کد خبر : 1920385 | 22 فروردين 1402 ساعت 11:40 | 7.3K بازدید | 2 دیدگاه

فرناندو آلونسو: شوماخر بزرگترین رقیبم بود، نه همیلتون

فرناندو آلونسو از مایکل شوماخر به عنوان بزرگ‌ترین رقیب خود در فرمول یک نام می‌برد.

فرناندو آلونسو: شوماخر بزرگترین رقیبم بود، نه همیلتون

به گزارش "ورزش سه"، فرناندو آلونسو با نام بردن از مایکل شوماخر به عنوان بزرگترین رقیب خود در فرمول یک، لوئیس همیلتون را به نوعی نادیده گرفت.

این ورزشکار 41 ساله برای کسب عنوان قهرمانی جهان در سال‌های 2005 و 2006 با شوماخر رقابت کرد و راننده رنو در برابر هفت بار قهرمان جهان این دو مسابقه بزرگ را پیروز شد.

آلونسو که بیش از هر راننده‌ای در تاریخ فرمول یک مسابقه داده، در طول دوران مشترک خود در مک لارن با تعدادی رانندگان بزرگ از جمله سباستین فتل، کیمی رایکونن و همیلتون روبرو شده، اما یکی از اولین حریفان خود را به عنوان سرسخت‌ترین آن‌ها معرفی کرد.

او در مصاحبه با «Bang & Olufsen» گفت: "انتخاب یکی از آن‌ها دشوار است زیرا همه آن‌ها رقبای بزرگ و همچنین رانندگان بسیار با استعدادی بودند. وقتی من به این ورزش آمدم، مایکل شوماخر بر مسابقات و همه چیز مسلط بود، احتمالاً مبارزه با او همچنان همان چیزی باشد که من انتخاب می‌کردم. رقابت با مایکل بسیار خاص بود، بنابراین من او را انتخاب می‌کنم."

1851046

آلونسو وقتی در مورد بهترین لحظات دو دهه دوران حرفه‌ای، پاسخ داد:"همه لحظات و خاطرات تیم‌های مختلف با نتایجی که من در آن کسب کردم مرتبط است. برای فراری، اولین مسابقه‌ای را که برنده شدم انتخاب خواهم کرد. در استون مارتین، بدیهی است که من رقابت‌های بحرین که در آن به سکو رسیدیم انتخاب می‌کنم و در رنو هم قهرمانی را انتخاب کنم. بزرگترین قهرمانی اولین قهرمانی بود، همیشه اولین قهرمانی. دومی آشکارا احساسی بود، اما اولی مانند یک رویا و یک هدف زندگی بود."

او در سال 2007 در جریان یک دوره در مک لارن با لوئیس همیلتون هم تیمی بود. علی‌رغم نزدیک شدن به پایان دوران حرفه‌ای، آلونسو با استون مارتین در اوایل فصل 2023  پس از سه مسابقه در رده بندی رانندگان سوم شد.

آلونسو در بحرین، عربستان سعودی و استرالیا سوم شده و در حال حاضر تنها راننده‌ای است که می‌تواند سلطه مکس ورشتاپن و سرخیو پرز از ردبول را به چالش بکشد. این راننده در مورد شانس خود برای کسب عنوانی دیگر افزود: "همیشه معتقدم که همه چیز ممکن است، به همین دلیل به مسابقه دادن ادامه می‌دهم. چالش بزرگ است، می‌دانید که باید بر برخی مشکلات و تیم‌های برتر که در صدر این ورزش هستند، غلبه کنید. اما هر روز مسابقه می‌دهم و هر روز تمرین می‌کنم به این فکر می‌کنم که عنوان سوم ممکن است."

دیدگاه‌ها