کد خبر : 1900064 | 20 فروردين 1402 ساعت 16:10 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

پویا چراغ اول را در آستانه روشن کرد

دادمرز، سومین طلایی سبک‌وزن تاریخ کشتی فرنگی

پویا دادمرز در فینال وزن 55 کیلوگرم به سختی از سد کشتی‌گیر هندی گذشت و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت.

دادمرز، سومین طلایی سبک‌وزن تاریخ کشتی فرنگی

به گزارش "ورزش سه"، سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا، از صبح امروز (یکشنبه) و با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست، در شهر آستانه قزاقستان در حال برگزاری است که هر 5 نماینده ایران به فینال راه یافتند.

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز که صبح امروز پس از استراحت در دور نخست، با شکست تایگاه اونیشی از ژاپن به مرحله نیمه نهایی راه یافت و سپس در این مرحله با نتیجه 8 بر 1 از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه پیدا کرد، بعدازظهر امروز در فینال مقابل حریف هندی و پرقدرت خود قرار گرفت.

این فرنگی‌کار سبک وزن اهل شهر ایذه به مصاف روپین از هند رفت. با اینکه اخطار اول به کشتی‌گیر هندی داده شد، اما دادمرز نتوانست در خاک کاری از پیش ببرد. دادمرز در تایم دوم، در خاک حریف هندی که قدرت بدنی بالایی داشت، نشست و نتیجه کشتی یک بر یک شد. در حالی که با این نتیجه، روپین از هند برنده و صاحب مدال طلا می‌شد، دادمرز به تلاش خود ادامه داد و بار دیگر با اخطار داوران، کشتی‌گیر هندی در خاک نشست. اخطار داوران به حریف هندی و 2 امتیاز به دادمرز به دلیل خطای روپین در خاک، باعث شد تا کشتی 3 بر یک به سود فرنگی کار کشورمان شود. دادمرز با حفظ این نتیجه مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت و چراغ اول را برای کاروان کشتی فرنگی ایران روشن کرد.

پویا دادمرز حالا به سومین فرنگی کار سبک وزنی تبدیل شد که بعد از حمید سوریان و پویا ناصرپور به مدال طلای آسیا دست یافته است.

دیدگاه‌ها