کد خبر : 1900283 | 21 فروردين 1402 ساعت 18:56 | 16.2K بازدید | 1 دیدگاه

صید پنجمین طلا از آستانه در گام آخر؛

مهدی بالی در یک نبرد خونین قهرمان شد

مهدی بالی در فینال وزن 97 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به سختی و با مصدومیت‌های فراوان مقابل حریف قرقیزستانی به برتری دست یافت.

مهدی بالی در یک نبرد خونین قهرمان شد

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین نبرد از مسابقات پنج وزن دوم سی و سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا در شهر آستانه قزاقستان، عصر امروز مهدی بالی در فینال وزن 97 کیلو روی تشک رفت. 

بالی امروز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 5 مقابل یوتا نارا از ژاپن به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یمینگ لی از چین با نتیجه 7 بر 1 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. 

اما در فینال این رقابت‌ها بالی مقابل اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان قرار گرفت و در حالی که در ابتدا با انرژی بالا و حملات پرتعداد 4 بر صفر پیش افتاد، اما در ادامه روی یک غفلت خاک شد و همچنین با یک عقب نشینی دو امتیاز دیگر به حریف داد. با نتیجه 4 بر 4 هم حریف قرقیزستانی برنده کشتی بود و در فاصله 15 ثانیه به پایان کشتی بالی به شدت حملات خود اضافه کرده بود. با وجود قطع کشتی به دلیل مصدومیت جدی دو کشتی گیر و جاری شدن خون روی سر مهدی بالی، این حریف قرقیزستانی بود که با ضر به صورت بالی ضربه زد. داوران دو امتیاز به فرنگی کار ایرانی و یک اخطار به حریف دادند و اعتراض قرقیزستانی‌ها هم رد شد تا کشتی 7 بر 4 به سود مهدی بالی پایان یابد.

بدین ترتیب در گام آخر مهدی بالی موفق شد پنجمین مدال طلای ایران را در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا صید کند.

نویسنده: علی بخشی

دیدگاه‌ها