کد خبر : 1899156 | 16 فروردين 1402 ساعت 10:16 | 29.5K بازدید | 3 دیدگاه

فاصله عجیب دو رقیب همیشگی؛

مهدی طارمی امید اول گلزنی پورتو در بازی حیثیتی

بنفیکا در حالی به مصاف پورتو خواهد رفت که در صدر جدول فاصله 10 امتیازی با این تیم پیدا کرده است.

مهدی طارمی امید اول گلزنی پورتو در بازی حیثیتی

به گزارش "ورزش سه"، رقابت برای قهرمانی در لیگ پرتغال خیلی حساس نیست. در واقع فاصله تیم‌های اول و دوم یعنی بنفیکا و پورتو آنقدر زیاد است که در حال حاضر دوئل برای رتبه‌های دوم و سوم با جذابیت بیشتری پیگیری می‌شود. با این وجود تقابل بنفیکا و پورتو در هر حالتی از جذابیت های خاص خود برخوردار است.

این حساسیت چیزی است که از دربی جمعه هم انتظار می‌رود؛ اشمیت در مقابل کونسیسائو، ولاچودیموس و دیوگو کاستا هر دو در خط دروازه، اوتامندی و مارکانو به عنوان باتجربه ترین مدافعان، ژائو ماریو و اوتاویو که در خط میانی و جلو قرار دارند، گونسالو راموس و مهدی طارمی هم به عنوان نامزدهای اصلی رسیدن به گل در این بازی.

برتری بنفیکا واضح و چشمگیر است. آنها تاکنون فقط هفت امتیاز از دست داده اند. در مقابل پورتو در این فصل 17 امتیاز از دست داده است. این اختلاف 10 امتیازی عجیب است و به ندرت اتفاق می افتد.

در 12 سال اخیر هیچ تیمی با این میزان برتری در صدر جدول حضور نداشته است. آخرین بار این اتفاق در فصل 11-2010 رخ داد. زمانی که آندره ویاش بواش پورتو قدرتمند را با 84 امتیاز در مقابل فقط 64 امتیاز بنفیکای خورخه ژسوس به قهرمانی رساند.

1838748

درباره بنفیکا این اتفاق در 50 سال گذشته فقط پنج بار رخ داده است. سه تای آنها (1973، 1976 و 1977) زمانی بود که پورتو قدرت این روزها را نداشت. موضوعی که نشان می‌دهد بنفیکا بر خلاف دهه های 60 و 70 کار بسیار دشواری برای قهرمانی مقتدرانه در لیگ داشته است.

بیشترین اختلاف در 1 آوریل 1973 اتفاق افتاد، زمانی که پورتو در هفته 24 از بنفیکا با 19 امتیاز عقب بود. (اگر پیروزی مثل الان سه امتیاز داشت، فاصله 31 امتیاز بود) عقاب‌ها صدرنشین برجسته لیگ بودند و اژدهاها در جایگاه چهارم قرار داشتند.

آبی و سفیدها به رهبری فرناندو ریرا و با بازیکنانی مانند پاوائو، اولیویرا، هردیا و فلاویو، قرمزها را  مجبور کردند اولین امتیاز خود را در آن قهرمانی از دست بدهند. جدیدترین اقتدار بنفیکا نسبت به پورتو هم به سال 2010 برمی‌گردد. جایی که وقتی تیم ژسوس به مصاف پورتو رفت، 11 امتیاز نسبت به رقیب خود برتر بود.

دیدگاه‌ها