کد خبر : 1899830 | 20 فروردين 1402 ساعت 03:00 | 18.7K بازدید | 9 دیدگاه

سهمیه لیگ قهرمانان در گرو این بازی؛

احتمالات ترکیب کلوپ برای حفظ رکورد 11 ساله

سرمربی آلمانی لیورپول برای کسب رتبه چهارم لیگ برتر انگلیس باید بهترین ترکیب خود را مقابل مدعی اول کسب عنوان قهرمانی انتخاب کند.

احتمالات ترکیب کلوپ برای حفظ رکورد 11 ساله

به گزارش "ورزش سه" بعد از شش تغییر در بازی مقابل چلسی، انتظار می‌رود قرمزها با ترکیب ایده‌آل خود مقابل آرسنال به میدان بروند.

با برد تاتنهام، نیوکسل و منچستریونایتد در روز گذشته لیگ برتر انگلیس، شانس شاگردان یورگن کلوپ برای کسب سهمیه به شدت کاهش یافت. لیورپولی‌ها در حال حاضر 1۳ امتیاز کمتر از تیم اریک تن هاخ که چهارم جدول هستند دارند. آرسنال نیز که در صدر جدول قرار دارد امیدوار به ترک آنفیلد با 3 امتیاز برای اولین بار از سال 2012 است.

یورگن کلوپ در کنفرانس خود اعلام کرد که تیاگو آلکانتارا ممکن است برای بازی در دسترس باشد ولی آن‌ها باید ابتدا وضعیت او را بررسی کنند. علاوه بر آن لوئیز دیاز به احتمال زیاد در دسترس نخواهد بود. وضعیت فن دایک کاملا نرمال است و به تمرینات برگشته است. در ادامه کلوپ توضیح داد که او ترکیب بازی یکشنبه را بر اساس مشاهدات خود در تمرینات تیم خواهد چید بنابراین هر بازیکنی امکان ورود به ترکیب تیم را دارد.

تغییراتی که کلوپ به احتمال زیاد برای چینش بازیکنان خود مقابل آرسنال خواهد گرفت:

* بازگشت رابرتسون و آرنولد به سمت چپ و راست خط دفاع تیم پس از غیبت مقابل چلسی در سه‌شنبه شب گذشته.
* پس از عملکرد نه چندان خوب، کرتیس جونز به احتمال زیاد جای خود را به هاروی الیوت در قلب خط هافبک تیم خواهد داد.
* کودی خاکپو و محمد صلاح نیز پس از استراحت مقابل چلسی در چینش بازی مقابل آرسنال خواهند بود.
* شاید بهترین خبر برای هواداران لیورپول بازگشت فندایک و حضور وی به جای جوئل ماتیپ در کنار ابراهیما کوناته باشد که می‌تواند کمربند خط دفاعی لیورپول را مستحکم‌تر کند.

1839986
433 همیشگی یورگن کلوپ با حضور صلاح، خاکپو و نونیز در خط حمله

ترکیب لیورپول قابل انعطاف است و آن‌ها می‌توانند با ترکیب 4231 نیز با حضور الیوت کمی جلوتر از دو هافبک دیگر بازی کنند. در این حالت با توجه به تعداد زیاد بازی‌هایی که هندرسون و فابینیو در طول فصل انجام داده‌اند ممکن است آن‌ها مقابل خط هافبک جوان و سرحال آرسنال میانه زمین را واگذار کنند. تیاگو نیز ممکن است شرایط حضور از ابتدا در ترکیب لیورپول را داشته باشد اما یورگن کلوپ برای استفاده از او عجله‌ای نخواهد داشت و انتظار می‌رود این بازیکن اسپانیایی از روی نیمکت بازی را آغاز کند.

1839987
شماتیک 4231 با حضور صلاح به عنوان مهاجم نوک، نونیز متمایل به چپ به عنوان وینگر و الیوت و گاکپو با وظایف تدافعی بیشتر

حفظ انرژی تیمی در طول 90 دقیقه چیزی است که برای کلوپ بسیار حیاتی است زیرا تیم آرتتا در طول فصل با سبک بازی خود حریفان را بسیار خسته کرده است. کلوپ امیدوار است با کمک آنفیلد بتواند شرایط تیم خودش را در پایان لیگ تغییر دهد تا بتواند تیم خود را در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نگه دارد.

دیدگاه‌ها