ولی احتمالا چلسی می‌خواهد به اتفاقی که برایش افتاده واکنش نشان بدهد. همان‌طور که در بازی بایرن و دورتموند دیدید. بله، بایرنی‌ها واقعا واکنش نشان دادند. به غیر از این دیگر نمی‌دانم، شاید از چند بازیکن جدید استفاده کنند. کانته و میسون هم احتمال دارد در ترکیب باشند. ولی اینکه چلسی از نظر سیستم بازی چه خواهد کرد را واقعا نمی‌دانم."

دیدگاه‌ها