کد خبر : 1899403 | 17 فروردين 1402 ساعت 14:43 | 1.9K بازدید | 2 دیدگاه

5 دقیقه بازی دادن به جوان، نامش جوان‌گرایی نیست

مربی پیکان: به بازیکنان خود اعتماد کامل داریم

مربی پیکان می‌گوید از جایگاه تیمش در جدول ناراحت هستند و در 6 هفته پایانی برای ارتقای این جایگاه تلاش خواهند کرد.

مربی پیکان: به بازیکنان خود اعتماد کامل داریم

به گزارش "ورزش سه"، مجتبی حسینی، سرمربی تیم فوتبال پیکان، به دلیل تداخل زمان نشست خبری قبل از بازی با هوادار با تمرین تیمش نتوانست در این کنفرانس حضور پیدا کند. از این رو مجید محافظت‌کار، مربی پیکان، در این کنفرانس خبری حاضر بود.

محافظت‌کار درباره بازی فردا با هوادار بیان کرد: بازی فردا یک دربی در تهران است. دو تیم تهرانی که جایگاه متفاوتی در جدول دارند. تیم ما سعی و تلاش خود را می‌کند تا در بازی فردا درخور کیفیت فوتبالی خود نتیجه خوبی بگیرد و در تلاشیم رتبه خود را ارتقا بدهیم. تیم هوادار از بازیکنان و کادرفنی باتجربه‌ای برخوردار است. نتایج خوبی هم کسب کرده‌اند و فکر می‌کنم بازی جذابی برای بینندگان باشد.

او درباره اینکه پیکان در جدول جایگاه چندان مناسبی ندارد، بیان کرد: فرمایش شما درست است. تیم ما با توجه به آیتم جوانی که دارد و دیدگاه سرمربی محترم است، اما مهم این است که کل اعضای تیم از جمله بازیکنان و کادرفنی از جایگاهی که دارند، راضی نیستند. کیفیت فوتبالی که پیکان بازی می‌کند خوب است. تیم ما زمانی که توپ دارد، می‌داند برنامه‌اش چیست و زمانی که توپ ندارد هم می‌داند برنامه‌اش چیست.

1837053

مربی پیکان ادامه داد: بچه‌ها در خور کیفیتی که فوتبال ارائه کردند نتیجه نگرفتند و خودشان بیشتر از همه ناراحتند. مهمترین مسئله اما این است که هنوز 6 بازی مانده و می‌شود در پایان فصل بهتر قضاوت کرد. مطمئن هستم بازیکنان پیکان از حمایت و اعتماد سرمربی و کادرفنی و باشگاه برخوردار هستند و در آینده شرایطی را رقم می‌زنند که جایگاه تیم هم بهتر شود.

محافظت‌کار در پاسخ به این پرسش که آیا از شکست مقابل فولاد تیمش خارج شده، بیان کرد: پیکان امسال برای همه تیم‌های حریف قابل احترام بوده است. بازی نبوده که روی کارهای تاکتیکی حریف شکست بخوریم. بیشتر شکست‌های ما روی اشتباهات فردی بوده است. این را هم به شما بگویم که جوان‌گرایی باید از حالت شعار خارج شود. اگر تیم ما 2 بر صفر جلو یا عقب است و دقیقه 85 یک بازیکن جوان را به زمین بفرستیم، این نامش جوان‌گرایی نیست. جوان‌گرایی یعنی اینکه یک بازیکن جوان را بازی بدهی و پای اشتباهات او بنشینی و بعدا از ثمره او استفاده کنی. به هر حال ما در بازی گذشته مقابل فولاد دچار اشتباهات فردی شدیم. در طول هفته ریکاوری خوبی داشتیم و با اتفاقاتی که افتاد، بچه‌ها خودشان بیشتر از همه مصمم هستند که جایگاه تیم را ارتقا بدهد. بازی فولاد هم تمام شده و باید از آن شکست یک تجربه خوبی به دست بیاوریم.

1839174

مربی پیکان درباره نگرانی از جایگاه پیکان در جدول لیگ گفت: ما نگران نیستیم، بهتر است بگوییم از جایگاه خود بیشتر از نگرانی ، ناراحت هستیم. احساس می‌کنیم این جایگاه در حد و اندازه و زحماتی که برای تیم کشیده شده نیست. بازیکنانی مثل مظاهری، ابراهیم صالحی و مجتبی حقدوست که باتجربه‌تر هستند، بیرون و داخل زمین به تیم کمک می‌کنند. ناگفته نماند بازیکنان جوان ما هم قدرشناس هستند و قدر موقعیتی که باشگاه و سرمربی به آنها داده را می‌دانند.

محافظت‌کار در پایان افزود: باشگاه پیکان در دو فصل گذشته تغییراتی در بحث مدیریتی داشت. فکر می‌کنم 3 مدیرعامل تغییر کرد، اما سرمایه‌گذاری باشگاه همیشه روی جوانان بوده است. من فکر می‌کنم باشگاه پیکان آینده فوتبال ایران را می‌سازد و نفراتی را در سال‌های گذشته داشته که به فوتبال کمک کرده و می‌کنند.

ویدئو: 276936

دیدگاه‌ها