کد خبر : 1899750 | 19 فروردين 1402 ساعت 10:45 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

اولین آسیاییِ تیم رنگرز برای جبران نایب‌قهرمانی تیم بنا

شاگردان حسن رنگرز از فردا جدال خود برای کسب عنوان قهرمانی آسیا را در قزاقستان آغاز خواهند کرد، درحالی‌که سال گذشته تیم ملی کشتی فرنگی به عنوان نایب قهرمانی رضایت داد.

اولین آسیاییِ تیم رنگرز برای جبران نایب‌قهرمانی تیم بنا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، امروز (19 فروردین) مراسم قرعه‌کشی پیکارهای قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان انجام خواهد شد و این رقابت‌ها در رشته کشتی فرنگی طی دو روز 20 و 21 فروردین برگزار می‌شود.

فردا (یکشنبه) پویا دادمرز در 55 کیلو، ایمان محمدی در 63 کیلو، امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو، ناصر علیزاده در 77 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلو به مصاف حریفان خواهند رفت که سه نفر از آنها در مسابقات جهانی 2022 بلگراد عضو تیم ملی بودند اما از بین دادمرز، علیزاده و میرزازاده، فقط ملی‌پوش سنگین‌وزن ایران در صربستان موفق به کسب مدال جهانی شد.

در روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا (21 فروردین) هم مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، رضا عباسی در 67 کیلو، سجاد ایمن‌طلب در 72 کیلو، علیرضا مُهمدی در 82 کیلو و مهدی بالی در 97 کیلو به مصاف حریفان خواهند رفت. از این جمع فقط محسن‌نژاد در مسابقات جهانی بلگراد تیم ملی را همراهی کرد که دستش از کسب مدال جهانی کوتاه ماند. سایر نفرات سابقه حضور در مسابقات جهانی را ندارند.

تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از بین نفرات برتر رقابت‌های قهرمان کشوری و تیم 18 نفره اعزامی به تورنمنت کرواسی انتخاب شد.

در جمع 10 نفره فرنگی‌کاران اعزامی به آستانه قزاقستان، رضا عباسی، سجاد ایمن‌طلب، امین کاویانی‌نژاد، علیرضا مُهمدی و مهدی بالی قهرمان کشور شدند، اما پنج نفر بقیه در تیم آسیایی، در تورنمنت زاگرب برتر از قهرمانان کشور ظاهر شده و مجوز حضور در این رقابت‌ها را به دست آوردند.

تیم ملی فرنگی ایران سال گذشته با هدایت محمد بنا در اولانباتور مغولستان هرچند مدال‌های باکیفیتی به دست آورد اما نتوانست قهرمان آسیا شود.

تیم بنا در دوره گذشته این پیکارها، همه نفرات اول جام تختی را با خود به آسیایی برد که محصول آن 4 طلای محمدرضا مختاری در 72، رسول گرمسیری در 82، ناصر علیزاده در 87 و مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم، یک مدال نقره مهدی محسن‌نژاد در 60 و 2 برنز ایمان محمدی در 63 و عارف حبیب‌اللهی در 77 کیلوگرم بود. علی نوربخش در 55، شاهین بداغی در 67 و امیر قاسمی‌منجزی در 130 کیلو دست‌شان از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

این تیم با 176 امتیاز بعد از قزاقستانِ 190 امتیازی، جایگاه دوم آسیا را به خود اختصاص داد.

تیم حسن رنگرز که با قهرمانی در مسابقات امیدهای جهان و جام‌جهانی آذربایجان، استارت خوبی داشت، به دنبال جبران نایب‌قهرمانی سال گذشته است که البته تحقق این امر در قزاقستان کار ساده‌ای هم نخواهد بود.

قزاق‌ها سال گذشته که میزبان مسابقات نبودند از تیم ایران پیشی گرفتند، آنها امسال در خانه خود به دنبال تکرار قهرمانی سال قبل هستند.

دیدگاه‌ها