کد خبر : 1899029 | 15 فروردين 1402 ساعت 14:15 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

فاصله ۳ رقمی عالمیان‌ها، قارداشی: نیما نباید قانع باشد

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: نیما عالمیان تا الان خوب بوده است اما باید در مسابقات بیشتری حضور داشته باشد.

فاصله ۳ رقمی عالمیان‌ها، قارداشی: نیما نباید قانع باشد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، با اعلام رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز، نیما عالمیان برخلاف امیرحسین هدایی و نوشاد عالمیان سقوط کرد و به رده ۱۸۶ جهان آمد. برخلاف اینکه نوشاد برادرش روند جهشی را در پیش گرفته و حتی به رده ۵۴ جهان آمد اما نیما با افت رنکینگ روبه‌رو است و فاصله دو برادر سه رقمی شده است.

مهرداد علی‌قارداشی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که علت افت رنکینگ نیما چه چیزی است و آیا به این دلیل است که برخی مسابقات را به دلیل پایین بودن رنکینگ نمی‌تواند شرکت کند؟ گفت: بخشی از آن به این مسئله برمی‌گردد اما باید یک مقدار منسجم‌تر برنامه‌ریزی کنیم و باشگاهش نیز همراهی کند. نیما تا الان خوب بوده است اما نباید به این سطح قانع باشد و باید تلاش بیشتری کند. نیما کمتر در مسابقات است و باید بیشتر حضور داشته باشد. البته در حال حاضر تیم ما یکدست است و به کسب سهمیه المپیک امید داریم.

قارداشی در پاسخ به این پرسش که ملی‌پوشان در ایران نیستند و از وضعیت آن‌ها برای حضور در قهرمانی جهان آفریقای جنوبی اطلاعی دارید یا خیر؟ تاکید کرد: نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و امین احمدیان فرانسه هستند و آنجا تمرین می‌کنند و مسابقه می‌دهند و شرایط نسبتا بهتری دارند. فشار تمرین حرفه‌ای و حضور در مسابقات برای آمادگی آنها خوب است. البته تنها بازیکنان ایران نیستند که درگیر لیگ خارجی هستند و بازیکنان کشورهای دیگر هم چنین مسئله‌ای را دارند.

او در پاسخ به این پرسش که چه نتیجه‌ای در قهرمانی جهان برای فدراسیون ایده‌ال است؟ گفت: این مسابقات، فینال قهرمانی جهان است و بهترین‌ها حضور دارند از این رو کار خیلی سخت است اما دو، سه برد بیاورند عالی است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در مورد تامین هزینه اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در آفریقای‌ جنوبی گفت: هزینه‌ها بالا است اما ما به هر صورت بود هزینه‌ها را تامین کرده‌ایم. شماره حساب فدراسیون در جیب من است و از هر کجا می‌شود، بودجه‌ای را برای فدراسیون می‌گیریم. به هر حال بودجه وزارت ورزش را کم کرده‌اند و وزارت ورزش زحمت خود را می‌کشد اما کافی نیست و ما خودمان هم باید تلاش کنیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه برای گرفتن ویزای آفریقای جنوبی اقدام کرده‌اید یا خیر؟ تاکید کرد: گرفتن ویزای آفریقای جنوبی هم سخت است و آن‌ها بازه زمانی را برای درخواست ویزا مشخص کردند و گفتند که زودتر از آن زمان مراجعه نکنیم. این بازه زمانی آغاز شده است و ما هم کارها را شروع کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم سر وقت ویزا را بگیریم.

دیدگاه‌ها