کد خبر : 1899684 | 18 فروردين 1402 ساعت 22:53 | 42K بازدید | 43 دیدگاه

بعد از 21 سال می‌دانیم بازی را چطور اداره می‌کنند

رحمتی: متوجه ریزه کاری‌ها در زمین می‌شوم

سرمربی آلومینیوم اراک در عین انتقاد از فرصت‌سوزی بازیکنانش، از آنها بابت نمایش هجومی و پرموقعیت‌شان برابر استقلال تقدیر کرد.

رحمتی: متوجه ریزه کاری‌ها در زمین می‌شوم

به گزارش "ورزش سه" پس از شکست آلومینیوم اراک در خانه مقابل استقلال، مهدی رحمتی، سرمربی این تیم، در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رحمتی در ابتدا در خصوص بازی گفت: "در ابتدای صحبت‌هایم تشکر ویژه می‌کنم از هواداران که از ساعت‌ها قبل در ورزشگاه بودند و ما را تا بعد از سوت داور حمایت کردند و از آنها عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم آنها را خوشحال کنیم و شادمان به نزد خانواده‌هایشان بفرستیم. خودتان می‌دانید با استقلال با دوجین بازیکن خوب و چهارپنج بازیکن ملی‌پوش بازی داشتیم. هفته‌هاست که می‌برد. ما هم تیم کوچکی نیستیم و نزدیک به ده بازی بود که نباخته بودیم و نتایج خوبی گرفته بودیم. بازی در بیست دقیقه اول دست ما بود و اگر بهتر از موقعیت‌ها استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم بازی را ببریم ولی روی یک تک موقعیت گل خوردیم و هفت هشت دقیقه بعد از آن سردرگم بودیم ولی بعد از آن یکی دو موقعیت خوب گلزنی داشتیم و مقداری بدشانس بودیم. در نیم فصل دوم به جز بازی با پیکان که خیلی بد بودیم، هیچ بازی دیگری را بدون موقعیت گل به پایان نرساندیم. امروز هم قبل از بازی به بازیکنانم گفتم مثل مرد، مثل شیر به زمین بروند و فوتبال بازی کنند و به دنبال سه امتیاز باشند. امروز هم به فکر دفاع نبودیم. مقصر اصلی باخت من هستم و اگر کمی و کاستی در تیم بوده من باید درست کنم و مطمئنا از هفته بعد اینها را خواهید دید."

رحمتی در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه این تیم برای مهار قایدی گفت: "ببینید استقلال امروز یک دفاع زیاد کرد، خیلی کارهای دیگر هم کرد. بابت این سه امتیاز تبریک می‌گویم. وقت تلف کردند. ریزه‌کاری‌هایی است که مایی که فوتبال بازی کردیم متوجه آن می‌شویم. در طول هفته تمام صحنه‌هایی که قایدی و محبی موقعیت ساخته و گل زده بودند را به خط دفاع نشان داده بودیم. ما مالک توپ بودیم و با از دست دادن توپ آن موقعیت به وجود آمد. بارها صحنه را تشریح کرده بودیم. تقصیر من است. شاید من باید محکم‌تر و منسجم‌تر کار می‌کردم، ولی در طول هفته هرچه تلاش کردیم برای بردن استقلال بوده است. نکته خوب بازی را هم که نمی‌بینید، مجتبی فخریان، ملی‌پوش تیم جوانان را به بازی آوردیم و بیست دقیقه بازی کرد و دو موقعیت گل خیلی خوب داشت و مطمئنا در پنج هفته آینده از 9 بازیکنی که از جوانان و امیدهای ایرالکو به تیم آمدند استفاده می‌کنیم برای سال بعد."

1839567

سرمربی آلومینیوم در پاسخ به سوالی مبنی بر فقدان تمرکز در خط دفاعی این تیم و اشتباهات دفاعی گفت: "بعد از دریافت گل روی یک اتفاق، نه اشتباه، عملا شیرازه تیم تا هفت هشت دقیقه از دست رفت و استقلال دو موقعیت خوب داشت که احمدی با رشادت مانع از گل شدن آن شد. تمرکز داشتیم و خیلی بیشتر از قبل روی بخش دفاعی و ضربه زدن به استقلال کار کردیم. می‌دانستیم روی ضربه آزاد ضربه پذیر هستند و فکر نکنم در هفته‌های اخیر تیمی در فوتبال ایران این‌همه موقعیت روی دروازه استقلال خلق کرده باشد. موقعیت‌های خیلی خوبی داشتیم و امیدواریم در هفته‌های بعدی از آن استفاده کنیم. اگر یکی از موقعیت‌های هر بازی‌مان را گل می‌کردیم، الان رتبه خیلی بهتری داشتیم."

رحمتی در مورد عملکرد داوری گفت: "در مورد داوری دوست ندارم صحبت کنم، ولی شما دقیقه 63:20 را ببینید. اگر هر کارشناسی گفت این صحنه خطا نبوده، من دیگر صحبتی در مورد داوری نمی‌کنم. نقطه تاریک فوتبال ایران این است که داوران هدست ندارند. همین یک صحنه گویای عملکرد داوری ایشان بود. ما 21 سال بازی کردیم در این فوتبال و دیگر می‌دانیم اداره کردن بازی توسط داور یعنی چه!"

اخراج محمد نوازی سوژه سوال بعدی بود که رحمتی در مورد آن گفت: "من نشنیدم چیزی بگوید که مستحق اخراج باشد. کمک داور چهارم گفتند و من احترام می‌گذارم ولی انگار آقای حیدری با ما دعوا داشت اصلا. به او می‌گویم آقای داور، می‌گوید چی می‌گی بابا؟!"

رحمتی در مورد تاثیر تماشاگران روی بازیکنان گفت: "وقتی تماشاگر خیلی زیاد باشد، کار مربی سخت‌تر می‌شود برای کنترل هیجان بازیکنان. امروز هم بعد از بازی نیمه نهایی جام حذفی استادیوم ما پر شد. خیلی جو خوبی بود و شرایط عالی بود. ای کاش می‌بردیم و تماشاگران خوشحال می‌رفتند. ولی مطمئنا جو تاثیر داشت و هرچه بازیکنان در این شرایط بیشتر بازی کنند، عملکرد بهتری خواهند داشت. فراموش هم نکنید این سومین فصل حضور آلومینیوم در لیگ است و این ثبات برای این تیم خیلی خوب است. فکر می‌کنم از هفته یازدهم تا این هفته که بیست و پنجم بود، فکر کنم ما در مجموع در رتبه پنجم تا هشتم خود را اثبات کردیم و ان شاءالله سال بعد خوشحالی بیش از پیش مردم اراک را رقم بزنیم."

ویدئو: 277150

دیدگاه‌ها