کد خبر : 1898982 | 15 فروردين 1402 ساعت 10:20 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

در هر ۱۰ وزن شانس کسب مدال داریم

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان از شانس کسب مدال در همه اوزان در مسابقات آسیایی قزاقستان خبر داد.

در هر ۱۰ وزن شانس کسب مدال داریم

به گزارش "ورزش سه" احسان امینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به در پیش بودن مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، اظهار کرد: تیم ملی کشتی آزاد کشورمان جهت حضور در این مسابقات ۲۱ فروردین عازم شهر آستانه قزاقستان می‌شود.

وی با بیان اینکه ملی پوشان تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته‌اند، افزود: پس از رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور، تمرینات منظم و با برنامه‌ای را در تیم ملی پشت سرگذاشتیم و می‌توان گفت که در هر ۱۰ وزن شانس کسب مدال داریم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در ادامه در خصوص ترکیب تیم اعزامی کشورمان به این مسابقات هم گفت: در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک حضور دارد که کشتی گیر خوب و باتجربه‌ای است که سابقه کسب مدال نقره جهان را در کارنامه دارد.

وی با بیان اینکه در وزن ۶۱ کیلوگرم هم قرار است یاسین رضایی به این مسابقات اعزام شود، اضافه کرد: هرچند که این کشتی گیر کم تجربه است و سابقه حضور در مسابقات آسیایی را ندارد، اما می‌تواند در این مسابقات مدال کسب کند.

امینی یادآورشد: اگر یاسین رضایی کشتی‌هایی که در مسابقات قهرمانی کشور گرفت را در مسابقات آسیایی تکرار کند، می‌تواند شگفتی ساز این مسابقات شود.

وی به حضور رحمان عمو زاد در وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی جهت شرکت در مسابقات آسیایی هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه پیمان بیابانی در مسابقات قهرمانی کشور توانسته بود به مقام قهرمانی دست پیدا کند، جهت حضور در مسابقات آسیایی به اردوهای تیم ملی دعوت شد، اما به دلیل آسیب دیدگی انصراف داد و رحمان عموزاد جایگزین او شد.

مربی تیم ملی کشتی آزد کشورمان تصریح کرد: رحمان عموزاد با سابقه قهرمانی در جهان و آسیا، تجربه کافی را برای حضور در این مسابقات دارد و حریفی از روسیه که تابعیت تاجیک گرفته و حریفی از مغولستان مهمترین رقیبان او در مسابقات آسیایی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در وزن ۷۰ کیلوگرم هم مرتضی قیاسی نماینده ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا خواهد بود، گفت: این کشتی گیر هم سابقه حضور در مسابقات المپیک را دارد و با توجه به تجربه خوب و تمرینات مناسبی که پشت سر گذاشته، انتظار کسب مدال از او را  داریم.

امینی با بیان اینکه در وزن ۷۴ کیلوگرم هم حسین ابوذری در مسابقات قهرمانی آسیا برای ایران کشتی خواهد گرفت، افزود: این کشتی گیر جوان هم سال گذشته در مسابقات بازیهای کشورهای اسلامی توانست مدال نقره بگیرد، در مسابقات قهرمانی کشور خوب کشتی گرفت و اکنون برای مسابقات  آسیایی به یک وزن بالاتر آمده است.

وی تاکید کرد: در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز امیرحسین کاووسی کشتی گیر جوانی است که حدود یک ماه پیش در مسابقات رنکینگ مصر کشتی‌های خوبی گرفت و نشان داد که می‌توان به او اعتماد کرد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص علیرضا کریمی کاپیتان تیم ایران در مسابقات آسیایی در وزن ۸۶ کیلو هم گفت: کریمی با تجربه‌ترین کشتی گیر ما در این رقابتها است که سه مدال جهانی، یک مدال بازیهای  آسیایی، سه مدال قهرمانی آسیا و یک مدال بازیهای کشورهای اسلامی را در کارنامه خود دارد و در مسابقات پیش رو هم یک حریف قدرتمند از کشور قزاقستان پیش رو  دارد.

وی در ادامه به حضور ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم این رقابتها هم اشاره کرد و افزود: ارشک حدود چند سالی بود که از کورس قهرمانی عقب مانده بود، اما امسال دوباره احیاء شد و در مسابقات جام دانکلوف مدال طلای آسیا را گرفت و تمرینات خوبی را هم برای مسابقات آسیایی پشت سرگذاشته است.

امینی در ادامه از مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم هم به عنوان یکی از باتجربه‌های تیم ملی ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا نام برد و گفت: فکر نمی‌کنم گلیج با تجربه کافی که دارد، در مسابقات قزاقستان کار سختی پیش رو داشته باشد، چراکه اختلاف سطح فنی و تکنیکی‌ او با حریفانش زیاد است.

وی در ادامه به حضور امیررضا معصومی ۱۹ ساله در وزن ۱۲۵ کیلوگرم هم اشاره کرد و گفت: این کشتی گیر جوان در مسابقات اخیری که رفت با کشتی‌های خوب، نمره قابل قبولی گرفت و احتمال اینکه در مسابقات آسیایی هم مدال طلا بگیرد، وجود دارد.

مربی تیم ملی کـشتی آزاد کشورمان با بیان اینکه طی تمرینات شرایط خوبی برای کشتی گیران مهیا شد تا با آمادگی در مسابقات آسیایی قزاقستان حضور پیدا کنند، گفت: تیم ما می‌تواند مثل سال گذشته قهرمان کشتی آزاد آسیا شود، چراکه در همه اوزان شانس کسب مدال داریم.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که روس‌ها محروم هستند، برای همین کشتی گیران آنها در همه تیم‌ها پخش شده‌اند و در مسابقات آسیایی هم تعدادی از آنها در تیم های مختلف حضور خواهند داشت، بنابراین در این مسابقات کشتی گیران ما با حریفان قدرتمندی روبرو خواهند شد.

به گفته مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان، کار ملی پوشان سبک وزن در مسابقات  آسیایی سخت‌تر از سایر اوزان است.

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا به میزبانی شهر آستانه قزاقستان طی روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه برگزار می‌شود. 

دیدگاه‌ها