کد خبر : 1899910 | 19 فروردين 1402 ساعت 21:06 | 18.1K بازدید | 12 دیدگاه

رکورد ویژه دی‌بروینه: او سلطان پاس گل لیگ برتر است

کوین دی‌بروینه، ستاره منچسترسیتی، سریع‌تر از همه بازیکنان تاریخ لیگ برتر انگلیس به رکورد 100 پاس گل رسید. صدمین پاس گل او امشب در دیدار مقابل ساوتهمپتون به ارلینگ هالند داده شد.

رکورد ویژه دی‌بروینه: او سلطان پاس گل لیگ برتر است

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار امشب منچسترسیتی مقابل ساوتهمپتون که در هفته سی‌ام لیگ برتر در حال برگزاری است در دقیقه 45 مسابقه کوین‌ دی‌بروینه سانتری به درون محوطه جریمه ساوتهمپتون ارسال کرد که با ضربه سر ستاره نروژی به گل تبدیل شد.

این صدمین پاس گل دی‌بروینه در لیگ برتر بود. ستاره بلژیکی منچسترسیتی در 237 مسابقه در این لیگ موفق شد تعداد پاسهای گل خود را سه رقمی کرده و در بازی امشب به رکورد 100 پاس گل دست پیدا کند. پیش از او هیچ فوتبالیست دیگری در تاریخ این لیگ نتوانسته بود به این سرعت به رکورد 100 پاس گل دست پیدا کند.

1840181

پیش از این رکورد سریع‌ترین رکورد 100 پاس گل در اختیار سسک فابرگاس بود که در 293 مسابقه در لیگ برتر موفق به دادن صد پاس گل شده بود. دی‌بروینه با 56 بازی کمتر از فابرگاس به این رکورد رسید.

از زمان تبدیل شدن لیگ دسته برتر فوتبال انگلیس به لیگ برتر تنها 5 فوتبالیست توانسته‌اند به رکورد 100 پاس گل دست پیدا کنند. به‌جز دی‌بروینه، چهار بازیکن دیگر دارنده این رکورد عبارتند از رایان گیگز، سسک فابرگاس، وین رونی و فرانک لمپارد.

دی‌بروینه که به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های حال حاضر دنیا شناخته می‌شود با این رکورد بار دیگر ثابت کرد چه ستاره باارزشی برای منچسترسیتی و فوتبال بلژیک است. او که از طرف هواداران سیتی لقب "جواهر منچسترسیتی" را یدک می‌کشد تا کنون دو بار به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انتخاب شده و دو بار هم جایزه بهترین بازیکن سال را از طرف اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای دریافت کرده است. دی‌بروینه در ماه اکتبر هم در مراسم توپ طلا در جایگاه سوم نامزدهای این جایزه قرار گرفت.

1840182

دیدگاه‌ها