کد خبر : 1920348 | 22 فروردين 1402 ساعت 08:32 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

اتحادیه جهانی فقط به رده‌های کشتی روسیه اجازه داد

اتحادیه جهانی کشتی در حالی که شرایط سختی را برای صدور مجوز حضور کشتی‌گیران روس در مسابقات بزرگسالان و جوانان جهان و اروپا در نظر گرفته اما بدون پیش شرط خبر از بازگشت دو رده سنی پایه روس‌ها به رقابت‌ها داده است.

اتحادیه جهانی فقط به رده‌های کشتی روسیه اجازه داد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، در روزهای گذشته اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد که روس‌ها بدون پرچم و نماد کشورشان، می‌توانند در مسابقات رسمی و بین‌المللی شرکت کنند.

هر چند برای تیم‌های بزرگسالان و جوانان این کشور شرط و شروطی برای بازگشت به مسابقات تعیین شده که تا تحقق آن، مجوز ورود قهرمانان روس به مسابقه داده نخواهد شد، اما تیم‌های زیر 15 سال (نونهالان) و زیر 17 سال (جوانان) این کشور می‌توانند بلافاصله در مسابقات شرکت کنند.

ورود هر دو تیم پایه روسیه به مسابقات، بدون پرچم و ملیت خواهد بود، اما دلیل اینکه تیم‌های نونهالان و نوجوانان برخلاف جوانان و بزرگسالان می‌توانند وارد مسابقه شوند، چیست؟

هرچند در موضوع محرومیت روس‌ها از شرکت در مسابقات، سیاست وارد ورزش شده، اما کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که محرومیت ابتدایی روس‌ها بنا به توصیه این نهاد معتبر ورزشی به اتحادیه جهانی کشتی صورت گرفت، در راستای حفظ پشتوانه‌ها و سرمایه‌های ورزش تصمیم به برطرف کردن ممنوعیت تیم‌های پایه کشتی روسیه گرفته است.

بنابراین علاوه بر تیم نونهالان روسیه که قادر به شرکت در مسابقات قهرمانی قاره خواهند بود، شاگردان محسن سوریان و بهنام احسان‌پور امسال در شرایطی در مسابقات جهانی نوجوانان شرکت خواهند کرد که روس‌ها نیز در آن حضور دارند.

دیدگاه‌ها