کد خبر : 1920394 | 22 فروردين 1402 ساعت 12:21 | 19.1K بازدید | 11 دیدگاه

جدایی او همیشه یک راز باقی خواهد ماند

ژوائو کانسلو می‌خواهد لبخندش را پس بگیرد!

مدافع پرتغالی پس از ترک سیتی از در پشتی و بدون اینکه کسی دقیقا بداند چه بین او و گواردیولا گذشته، با بایرن به اتحاد بازمی‌گردد.

ژوائو کانسلو می‌خواهد لبخندش را پس بگیرد!

به گزارش ورزش سه، ژوائو کانسلو، مدافع کناری پرتغالی بایرن مونیخ، مهارت لازم برای موفقیت در هر تیمی را دارد اما یک نقطه ضعف دارد و آن هم ناتوانی در کنترل احساساتش است. این بازیکن پرتغالی هیچوقت نمی‌تواند احساسات خود را پنهان کند و زمانی که خوشحال است، طوری می‌خندد که گویی دنیا در دستانش است و وقتی ناراحت است با چهره‌ای گرفته ظاهر می‌شود تا مشخص شود از آنچه در اطراف او اتفاق می‌افتد، ناراضی است.

این نقص آشکار در شخصیت کانسلو باعث شد تا پس از اینکه پپ گواردیولا، در تعدادی از بازی‌ها او را روی نیمکت نشاند، به طور ناگهانی از منچسترسیتی جدا شود و در فصل نقل و انتقالات زمستانی به صورت قرضی راهی بایرن مونیخ منتقل شود.

اما سرنوشت طوری رقم خورد که کانسلو اکنون با لباس رقیب به ورزشگاه اتحاد بازمی‌گردد تا در دیدار منچسترسیتی برابر بایرن مونیخ که اولین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود، شرکت کند.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند سرنوشت این مسابقه در نقاط مشخصی از زمین، از جمله کناره‌ها و توسط دو مدافع، رقم خواهد خورد و در اینجا قابلیت‌های کانسلو که تمایل آشکاری به کارهای تهاجمی دارد، آشکار خواهد شد و توماس توخل، سرمربی آلمانی، امیدوار است از آن بهره‌مند شود.

چیزی که کانسلو را متمایز می‌کند، توانایی او در بازی در راست یا چپ است؛ چیزی که گواردیولا از آن آگاه بود و تلاش کرد تا او را به طور منظم در مسابقات سه فصل گذشته شرکت بدهد تا بنابراین این بازیکن در دو دوره متوالی قهرمان لیگ برتر انگلیس شود.

1851057

در فصل جاری، کانسلو با منچسترسیتی در 17 بازی شرکت کرد اما با این وجود، به دلیل ترجیح گواردیولا برای استفاده از بازیکنان دیگری مانند ریکو لوییس، مانوئل آکانجی و ناتان دیاز، این بازیکن برخی از مسابقات را از دست داد. سرمربی اسپانیایی در نیم فصل دوم تصمیم به تغییر تاکتیک گرفت و در مسابقاتی که بعد از جام جهانی برگزار شد، به روش بازی 1-4-2-3 روی آورد که نیاز به حضور دو بازیکن در وسط زمین و در مقابل خط دفاعی دارد که یکی از آنها با از دست رفتن توپ، برای بازی در پست دفاع راست یا چپ بازمی‌گردد.

این روش با توانایی‌های تهاجمی کانسلو تناسبی نداشت و با مطرح شدن نام ریکو لوییس، او در آخرین بازی‌ها نیمکت‌نشین شد تا او تصمیم به جدایی بگیرد و گواردیولا پس از پیشنهاد بایرن برای جذب قرضی او، با جدایی‌اش موافقت کند.

کانسلو پس از شروع خوبی که در بایرن داشت، نسبت به بازگشت به ترکیب اصلی در تیم تحت هدایت یولیان ناگلزمان خوشبین بود اما خیلی زود دوباره خود را روی نیمکت دید تا رسانه‌های آلمانی روی زبان بدن و چهره او تمرکز کنند تا مشخص شود این بازیکن به قدری ناراحت است که لبخند را برای خود حرام کرده است.

1851058

اما بایرن، ناگلزمان را از سمت خود برکنار کرد و توخل را به خدمت گرفت که بازی با سه مدافع را ترجیح می‌دهد و به طبع در سیستم‌های 3-4-3 یا 2-5-3، فرصت بیشتری در اختیار کانسلو به عنوان یک مدافع کناری با توانایی‌هایی تهاجمی، قرار می‌دهد.

حالا انتظار می‌رود که توخل، کانسلو را در دیدار مقابل منچسترسیتی در ترکیب قرار بدهد تا او که انگیزه زیادی برای اثبات خود به پپ گواردیولا دارد، از درخشش جک گریلیش، وینگر چپ سیتی، جلوگیری کند؛ وظیفه‌ای که برای کانسلو با توجه به اینکه از شیوه بازی هم‌تیمی سابق خود آگاه است، دشوار نخواهد بود.

کانسلو تاکنون در 8 بازی بوندسلیگا همراه با بایرن شرکت کرده و یک گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده است و حالا توخل امیدوار است این بازیکن پرتغالی امشب احساسات خود را آشکار و به کسب به یک نتیجه مطلوب کمک کند.

1851060

دیدگاه‌ها