کد خبر : 1899291 | 17 فروردين 1402 ساعت 00:28 | 105.7K بازدید | 113 دیدگاه

به‌سوی جام با نابود کردن بارسلونای کم بنیه

بارسا صفر- مادرید چهار: یک رئال سوررئال!

رئال مادرید در شبی ماندگار با چهار گل بارسلونا را در هم کوبید و راهی فینال کوپا‌دل‌ری شد.

بارسا صفر- مادرید چهار: یک رئال سوررئال!

به گزارش "ورزش سه" رئال مادرید یک رقابت جانانه را برد و بارسلونا در یک روز کلیدی با سر به پایین سقوط کرد. این نسخه همیشگی رئال مادرید است که به بهترین وجه خود را از غرق شدن نجات می‌دهد. تیم آنچلوتی که برای جبران شکست یک گله در برنابئو به نوکمپ آمده بود، با یک بازگشت جانانه تیم ژاوی را نابود کرد تا در فینال حذفی برابر اوساسونا به احتمال زیاد یک جام دیگر را به افتخارات خود اضافه کند.

این بازی بازگشت‌های بزرگ رئال در لیگ قهرمانان را به یاد آورد. تیمی که توانست در مجموع بارسلونا را در مجموع چهار بر یک شکست بدهد. جایی که تمام اجزای موفقیت تیم آنچلوتی دست به دست هم دادند و پازل فتح نوکمپ را تکمیل کردند.

1839057
بعد از مهار نجات‌بخش کورتوا روی ضربه لواندوفکسی، با یک ضدحمله سرعتی رئالی‌ها در محوطه بارسلونا صاحب توپ شدند و این وینیسیوس بود که روی پاس بنزما گل اول تیمش را وارد دروازه حریف کرد تا این‌چنین جشن گل بگیرد.

تیبو کورتوا، سنگربان رئال مادرید مثل همیشه در لحظات کلیدی با مهارهای خود رئال را در بازی نگه داشت تا خط آتش ویران‌گر رئالی‌ها این بار برابر برترین خط دفاعی فوتبال اروپا عقده‌گشایی کرده و سه ناکامی محض در ال‌کلاسیکوهای اخیر را جبران کنند.

رئال که بازی رفت و ال‌کلاسیکو برگشت را به حریف واگذار کرده بود، با رویکردی انتقامی به خانه بارسا آمد و پس از گلزنی وینیسیوس در نیمه اول، آن هم درست بعد از نجات دروازه توسط کورتوا، با پیروزی به رختکن رفت.

1839055
در ابتدای نیمه دوم، کریم بنزما، کاپیتان مادریدی‌ها روی پاس دیدنی مودریچ با یک ضربه زمینی و تماشایی دور از دستان ترشتگن، گل دوم تیمش را وارد دروازه حریف کرد.

در شروع نیمه دوم موتور کریم بنزما، مهاجم بی‌نظیر و محبوب رئالی‌ها روشن شد و فوق‌ستاره کهکشانی‌ها با یک هت‌تریک تاریخی در ال‌کلاسیکو جاودانه شد.

کریم ابتدا با یک شوت تماشایی دروازه ترشتگن را باز کرد تا کار در دقیقه ۵۰، دو بر صفر شود.

هشت دقیقه بعد ستاره رئالی‌ها از روی نقطه پنالتی موقعیت دشت‌شده توسط وینیسیوس را به گل تبدیل کرد تا دیگر کار برای شاگردان ژاوی تمام شود.

1839058
کسب پنالتی توسط وینیسیوس با گلزنی بنزما همراه شد تا صعود رئال به مرحله بعد تا پیش از دقیقه شصت قطعی شود.

اما این پایان کار نبود و کاپیتان افسانه‌ای مادریدی‌ها با یک گل دیگر، توپ دریافتی وینیسیوس را گل کرد تا سومین گل خود را به ثمر رسانده و هت‌تریکی ماندگار در نوکمپ و مقابل چشمان ۹۰‌ هزار هوادار حاضر در استادیوم ثبت کند.

با این نتیجه تاریخی که بعد از 28 سال رئال را به برتری با اختلاف چهار گل در ال‌کلاسیکو رساند، کهکشانی‌ها حریف اوساسونا در فینال خواهند شد تا بعد از حتمی‌ شدن از دست دادن لالیگا، بخت فتح کوپا برای آن‌ها زنده بماند.

1839056
کریم با این بغل پای تماشایی نام خودش را در زمره معدود ستارگان تاریخ ال‌کلاسیکو که موفق به هت‌تریک شده‌اند، جاودانه کرد.
ویدئو: 276893

دیدگاه‌ها