کد خبر : 1920417 | 22 فروردين 1402 ساعت 13:44 | 70.4K بازدید | 1 دیدگاه

طلایی که بالی از دهان شیر بیرون کشید(عکس)

مهدی بالی با سر و صورتی زخمی و در ثانیه های پایانی توانست یک طلای ناب را برای کشتی فرنگی ایران به ارمغان بیاورد.

طلایی که بالی از دهان شیر بیرون کشید(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، آخرین نبرد مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا 2023 در قزاقستان، فینال وزن 97 کیلوگرم میان اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان و مهدی بالی از ایران بود. با اینکه بالی مدافع عنوان قهرمانی به شمار می رفت، اما حریفش نیز بسیار آماده و با دستانی کشیده برای رسیدن به مدال طلا روی تشک آمده بود.

1851096

با وجود برتری 4 بر صفر بالی در وقت اول، در ادامه کشتی برای او خوب پیش نرفت و این حریف قرقیزستانی بود که توانست امتیازات از دست رفته را جبران کند. نتیجه 4 بر 4 بود و این کشتی گیر قرقیزستان بود که با این نتیجه برنده لقب می گرفت. بالی کمتر از یک دقیقه فرصت برای جبران داشت و برای گرفتن امتیاز به آب و آتش می زد. 

1851097

در یک برخورد بین هر دو کشتی گیر، سر بالی و بینی حریف با خونریزی مواجه شد. مهدی بالی که چند دقیقه ای زیر نظر پزشکان مشغول درمان بود، با سری بانداژ شده فقط چند ثانیه برای رسیدن به برتری پیش روی خود می دید. در این کش و قوس بود که کشتی گیر قرقیزستانی ضربه ای با سر به صورت بالی وارد کرد و این اتفاق از دید داوران دور نماند و باعث شد دو امتیاز به بالی و یک اخطار به حریف داده شود. 

1851098

این کشتی سخت و نبرد خونین در نهایت 7 بر 4 به سود مهدی بالی به پایان رسید تا او در کسب مدال طلای آسیا هت تریک کند. البته که کشتی گیر قرقیزستانی از اتفاقات ثانیه های پایانی شوکه شده بود و توان بلند شدن از روی تشک را هم نداشت.

دیدگاه‌ها