کد خبر : 1899592 | 18 فروردين 1402 ساعت 14:18 | 21.3K بازدید | 10 دیدگاه

حمایت خواننده معروف از لوکاکو: ایتالیا، تمامش کن!

شرکت متعلق به جی‌زی، خواننده معروف آمریکایی، هزینه یک صفحه کامل روزنامه را پرداخت کرد تا از روملو لوکاکو حمایت کند.

حمایت خواننده معروف از لوکاکو: ایتالیا، تمامش کن!

به گزارش "ورزش سه"، لوکاکو بار دیگر در جریان دیدار یوونتوس و اینتر که به لطف پنالتی لحظات آخر او با نتیجه مساوی به پایان رسید هدف توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفت.

این بازیکن 29 ساله یکی از موکلان آژانس کاری متعلق به جی‌زی به نام Roc Nation است و این شرکت تصمیم گرفت که اقدامی جالب و نوآورانه برای حمایت از او و همچنین آگاهی‌رسانی درباره ترویج نژادپرستی در ایتالیا انجام دهد.

این شرکت تصمیم گرفت که هزینه چاپ آگاهی در یک صفحه کامل از روزنامه ایتالیایی پرطرفدار و پرتیراژ گاتزتا دلو اسپورت را پرداخت کند تا اعتراضش نسبت به شرایط موجود را به گوش تمام مردم ایتالیا برساند. 

1839486


در بخشی از پیامی که از سوی آنها در این روزنامه منتشر شده آمده:«ایتالیای عزیز، بهتر عمل کن. بهتر بخواه. بهتر باش. 
بازیکنان سیاه‌پوست در فوتبال حرفه‌ای هدف رفتارهایی پر از نفرت و انزجار در طول بازی‌ها قرار دارند. این نفرت خودش را به صورت فریادهایی با صدای میمون، شعارهای نژادپرستانه و پرتاب پوست موز به سمت بهترین بازیکنان دنیا نشان می‌دهد و این در حالی است که دنیا، بچه‌ها و خانواده بازیکنان در حال تماشا هستند. 
هیچ کس به خاطر این رفتارهای اشتباه و سرشار از نفرت با هیچ عواقب و تنبیه خاصی روبرو نشده است. هیچ چیزی تغییر نکرده است. هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
دیگر بس است. نفرت معادل با نژادپرستی و نژادپرستی معادل با جهل و نادانی است.
ما از جامعه ورزشی، بازیکنان، مالکان تیم‌ها، هنرمندان، برندها و همه هواداران درخواست می‌کنیم تا این رفتارهای نژادپرستانه را محکوم کنند.
اولین تیم، تیم انسانیت است. بیاید در کنار هم برای از بین بردن نژادپرستی در فوتبال تلاش کنیم. برای رضایت همه.» 

1838865

لوکاکو هم پیش از این از مقامات فوتبال ایتالیا خواسته بود که برخوردی جدی با هواداران یووه که او را با تقلید صدای میمون هدف توهین قرار داده بودند داشته باشد. او روز چهارشنبه در اینستاگرامش نوشت: «تاریخ تکرار می‌شود. در سال 2019 این شرایط را تجربه کردم... و حالا دوباره در سال 2023... امیدوارم لیگ این بار واقعا کاری کند چون همه باید از این بازی زیبا لذت ببرند. از شما به خاطر پیام‌های حمایتی‌تان ممنونم. لعنت به نژادپرستی.»

دیدگاه‌ها